Google Ads Reklam Ajansınızı Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler
- Google Ads konusunda fazla tecrübeniz yoksa ya da işin uzmanlarından profesyonel hizmet almak istiyorsanız, bir Google Ads reklam ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat Google Ads ajansı ile çalışmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken birkaç konu vardır. Bu makalemizde Google Ads ajansı seçerken dikkat etmemiz gereken konulardan bahsedeceğiz.
Google Ads Reklam Ajansının Gerçek Bir Sertifikası Var Mı?
- Google İş Ortağı olan bütün reklam ajanslarının Google ile ilgili benzersiz bir sayfası vardır. Bu sayfa reklam vermeden önce seçeceğiniz Ads ajansının sertifikası olup olmadığını gösterir. Aynı zamanda kaç adet sertifikalı çalışanı olduğunu da görmenizi sağlar. Dilerseniz Google Ads’te reklam vermeden önce aşağıdaki linkten Ads reklam ajansının Google URL’si üzerindeki bağlantısını inceleyip, reklam ajansı hakkında birkaç detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Google Ads Reklam Ajansının Sektörel Deneyimi Var Mı?
- Bir reklam ajansının sektörel deneyimi olması sizlerin bu konuda ne kadar tecrübeli bir Ads ajansı ile iletişimde olduğunuzu gösterir. Bu nedenle bir reklam ajansı ile çalışmadan önce çalışacağınız reklam ajansının geçmiş sektörel deneyimleri hakkında araştırma yapmanız ve bilgi edinmeniz sizin için yararlı olacaktır.
Google Ads Reklam Ajansı Şeffaf Mı Yoksa Ara Panel Mi Kullanıyor?
- Ajansın şeffaf veya ara panel kullanıyor oluşu, reklamlarınız için ne kadar ödeme yaptığınızı, reklam maliyetleriniz için ne kadar ödeyeceğinizi belirten ücretler hakkında detaylı bilgilere ulaşmanızı sağlar. Bazı reklam ajansları müşterilerine www.google.com.tr/adwords sayfası üzerinden şeffaf bir erişim verirken, bazı reklam ajansları ise kendi siteleri üzerinden başka bir panelin erişimini verebilir. Bu erişim gerçek tıklamaları ve gerçek maliyetleri göstermeyebilir. Bu nedenle reklam vermeden önce seçeceğiniz reklam ajansına, raporlarınıza nereden ve nasıl erişebileceğinizi sorgulamalısınız.
Google Ads Reklam Ajansı Detaylı Olarak Rapor Veriyor Mu?
- İyi bir Ads reklam ajansı size detaylı ve düzenli olarak rapor verebilmelidir. Sizi reklam poerformansına göre yönlendirebilmeli, farklı fikirlerde ve önerilerde bulunarak alternatif çözümler üretmelidir. Reklam yayınlama hizmetini satın almadan önce reklam ajansı ile raporlama hakkında bilgi almanız sizler için faydalı olacaktır.
Reklam Ajansının Hizmet Düzeyleri Ve Uzmanlıkları Nelerdir?
- Her uzmanın farklı uzmanlıkları olduğundan reklam vermeden önce seçmiş olduğunuz reklam ajansının hangi alanda uzman olduğunu incelemeniz gerekir. Bu konuya dikkat ederek sizinle alakalı alanlarda uzman olan bir Ads reklam ajansı ile çalışabilir ve daha iyi verim alabilirsiniz.
- Bu konulara dikkat ederek alanında uzman, sertifikalı ajanslar ile çalışabilir, Google Ads reklamlarınızı doğru yerde, doğru zamanda, doğru kişilere gösterebilirsiniz. Aynı zamanda düzenli bir şekilde raporlarınızı alarak ya da Google URL’si üzerinden hesabınıza bağlanarak reklam performansınızı öğrenebilirsiniz. Reklam performanslarınıza dayanarak ne kadar tıklama aldığınızı, ne kadar ücret ödediğinizi ve reklamınızın sizin için ne kadar faydalı olduğunu da ölçümleyebilirsiniz.