Dönüşümlerinizi Artırmak için Açılış Sayfalarınızı İyileştirebileceğiniz 4 Etkili Yöntem
1) Web sitenizi mobil cihazlarla uyumlu hale getirin
Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, sahip oldukları cihaz fark etmeksizin iyi tasarlanmış ve hızlı bir deneyim bekler. Google, akıllı telefon kullanıcılarının %81’inin aradıklarını kolayca bulabildikleri mobil uyumlu sitelere ve uygulamalara sahip şirketlerden alışveriş yapmayı tercih ettiğini belirtiyor. Web sitelerini mobil cihazlarla uyumlu hale getirmek çağın temel önceliklerinden biri. Bu sayede markalar iş sürecinde daha verimli sonuçlar alıyor. Sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için açılış sayfalarınızı Google Mobile-Friendly Test aracını kullanarak mobil uyumluluğunuzu test edebilirsiniz. Böylece sayfanızın mobil cihaz performansını iyileştirmek için gereken kaynakları ve bilgileri edinebilirsiniz. Buradan elde edeceğiniz verilerden bir bölümü şunları içerecektir; sayfanızda yer alan yükleme sorunları neler, sayfanız mobil cihazlarda rahatlıkla kullanılabilirliği, sitenizin geneli için mobil kullanılabilirlik raporu ve mobil uyumluluğunuzu geliştirmek için öneriler. Ayrıca Google Test My Site aracını da kullanarak web site açılış hızınızı test edebilir ve mobil sitesinizi nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.
2) Google Analytics verilerine göre karar alın
Google Analytics, işletmelere ilgi çekici bir site deneyimi sunmak için gereken bilgileri sağlar. Sitenizde hangi sayfaların gösterimi beklentinizin altında kalıyor ? Google Analytics, sunduğu ayrıntılı raporlar sayesinde açılış sayfalarınızın performansını daha iyi anlamanızı mümkün kılar. Analytics’e giriş yapın ve davranış başlığına tıklayın. Site İçeriği bölümünde açılış sayfaları raporunu görüntüleyebilirsiniz. Bu menü, hem iyi çalışan hem de iyileştirilmesi gereken açılış sayfalarını incelemenizi kolaylaştırır. Site içeriği bölümünde tüm sayfalarınızın performansını görüntüleyebilirsiniz bu performansı takip edebileceğiniz şunlardan oluşmaktadır;
- Sayfa görüntülenme sayısı
- Sayfada geçirilen ortalama süre
- Giriş sayısı
- Hemen çıkma oranı
- Çıkış yüzdesi
- Sayfa değeri
Ayrıca Site İçeriği menüsü altında yer alan Ayrıntılı İçerik İncelemesi menüsüne tıklayarak sitenizdeki tüm sayfalarınız için detaylara göz atabilirsiniz. Bir diğer alt menü olan Açılış Sayfaları menüsünde ise şunları görüntüleyebilirsiniz;
- Oturum
- Yeni oturumların yüzdesi
- Yeni kullanıcılar
- Hemen çıkma oranı
- Sayfa / Oturum sayısı
- İşlem sayısı
- Gelir
- E-Ticaret Dönüşüm Oranı
3) Açılış sayfalarınızı test edin ve geliştirin
Geliştirmeniz gereken açılış sayfalarınızı belirledikten sonra her şey çok daha kolaylaşacaktır. Bu işlemleri başlatmak için pazarlama ekibinizin site değişikliklerini hızlı bir biçimde başlatmasına ve test etmesine yardımcı olacak bir çözümle ilerleyebilirsiniz. Google Optimize, sitenizin birden fazla sürümünü oluşturmanızı sağlar ve A/B testi yapmanıza imkan sunar. Hangi sürümün en iyi performansı gösterdiğini belirlemenizi mümkün kılar ve kodlama gerektirmez. Alışveriş sepeti sayfanızın farklı taslaklarını test ederek hangi sürümün daha fazla dönüşüm sağladığını test edebilirsiniz ve Google Analytics verilerinizi kullanarak sitenizde neyin işe yarayıp yaramadığını belirleyebilirsiniz.
Google Analytics’te yer alan hedeflerinizden birini ‘Deneme Hedefiniz’ olarak belirleyebilirsiniz. Web sitenizdeki satışları Analytics Hedefi olarak ölçüyorsanız bunu da ‘Deneme Hedefiniz’ olarak ayarlayabilirsiniz. Böylece web sitesi satışlarının gelişimini rahatlıkla takip edebilirsiniz. Denemenizin ardından sonuçları Optimize ‘da görüntüleyebilir ya da Analytics’te detaylı analizler gerçekleştirebilirsiniz. Özel segmentler oluşturmak için deneme verilerinizi kullanabilirsiniz. Bu segment, sitenizin belirli bir sürümünü gören tüm kullanıcıları kapsayabilir. Sonrasında sitenizi iyileştirmek için bu segmente yeni bir deneme başlatmanız mümkün olacaktır. Tüm bunların sonucunda gelişmiş kullanıcı deneyimi sunan, daha fazla dönüşüm sağlayan ve reklam harcamalarında yüksek getiri elde eden sayfalar oluşturabilir ve en iyiye ulaşana kadar testlerinize devam edebilirsiniz.
4) Google reklamlarınızı kişiselleştirin
Kullanıcılarınız için kişiselleştirilmiş bir site deneyimi sunmanız reklam harcamalarında daha iyi dönüşler almanızı sağlar. Sitenize Google reklamları ile ulaşan müşterileriniz için özel açılış sayfaları oluşturmak başarınızı artırmanızda büyük katkı sağlayacaktır. Kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturmak oldukça kolaydır, bunun için yapmanız gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz;
– Bağlantınızı Google reklam kampanyalarınıza göre optimize edin.
– Google Reklam kampanyanıza, reklam grubunuza ya da anahtar kelimenize bağlı olarak sitenizin özelleştirilmiş sürümlerini oluşturun.
– Hangi sürümün daha fazla dönüşüm sağladığını belirlemek için sitenizde birden farklı sürümü deneyin.
– İyileştirme yöntemleri sayesinde hangi sayfanın müşterileriniz için en iyi performansı sağladığını kolaylıkla belirleyin.
Bir örnekle açıklamak daha iyi olacaktır, ses ve müzik yayın hizmeti sağlayan Spotify, Google’da ‘sesli kitaplar’ arayan kullanıcılara yönelik olarak açılış sayfalarını test etmek için Optimize’ı kullandı. Sesli kitaplara odaklanmayan açılış sayfalarının yanı sıra sesli kitap seçimleri içeren özel bir açılış sayfası oluşturuldu. Deneme sonuçlarına göre sesli kitapları arayan ve özel sayfaya gelenlerin Spotify Premium aboneliği satın alma olasılığının daha yüksek olduğu belirlendi. Sesli kitap seçimleri içeren özel açılış sayfanın Premium abonelikleri %24 oranında artırdığı gözlemlendi.
Müşterileriniz sizden daima hızlı, mobil cihazlarla uyumlu ve ihtiyaçlarına uygun bir site deneyimi bekliyor. Başarılı ve güçlü bir site deneyimi inşa etmek etkin sonuçlar yaratmanıza yardımcı olacaktır. Google Analytics ve Google reklamları ile entegre olan Google Optimize sayesinde kullanıcılar için özelleştirilmiş bir kullanım rotası oluşturmanız mükemmele giden yolculukta en iyi yardımcınız olacak ve dönüşümlerinizin (satışlarınızın) artmasına fayda sağlayacaktır.