YouTube’un Yeni Reklam Araçları Kullanıma Sunuldu
- Youtube, New York’taki Advertising Week’de yeni araçlar duyurdu. Bu araçlar, reklamverenlerin alakalı mesajlarla kitlelerine ulaşmalarına yardımcı olmak için tasarlanan yeni özellikler; gelişmiş hedefleme seçenekleri, yaratıcı tekliflere ve ölçüm araçlarına dokunuyor.
- Google, tanıttığı yeni reklam araçları ile reklamverenlerin dikkatini Youtube üzerinde tutmaya çalışıyor.
“Director Mix”
- Director mix; bir pazarlamacının, ticari videoların, seslendirmelerin ve kopya versiyonlarının, farklı kesimleri gibi birden fazla reklam yapı taşı yüklemesine izin vermek için oluşturuldu ve otomatik olarak binlerce reklam oluşturulabilecek. Böylelikle, bir tüketici belirli bir ürünü veya hizmeti aradığında, artık YouTube’daki verilere dayalı en alakalı reklamlar sunulabilecek.
- YouTube’un tamamıyla yeni bir aracı olan Director Mix, markaların, tüketici profiline dayalı reklamların birden çok sürümünü oluşturmalarına yardımcı oluyor. Director Mix, diğer Google hizmetleri üzerinde gerçekleştirilen eylemler temel alınarak, özel kitlelere uyarlanmış çok sayıda reklam oluşturabilir.
- Global araştırma şirketi olan Ipsos, çevrim içi video reklamlarının, televizyon reklamlarıyla karşılaştırıldığında üç kat daha fazla etki yarattığını ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdi. Çevrim içi video içerik üreticilerinin gözden çıkardıkları reklam harcamalarının, sosyal medyada yer alan YouTube videoları için diğer harcamalardan katbekat fazla olduğu gözlemleniyor.
- Markaların doğru kitleye ulaşması için reklam öğesini test etmeniz gerekiyor. Medya bütçenizi çok fazla harcamadan önce, video kampanyanızı test ederek işe yarar öğeleri belirleyebilirsiniz. Bununla birlikte, her kitle için özel olarak hazırlanmış aynı reklamların farklı sürümlerini uygulamak için Director Mix’i kullanabilirsiniz.
- Director Mix, farklı uzunluklardaki videoların birbirine bağlamasına ve reklam alışverişlerini optimize etmelerine olanak tanır. Örneğin, altı saniyelik bir tampon reklam birinin dikkatini çekmede daha etkili olabilir ve daha sonra 15 veya 30 saniyelik bir reklamla takip edilebilir.
- Youtube Director Mix, Google Haritalar’da ziyaret edilen konumları, arama sorgularını, yüklü uygulamaları veya indirilen içeriği kapsayabilir. Google’ın bu genişletilmiş yeteneği, örnekse; kayaklarda arama yapmış, yakınlarda bir tesisi ziyaret etmiş veya iz haritaları olan bir uygulamayı indirmiş olan kayak meraklılarına ulaşıyor.
- Director Mix ile reklamverenler bir reklamın farklı algıda çekilmiş bölümlerini, ayrı ayrı yüklediklerinde, YouTube bu segmentleri değişik sıralarda birleştirerek, aynı ürün için binlerce farklı reklam versiyonu oluşturabiliyor. Böylece reklamverenler YouTube’da video seyreden, kullanıcıların karşısına her seferinde farklı bir reklam videosu ile çıkma imkanı buluyorlar.