YouTube Masthead Reklamları Artık Gösterim Bazlı Satın Alınabiliyor
- Google, YouTube Masthead reklam modelini tüm reklamverenlerin “Bin Gösterim Başı Maliyet” modeliyle (BGBM) satın alımına açtı. BGBM, ingilizcede CPM olarak isimlendirilmekte ve bin gösterim başı maliyet ile YouTube Masthead reklamlarına şimdilik CPM Masthead diyebiliriz.
- YouTube anasayfada en üstteki tepe alana Masthead denilmektedir. Reklamcılıkta tam Türkçe karşılığı olmayan Masthead için tepe reklam desek yanlış olmaz. Bu alan video gösterimler için ayrılmıştır ve YouTube ana sayfanın en tepesinde yer alan reklam alanıdır. YouTube’da ana sayfa deneyiminin bir parçası görünümünde tasarlanmıştır. Masthead’in oluşturulması için bir adet YouTube videosu ve URL’si gerekmektedir.
- Markalar, ihtiyaç duyduğu zamanlarda görünürlük sağlayabilmek için Masthead kullanabilecek ve gösterimler 1 ile 7 gün arasında garanti altına alınarak yayınlanacaktır.
- YouTube Masthead reklamlarda, reklam otomatik oynatılmaya başlar ve sessizdir; kullanıcılar dilerse reklamın sesini açabilir. Otomatik oynatmadan sonra video bittiğinde kapanış fotosu sabit olarak kalır. Otomatik oynatma sırasında video veya küçük resim tıklandığında, YouTube izleme sayfası açılır ve videonun tamamı baştan itibaren sesli olarak oynatılır.
- Markanızı ya da ürününüzü BGBM satın alma teklif modeliyle Youtube anasayfanın en üstünde konumlayarak harekete geçmenin tam zamanı.