Hızlı açılan siteler insanlar tarafından daha kaliteli ve güvenilir algılanır. Bu da doğal olarak dönüşümlerinizin artmasına ve SEO gibi sayfa sıralamanızı etkileyen faktörlerde üst sıralarda olmanıza olanak tanır.
Rakamlar ile bakacak olursak; “Kullanıcıların %49’ u bir sayfanın 2 saniye veya daha kısa sürede açılmasını bekliyor ve yine bu kullanıcılar 3.saniye de açılmamış siteyi terk ediyor.”
Kullanıcılar yavaş açılan site deneyimlerini kötü bir deneyim olarak algılıyor ve satın almaktan vazgeçiyor veya markanızı olumsuz değerlendiriyor.
Site hızı tek başına sıralama faktörü değildir. Sonuçta boş bir sayfa çok hızlı yüklenir ama içeriği yoktur. Sıralamanızı yükseltmek ve kalıcı olmak için sürekli olarak iyileştirmeler yapmalısınız. Bu konuda teknik destek almak ve SEO hizmetlerimizden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Web site oluştururken kullanıcılarınızın hiçbir şey bilmediklerini, aynı zamanda her şeyi bildiklerini ve hata aradıklarını varsayın. Hiçbir şey bilmediklerini varsayarak kullanımı kolay ve olabildiğince sadeleştirilmiş bir web sitesi, her şeyi bildiklerini varsayarak da en iyi içerikleri üretin.
Bir web sitesini başarılı kılan en büyük etmen; kullanıcının sitenizde aradığı şeyi bulmasını kolaylaştırmaktır. Bunu yaparken empati kurun ve kullanıcıların gözünden sitenizi inşa edin. Kullanıcı aradığı şeyi bulmakta, anlamakta veya yapmakta zorlanıyorsa son kullanıcıyı mutlu etmeyen başarısız bir site yapmışsınız demektir.
Bir ürünü iyi yapan şey onu kimin kullanacağını bilmekten geçer. Web siteniz için hedef kitlenizin tarifini yapmalı; içerik ve özelliklerinizi o kitlenin ihtiyaçlarına göre uyarlamasınız.
Kitlenizi oluşturan her bir grup şirketiniz hakkında farklı bir anlayışa sahip olabilir ancak siz yaklaşık olarak ürününüzü kime sunduğunuzun farkında olacaksınız. Bunun da sitenizi basitleştirme konusunda size büyük bir yardımı olacak.
Hedef kitleniz üst segment kullanıcılar olabilir, iş insanları da olabilir. Karmaşık bir dil veya jargon kullanıyor olabilirler fakat sonunda insandırlar. Zamanlarının boşa gitmesini ve sayfanızda yapacakları işlemlerin uzamasını istemeyecekler.
Basitleştirmek, gizlemek veya kaldırmak değildir. Karmaşayı gizleyerek kaliteden ödün vermeniz mümkün. Basitleştirirken yapmanız gerekenler;
Web siteniz son kullanıcıyı memnun edene kadar ve özellik veya içeriğiniz kolayca anlaşılana dek bu aşamaları tekrarlayın.
Kullanıcı bir özellik ile etkileşimde olduğunda çok az düşünce veya çaba gerektiren işlemler sunmalısınız. Bunu yapmak pek kolay değildir.
Deneyimli internet kullanıcıları, gün içinde yüzlerce seçenek arasında kalırlar. Sitenizde onları anlam kargaşasına sokacak seçenekler, onların sitenizi terk etmelerine olanak sağlar. Bu nedenle küçük düşünün ve her adımı basitleştirin. Örneğin, sepete ürün eklemeye çalışan bir kullanıcı için belirgin bir sepete ekleme tuşu dahi kimi zaman gözden kaçabilmektedir.
Uzun içerikler kullanıcıyı sıkar ve sitenizi terk etmeleri için bir sebeptir. Yalnızca alakalı içerikler, aradıkları kelime veya başlıkları içeren kısa makalelere odaklanırlar. İçeriğinizi kısaltın ve bunu yaparken anlamdan kısmayın aksine olabildiğince net olun. Hem 10 yaşındaki bir çocuk hem 45 yaşında bir iş adamı hem de 75 yaşında bir yaşlı içeriğinizi okuyup anladığında kendinizi başarılı sayabilirsiniz. Bu sayede hem zeki hem de profesyonel gözükeceksiniz.
SEO için en önemli faktörün alaka düzeyi olduğunu söyleyebiliriz ancak buna rağmen site hızı da arama motoru sonuçlarındaki sıralamayı etkileyen kritik bir role sahiptir.
Web sitenizin performansını belirleyen pek çok unsur bulunur. Web sitenizin performansı ne kadar iyiyse, arama motorlarında üst sıralarda olmanız o kadar mümkün olacaktır.
Web sitelerinin performansını hedef hız ile algılanan hız belirler. Her ikisi de SEO performansınız için önemlidir.
Hedef hız; site içerisindeki işlemlerin ne kadar uzun sürdüğü ile ilgilidir. Sunucunuzun ne kadar hızla yanıt verdiği, site içerisindeki kaynakları indirmek için geçen süre ve javascript yürütme zamanı ile yakından bağlantılıdır.
Algılanan hız; kullanıcıların sitenizdeki olayların ne kadar sürdüğünü algıladıkları zamandır. İnsan beyni iki veya üç saniyelik gecikmede kesintiye uğramaz ve gecikmeyi fark etse dahi tepki verme ihtimali düşüktür. İki veya üç saniyeyi geçen gecikmelerde ise düşünce akışı kesilir ve gecikme fark edilir, gecikmeyi fark eden insanlar da sitenizi terk ederek sizi ve markanızı cezalandırır. Diğer yazımızda belirttiğimiz gibi bu durum, hemen çıkma oranlarınızı artırarak sitenizin kalitesini olumsuz etkileyecektir.
Yükleme performansı: Yükleme performansı Google tarafından kullanıcının algısındaki hızı tespit etmek için kullanılan ölçümdür. Bu ölçümde İlk Zengin İçerikli Boyama (FCP) metriği kullanılır.
İlk Zengin İçerikli Boyama, sayfanızın ana içeriğinin boyanmasını ifade eder. Buradaki içerik ifadesi metin, görsel veya arka plan görseli olabilir.
Kullanıcıların siteniz ile kurduğu bağlantı sonrasında sitenizin kullanıcı etkileşimine ne kadar duyarlı olduğu ile ilgilidir. Kullanıcı sitenizde gezinmeye başladığında bir görüntüyü hareket ettirmesi, başka bir bağlantıya tıklaması veya herhangi bir eylemin gerçekleşmesinin ne kadar sürdüğüyle ilgilidir.
Web sitenizde yer alan öğeler beklenmedik bir şekilde hareket etmemelidir. Kullanıcıların sayfa yüklemelerinde öğelerin hareket kabiliyetlerinin dengesiz olması can sıkıcıdır. Google bu durumu Kümülatif Düzen Kayması metriği ile ölçümler. Bu puan ne kadar düşükse site performansınız o kadar iyidir.
Genel olarak hepsi aynı çalışmakla birlikte en yaygın olarak kullanılan Google Arama Motorunu ele alalım.
Kullanıcılar bir arama yapar ve Google bu arama amacına en uygun olduğunu düşündüğü sayfaları kullanıcının ekranına yansıtır. Kullanıcının yaptığı arama terimi sonucunda sayfanın üstünde ilk olarak reklam verileri gözükür. Ancak yazımızın amacı organik sıralamalara yönelik sonuçları nasıl sağlayacağımız ile ilgili olduğundan reklam sonuçlarının ardındaki sayfaları ele alalım. Burada en alakalı makaleler sıralanmaya başlar. Bu sıralanmada ise başından beri bahsettiğimiz faktörler etkilidir ve her site birbiriyle rekabet içerisindedir.
Google botları veya web tarayıcıları olarak adlandırılan yazılımlar, sitenizin ne kadar popüler olduğu ve ne sıklıkla güncellendiğiyle ilgilenir. Kullanıcıların yaptığına benzer bir şekilde sitenizi ziyaret eder ve aynı kullanıcılarda olduğu gibi hız faktörünü önemli bir gösterge olarak ele alır. Sitenizi anlamak ve içeriğinizi denemek için ne kadar az süre harcarsa o kadar iyi performans gösterdiğinize inanır. İyi yapılandırılmış ve kolayca okunabilen kod yapısı Google Botlarının içeriği anlamasını kolaylaştırır.
Google sıralamayı belirlerken birden çok faktörü analiz eder ve en alakalı sonucu kullanıcıların beğenisine sunar.
Arama sonuçlarında iyi sonuçlar elde etmek istiyorsanız;
İçerik kalitesine önem vermeli, tamamen özgün ve kullanıcıyı yormayan içerikler oluşturmalı,
İçeriğinizi güncel tutmalı, mobil uyuma özen göstermeli ve kullanıcılara mobilde konforlu deneyim yaşatmalı, web siteniz güvenilir sitelerden bağlantı alabiliyor olmalı ve kullanıcıların yaşadığı deneyim iyi olmalıdır.