Search Ads 360 nedir? Ne İşe Yarar?
Search Ads 360 nedir? Ne İşe Yarar?
Dijital reklam kampanyalarının en önemli kaynağı veriler, web siteleri, cihazlar, e-posta, sosyal medya, uygulamalar ve dijital reklamlar gibi pek çok farklı kanaldan toplanıyor. Veriyi toplamak, veriyi anlamak ve doğru bir şekilde kullanmak şirketlerin operasyonel süreçlerini iyileştirmede, gelirlerini artırmada ve müşteri bağlılığında kilit rol oynuyor.
Search Ads 360, arama motoru pazarlamacılığı kampanyalarınıza gerçek zamanlı bilgiler ve gelişmiş otomatik teklif verme yoluyla avantaj sağlayan esnek bir arama yönetimi platformudur.
Search Ads 360 ile Google Marketing Platform ürünlerini entegre ederek kampanyalarınızı dinamik pazar ihtiyaçlarına hazır hale getirirken otomasyonun gücünden yararlanabilirsiniz. Search Ads 360 otomatik oluşturulan anahtar kelimeler, reklam metinleri, teklif stratejileri ve detaylı raporlamaları sayesinde farklı kanallardaki kampanyalarınızı tek bir kanaldan görüntüleyebilirsiniz.
- Search Ads 360 reklam performansınızı artıracak en iyi otomasyon stratejilerini kullanır. Otomatik teklif verme özelliği ile reklamlardan elde edeceğiniz yatırım getirisini yükseltmeyi amaçlar.
- Farklı kanallardaki sinyalleri takip eder ve en iyisi için kampanyalarınızı optimize eder.
- Google, Bing, Yahoo! gibi arama motorları ve sosyal medya kanallarında kullanılabilir. Farklı kanal kampanyalarının tek bir merkezde birleştirilerek raporlanması kanallar arasındaki performansı değerlendirmenize ve müşterinizin yolculuğunu anlamanızı kolaylaştırır.
Search Ads 360 ile Sosyal Medya Reklamlarınızı Birleştirin
Search Ads 360 arama motoru kampanyaları ve sosyal medya kampanyalarınızı tek bir kanaldan raporlayabileceğiniz, ölçümleyebileceğiniz ve yönetebileceğiniz bir platformdur.
Farklı kanalları entegrasyon sayesinde bir merkezde bir araya getirmek detaylı raporlama ile hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı ve pazarda daha güçlü içgörüler elde etmenizi sağlar. Sosyal medya kanalları üzerinden reklamlarla etkileşime geçmiş müşterilerin sosyal medya reklamına tıkladıktan sonra gerçekleştirdiği eylemleri de raporlayarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan sonraki etkileşimi de görüntülemenize olanak tanır. Bu sayede müşterinin tüm temas noktalarını öğrenebilir ve kampanya süreçlerinizde iyileştirmeler yapabilirsiniz.
Google arama ağı reklamları ve sosyal medya reklamlarından elde ettiğiniz yeniden pazarlama kitlelerini birbirleri arasında kullanabilirsiniz. Yani hali hazırda Google Arama Ağı reklamından elde ettiğiniz reklama tıklayan kullanıcılar kitlenizi Facebook reklamlarınızda hedefleyerek yüksek tıklama oranları ve satışlar elde etmeniz mümkündür.
Birden çok kampanya ve çok fazla sayıda anahtar kelimeye sahip reklamverenler için oldukça kullanışlıdır. İnternet kullanıcıları pek çok farklı şekilde ilgilendikleri ürün veya hizmet için arama yaparlar. Aramaları sonucunda ilgilerini çeken reklamlar olur ve bunlardan birine tıklayarak hedefledikleri eylemi gerçekleştirirler. Bu reklamlar reklam anahtar kelimesinin kullanıcı sorgusuyla eşleşmesi, teklif ve diğer sıralama bileşenleri de göz önünde bulundurularak kullanıcı sorgularında gösterilirler. Search Ads 360, API aracılığıyla kullanıcı sorgusuna benzer anahtar kelimeyi kullanıcıya gösterir. Anahtar kelime tıklama başına teklifini de otomatik olarak belirleyerek reklamın bütçe optimizasyonuna olanak tanır. Search Ads 360 arama motorlarının API’leri ile doğrudan entegre olur ve bu sayede web sitelerinde gerçekleşen güncellemeleri kampanya, anahtar kelimeler ve reklamlar gibi bilgiler ile eş zamanlı olarak güncellemeyi destekler.
Çok sayıdaki anahtar kelimeleriniz için otomatik teklif belirlemek kolaydır. Kampanyalarınız içerisindeki anahtar kelimeleriniz için performanslarına göre teklifler belirlemek manuel bir iştir ve oldukça zaman alır. Search Ads 360 ile kolayca kurallar tanımlayabilir ve bu kurallara göre teklifleri otomatik olarak ayarlamasını sağlayabilirsiniz.
Nasıl Çalışır?
Bir kullanıcı arama motorunda sorgu gerçekleştirdiğinde pek çok arama sonucu görüntüler. Bu sonuçlardan birine tıkladığında reklamveren tarafından yayınlanan ve sıralamada dikkatini çekmeyi başarmış reklama tıklar ve açılış sayfasına ulaşır. Burada satın alma işlemi veya dönüşüm olarak sayılabilecek diğer site içi eylemleri gerçekleştirerek reklamveren tarafından hazırlanan bilgilendirme veya teşekkürler sayfasına ulaşır. Bu sayfalara yerleştirilen Floodlight etiketlerini toplayarak tekrar Search Ads 360 raporlama metriklerine aktarır. Normal arama ağı reklamlarında motorlar yalnızca tıklamaları bildirirken Search Ads 360’da sayfa ziyaretleri de metrik olarak raporlara eklenir. Bu da bağlantı sorunu yaşandığında veya spam filtrelemesi gibi sorunlarda açılmayan sayfa görüntülemelerinin ayırt edilmesinde yardımcı olur.
Dönüşümleri Nasıl Kullanır?
Search Ads 360, Floodlight etiketi kullanarak dönüşüm izler. Floodlight, Search Ads 360’a ait dönüşüm izleme sistemidir. Normal dönüşüm etiketlerine benzer olarak dönüşüm olarak sayılacak eylemleri tanımlamada kullanılır.
Dönüşümleri farklı oranlar vererek sadece kampanyanıza özel dönüşüm aktiviteleri planlayabilirsiniz. Örneğin bir e-ticaret sitesinde en önemli dönüşüm işlemi satış olsa da kullanıcının sepete gelmesi ve ödeme sayfasını görüntülemesi de dönüşüm olarak sayılabilir. Search Ads 360 ile farklı adımları formülüze edebilirsiniz. Örneğin: Sepete Ürün Ekleme %20 + Ödeme Sayfasını Görüntüleme %30 + Satış Sayfası %50 gibi. Bu sayede satış ile gerçekleşmeyen ancak farklı adımlarda dönüşüm sayılabilecek eylemleri tamamlayan müşterileri kampanyalarınız için optimize edebilirsiniz.
Search Ads 360 Envanter Yönetimi
Özellikle binlerce ürün portföyü olan işletmeler yoğun veri akışında yeni alternatif yöntemler denemeyi uygun görüyor. Bu alternatif yöntemlerden biri olan Search Ads 360 Envanter Yönetimi, binlerce ürünün kampanya süreçlerini kolaylaştırmanın yanı sıra açık artırma anında teklif verme teknolojisi ve hedef ROAS stratejisiyle kampanya performansında önemli roller üstleniyor.
Search Ads 360 Envanter Yönetimi ile her ürünün reklam metni ve anahtar kelimelerinde kendi özelinde isim, ürün kodu, detay bilgilerine yer verilebiliyor. Kullanıcının aradığı ürünle doğrudan eşleşen bu bilgiler kullanıcı deneyimini olumlu etkilerken, Google Ads reklamcılığının yapı taşlarından olan kalite puanının da yüksek olmasını sağlıyor.
Ayrıca kampanyaların ürünlerin stok durumlarına göre açılıp kapanması da zamandan tasarruf sağlarken oluşabilecek hataları da en aza indirmeyi sağlıyor.
Search Ads 360 Envanter Yönetimi ile envanterinizdeki tüm ürünlerinize ait reklam metninizi, fiyat ve açıklama bilgileriyle ilişkilendirebilirsiniz. Değişen fiyat ve stok durumlarına bağlı olarak reklamlarınızı otomatik olarak güncelleyerek olası hataları engelliyor.
Yapılması gereken tek şey kampanya adı, uzantılar, metinler ve diğer tüm ürün ayrıntılarını içeren bir şablonun Google Sheets’i Search Ads 360 teknik destek ekibinden hesabınıza entegre edilmesini istemek.
Google Merchant Center gibi bir envanter hesabına bağlı olan alışveriş siteleri için kampanyalar kolaylıkla oluşturulabilir.
Envanter Feed’inde yer alan ürünler ve özellikleri değiştikçe mevcut kampanyalarınız da otomatik olarak güncellenir. Bu otomasyon süreci iş yükünü hafifletirken hata şansını da ortadan kaldırır. Örneğin fiyatı değişen bir ürün için reklamınız en güncel fiyat bilgisiyle görüntülenirken, stokta bulunmaya bir ürüne ait reklam otomatik olarak duraklatılır. Öte yandan bazı ürünlerinize bazı özel koşullar ekleyerek de kampanyalarınızın duraklatılmasını sağlayabilirsiniz.
Search Ads ile Search Ads 360 arasındaki farklılıklar nelerdir?
Genel yapı itibariyle benzerlik taşıyan bu iki araç bazı yönleriyle birbirinden ayrılır.
Search ads, Google arama ağı ve Youtube gibi sınırlı platformlarda ve tek arama motoru özelinde çalışırken, Search Ads 360 birden çok arama motoru ve sosyal medya platformu üzerinde çalışmaya imkan tanır.
Search Ads 360 güçlü makine öğrenimi ve Google Marketing Platform ile yerel entegrasyon kullanarak reklam kampanyalarının tek bir platformda takip edilebilirliğini kolaylaştırır. Kanallar arası satın alma, raporlama ve ilişkilendirme sağlayabilir.
Search Ads akıllı teklif otomasyonunu reklam grubu ve kampanya düzeyinde yaparken Search Ads 360 anahtar kelime düzeyinde yapabilir.
Sosyal Medya