Reklamlarınızın Tıklama Oranını Artırın
Adwords tıklama oranı (TO) her reklam veren için önemli bir unsurdur. Tıklama oranı bizlere reklamımızın kullanıcılarla ne kadar alakalı olduğunu, reklamımızın aldığı gösterime karşılık ne kadar tıklama elde ettiğini gösterebilir. Reklam metinlerimizi hazırlarken ya da kampanyalarımızı oluştururken bazı konulara dikkat etmememiz, TO oranlarımızı etkileyebilir.
Örneğin, reklam metinlerimizi yazarken sadece kulağa hoş geldiğinden dolayı kullanacağımız kelimeler, reklamlarımızın hem kalite puanını hem de TO oranlarını etkileyebilir.
Peki tıklama oranlarını nasıl arttırabiliriz? Bunun için birden fazla yöntem var. Bu makalemizde sizlere bu yöntemlerden bahsedeceğim.
Anahtar Kelimelerimizi Reklam Gruplarına Bölmek
- Kullanıcıların reklamınızı tıklaması için en etkili yöntemlerde biri anahtar kelimelerinizi reklam metinlerinin içinde kullanmak. Fakat tek bir kampanya altında, bir reklam grubu içine birkaç reklam ekleyerek, anahtar kelimelerinizi reklam metinlerine sığdırmak pek mümkün değil. Bunun için birbiriyle alakalı kelimeleri tek bir reklam grubunda toplamalısınız. Bu şekilde reklamlarınızı daha da özelleştirebilir ve kullanıcıların tıklama olasılığı artırabilirsiniz.
Tıklama Başına Maliyet (Tbm) Tekliflerini Artırmak
- Reklamlarınızın fazla tıklama almasını yani tıklama oranının artmasını istiyorsanız, kullanıcın aradığı konumda olmalısınız. Reklamlarınızı düşük TBM ile de yayınlanabilirsiniz ancak bu, reklam konumunuzun sağ tarafta veya alt kısımda olmasına neden olur. Reklamlarınız kullanıcın aradığı terimlerle alakalı olabilir ama kullanıcı aradığı sonuca üst konumdaki bir reklam verende ulaştıysa siz sadece almış olduğunuz gösterim ile kalırsınız. Reklamınızın gösterim alıp tıklama almaması da tıklama oranının düşük olmasına neden olacaktır. Eğer tıklama oranlarının negatif bir sonuç vermesini istemiyorsanız, kullanıcıların aradığı sorgularda üst konumda olmaya özen göstermelisiniz. TBM teklifini artırmanız, reklamınızı üst konumda göstermenize ve tıklama oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.
Reklam Uzantıları ile Dikkat Çekmek
- Reklam uzantıları ekleyerek kullanıcıları aradıkları farklı sayfalara yönlendirebilirsiniz. Reklam uzantıları reklamınızın görsel olarak daha geniş ve etkileyici gözükmesini sağlar. Kullanıcılar, aradığı sonucu reklam başlığınızdan daha etkili gördüğü site uzantınızda bulabilir ya da direkt olarak iletişim sayfanıza veya konumunuza ulaşmak isteyebilir. Site bağlantısı ekleyerek reklamlarınızı daha özel kılabilir ve dikkat çekebilirsiniz.
Anahtar Kelimeleri Reklam Metinlerinin İçinde Kullanmak
- Kullanıcılar aradığı kelimeleri reklam metninizin içinde görmesi, aradığı bir sonuca ulaştığı anlamına gelebilir. Eğer reklamlarınızı anahtar kelimelerinize göre gruplandırsanız, bu anahtar kelimeleri içeren reklam metinleri hazırlamaya başlamalısınız. Reklam metnini hazırlarken, kullanıcıyı fazla rahatsız edecek kadar sık anahtar kelimele kullanmamaya da özen göstermelisiniz. Reklam metninin yanı sıra görünen URL kısmında veya reklam başlığında anahtar kelime kullanmanız da kullanıcının ilgisini fazlasıyla çekebilir.
Genişletilmiş Reklam Metni Kullanmak
- Eski reklam türlerinde başlık 25 karakterle sınırlı olduğundan genelde kısa başlıklar ile reklam oluştururduk. Yakında kullanımdan kalkacak bu reklam türünde, reklam verenlerin alanları kısıtlıydı ve müşteri ile yeterli iletişime geçebilecek imkanları yoktu. Google bir süredir genişletilmiş mobil uyumlu reklam metinlerini tüm kullanıcılara tavsiye ediyor. Eski reklamları değiştirmeye çalıştığınızda, artık dönüştürülen genişletilmiş reklam metinleri çıkıyor. Eski reklam metinlerini kullanmaya hala devam ediyorsanız bir an önce değiştirin; genişletilmiş reklamlar ile mobil ve masa üstüne uyumlu reklam modellerini denemeye başlayın.
Reklam Gruplarınıza Birden Fazla Reklam Eklemek
- Reklam metinlerini seçerken ne kadar özen gösterseniz de her kullanıcıyı etkileyecek tek bir metin reklam bulamayabilirsiniz. Bu yüzden birden fazla reklam metni oluşturmanızda fayda var. Birden fazla reklam metni oluşturarak farklı kullanıcıları da etkileyebilir ve reklamlarınızın tıklama oranlarının artmasını sağlayabilirsiniz. Bu makalemizde tıklama oranlarını etkili ve hızlı bir şekilde artırma yöntemlerinden bahsettik. Bu yöntemleri uygulayarak gösterimlerinizi verimli tıklamalara dönüştürebilir, TO oranınızı artırarak kullanıcıları etkileyebilir ve yeni müşterilerinize ulaşabilirsiniz.