Performans İçgörüleri İçin 4 Araç
Google, kullanıcılarına daha iyi deneyimler sunmak için sürekli yeni araçlar ve güncellemeler oluşturuyor. Bu araçlar sayesinde, işletmelerin müşterileriyle kurduğu etkileşimi analiz edebilmesi için kolaylıklar sağlayarak işletmenin gelecek planlarına yardımcı oluyor.
1) İşletmenizle alakalı trend ve içgörüleri keşfetmeye Google Insight’la başlayın
Google Insight son dönemlerde artan aramaları ve talebin hızla yükseldiği yerleri inceleyerek, işletmenizle alakalı trendleri derinlemesine analiz edip keşfetmenize kolaylık sağlar. Örneğin, bebek ürünleri sattığınız bir işletmeniz olduğunu düşünelim. Insight sayfasında da trendlerde bebek tulumları ve bebek şapkalarında bir artış gördüğünüzü varsayalım. Bu ürünlere yönelik bir kampanya oluşturmayı düşünebilirsiniz. Bebek tulum fiyatlarında indirim yapmayı, bebek şapkalarını da bebek eldivenleriyle birleştirerek satış planı içeren kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Trendlere daha da derinden bakarak artan taleplerin en çok hangi bölgelerde ve ne üzerine olduğunu inceleyebilirsiniz. Örneğin, vitamin takviyeleri satan bir işletmeci, özellikle sonbahar ve kış aylarında İstanbul konumunda C vitamini satışlarında bir artış olduğunu gözlemleyebilir. Vitamin ve takviyelere olan eğilimin artış göstermesi üzerine kampanyalar oluşturarak, kendi ürünlerinin satışı için avantaj sağlayabilir.
İstanbul konumunda aratılan C vitamini kelimesinin sonbahar kış aralığındaki artışı
Ayrıca Insight önerilen trendlerde son zamanlarda büyüyen kategorileri de size sunar. Bu sayede kendi alanınıza yakın veya hiç yapmadığınız bir iş için de fikriniz olabilir. Ürünlerinizi geliştirmek için bu alanı kullanarak gelecek dönemlerde rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.
Analizler sayfası da hesabınızda gördüğünüz trendler hakkında öneriler oluşturarak işlem yapmanıza olanak tanır. Bu öneriler sayesinde işletmenizi trendlere uygun olarak geliştirebilir; anahtar kelime, bütçe ve teklif önerilerinizi inceleyip uygulayabilirsiniz.
Hesabınızın performansıyla ve yeni potansiyel fırsat alanlarıyla ilgili bilgilenmek ve önerilere göre bir plan oluşturmak, işletmenizin gelişmesine ve müşteri ilişkilerinizin kuvvetlenmesine yardımcı olacaktır.
2) Google Analytics Insight’la kullanıcıların web sitenizle etkileşimini inceleyin
Farklı kullanıcıların web sitenizle etkileşimi nasıl oluyor, bunu gözlemlemek için Google Analytics Insight kullanabilirsiniz. “Geçen hafta kaç yeni kullanıcı edindim?”, “A kampanyam ne kadar dönüşüm getirdi?” veya “Sitedeki kaç ziyaretçi reklam kampanyamdan dönüşüm sağladı?” gibi sorulara otomatik yanıtlar bulmanızı sağlar.
Verileri anlamanız ve ona göre hareket etmenize yardımcı olmak için çıkarılan bu araç size otomatik ve özel içgörü olarak 2 adet seçenek sunuyor.
Otomatik İçgörüler: Verilerinizde meydana gelen olağan dışı değişiklikleri veya ortaya çıkan eğilimleri algılayarak sizi otomatik bilgilendirir.
Özel İçgörüler: Verilerinizde sizin için önemli olan değişiklikleri algılayan alanlar yaratırsınız ve bu koşullar tetiklendiğinde panoda öngörüleri görürsünüz.
Verileriniz sürekli olarak yenilenir ve yapılan son değişiklikleri kartta görürsünüz. Tam listeyi görmek, düzenleme yapmak veya yeni oluşturmak için kartın altındaki tüm öngörüleri görüntüle’yi tıklayın. Öngörülerin ayrıntılarını görmek için olduğu karta tıklamak yeterli olacaktır. Son 1 yıla ait gönderileri ‘daha çok yükle’ diyerek panodan görebilirsiniz. Hangi kartlarla daha çok ilgileniyorsanız, Google Analytics hafızasında tutar ve yeni içgörüleri ona göre sıralar. Ancak bu analizleri oluşturmak, düzenlemek ve paylaşmak için İşbirliği veya Düzenleme izni almanız gerektiğini unutmayın.
3) Performans Planlayıcı’yı kullanarak bir bütçe planı oluşturun
Performans planlayıcı, reklam kampanyalarınız için yapacağınız harcamaların planını oluşturmanız ve kampanyanızdaki değişikliklerin performansı nasıl etkileyeceğini görmeniz için size kolaylık sağlar. Planlayıcı ile kampanyanızın gidişatına yönelik tahminleri görebilir, kampanya ayarlarında değişiklik yaparak farklı sonuçlara bakabilir, mevsimsel değişikliklere göre fırsatları değerlendirebilir ve hesaplarınızın bütçe planını oluşturabilirsiniz.
Google reklamları hesabınızda, araçlar simgesine tıklayarak Performans Planlayıcıyı seçin. Daha sonra ‘oluştur’ diyerek yeni bir plan oluşturun. Planınıza uygulamak istediğiniz kampanyaları seçerek ‘ileri’ deyin. Hangi tarihler arasında sonuç görmek istiyorsanız tarih aralığını ve öğrenmek istediğiniz ölçümü (tıklamalar, dönüşümler) girin. Eğer isterseniz planınıza bir hedef girin. Bu hedef, kampanya için yapmak istediğiniz harcamalar veya dönüşüm oranı olabilir. ‘Devam’ dedikten sonra planlayıcı sizin için sonuçları listeleyecektir. Önceki dönemlere ait olan kampanyalarınızla yeni kampanyalarınızı karşılaştırabilir, genel harcamalarınızın etkilediği tüm kampanyaları görebilirsiniz.
İşletmeler için büyük önem arz eden bütçe doğru kullanılmazsa işletme karlılığının önüne geçebilir. Bu yüzden bütçenin planını iyi yapabilmek, stratejik olarak farklı planlar oluşturup onları kıyaslayabilmek, kampanyaların yönetilmesini idare edebilmek işletmenin performansını etkileyip pozitif oranda bir dönüşüm almasını sağlar.
4) Rapor Düzenleyici’yle verilerinizi anlamlandırın
Rapor Düzenleyici sayesinde verileri daha kolay okuyarak yorumlayabilir ve bu sayede karmaşık değerlendirmelerden kaçınabilirsiniz. Verilerinizi görüntüleyebilir, düzenleyebilir ve analiz edebiliriz. Verilerinize özel tablo ve grafikler oluşturabilir, büyük zahmetlere girmeden raporunuzu filtreleyebilir, bölümlere ayırabilir ya da sıralayabilirsiniz.
Rapor oluşturmak için Google Reklam hesabındaki üst sekmeden Raporlar > Raporlar yapın ve açılan sayfadan “Özel”e tıklayın. Açılan sekmede oluşturmak istediğiniz rapor türünü (tablo,çizgi vs.) seçin. Kullanmak istediğiniz boyutları (örneğin: kampanya) “Satır” eksenine sürükleyin. Metriklerinizi (örneğin: tıklamalar) ise “Sütun” eksenine bırakın. Örneğin X eksenine(satıra) kampanyanızı, Y eksenine(sütuna) tıklanma sayınızı (mavi çizgi) ve gösterim sayınızı (kırmızı çizgi) eklediniz. Kampanyanızı kaç kişinin gördüğü ve bu gören kişilerde kaç tanesinin reklamınıza tıkladığını bu raporlar sayesinde detaylandırabilirsiniz. Tablodaki kırmızı çizgi 16 gözüküyorken mavi çizgi aynı noktada 5 olarak gözükmektedir. Yani bu reklamınızı 16 kişi görmüş ancak sadece 5 kişi tıklamış demektir.
Ya da kampanyanız yerine seçeceğiniz anahtar kelimeler, oluşturduğunuz anahtar kelimelerden hangisinin daha çok aratılıp tıklandığını görmeniz için bir rapor oluşturabilir. Bu tarz değerleri grafik üzerinden görüp bir rapor oluşturmanız, reklam kampanyalarınızın etkilerinin hangi noktalarda gelişmesi gerektiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olur.
Özel bir rapor oluşturmak yerine reklam hesabınızdan Raporlar > Önceden Tanımlanmış Raporlar (Boyutlar) sekmesine tıklayarak da istediğiniz raporlamaya göre seçeceğiniz alternatifler sayesinde raporlama yapabilirsiniz. Raporunuzu kaydet diyerek kaydedebilir, indir diyerek .csv veya istediğiniz bir formatta indirebilirsiniz.
Bu araçların ne işe yaradığını bilmek ve kullanmak işletmeler için reklam kampanyalarını daha iyi yönetmeye ve müşterileriyle olan etkileşimlerini artırmaya yardımcı olur. Bu sayede yapılan reklam kampanyalarının bütçeyi yanlış şekilde tüketmemesini, aramalardaki görünme ve tıklanma sayılarının analizinin iyi yapılabilmesini ve son trendlere göre işletmenizin kampanyalarını geliştirmesini hedefleyen bir yol çizebilirsiniz.
Sosyal Medya