Koronavirüs birçok alışkanlığımızı, tercihlerimizi ve güncelik yaşamımızı büyük ölçüde değiştirdi. Covid Game Trends raporuna göre kullanıcıların yüzde 46’sı mobil cihazları iş dışında daha sık kullanmaya başlarken, karantina sürecinde kullanıcılar 858 milyon yeni uygulama indirdi. AdColony yayınladığı “Covid-19 Dönemi Reklamveren Rehberi”nde, bu dönemde markaların uygulama içi reklamlarda dikkat etmesi gerekenlere yer verdi. Öne çıkan maddelerden biri de mesaj ve içeriklerle değer yaratılması oldu. Tüketiciler kişisel hijyene olan farkındalığı artırmışken, markalardan da aynı özveriyi, titizliği ve sosyal farkındalığı bekliyor.
Kullanıcıların yüzde 18’i endişelerini azaltan reklamlara daha sıcak bakarken, yüzde 30’u ise hayatlarını kolaylaştırabilecek gerçekçi reklamlara daha fazla ilgi gösteriyor.
Pandemi dönemi ile birlikte pazarlama faaliyetlerinde de sektörel birtakım farklılıklar yaşanıyor. İşletmelerin birçoğu genel olarak dijital ortamda seslerini duyurmanın daha kıymetli olduğu görüşünde. Bu dönem içerisinde markaların kullanıcılarıyla gerçek zamanlı ietişim kurmalarını sağlayan pazarlama araçlarına olan talep de artıyor.
Dijital pazarlamaya 80 milyon dolarlık katkı
Koronavirüs salgını tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de internet ve sosyal medya kullanımını her geçen gün artırmaya devam ediyor. We Are Social 2020 raporunda, ülkemizde 62 milyon internet kullanıcısının olduğu açıklandı. Bunun yanı sıra 54 milyon kişi de aktif olarak sosyal medya kanallarını kullanıyor. Yine ülkemizde kullanıcı bazında internete bağlı kalma süresi ise 7.5 saat.
Bu durum, marka ve işletmeleri arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. Özellikle ülkemiz gibi insanların dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital platformlar büyük bir pazar haline geliyor. KOBİ’ler başta olmak üzere birçok kurum, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.
Özellikle de arama motoru optimizasyonu (SEO), küçük ve orta işletmeli firmaların web siteleri için bir hayli önemli. Bu optimizasyon kurumların web sitelerini detaylı sınıflandırarak yapılan aramalarda daha kolay bulunmalarını sağlıyor.
HubSpot’un verilerine göre, şirketlerin 2020 yılının sonuna kadar 80 milyar dolar seviyesinde SEO yatırımı yapacağı tahmin ediliyor.
Maliyet değil; stratejik bir yatırım
Dergide yer alan haberde görüşlerimize yer verilirken, “Dijital pazarlama ile şirketler, doğru zamanda doğru kullanıcı ile buluşabiliyor. Arama motoru optimizasyonunun doğru bir şekilde yapılması, sosyal medya kanallarının reklam açısından etkili bir şekilde kullanılması ülkemizde ihracatın yüzde 56’sını, istihdamın yüzde 74’ünü ve katma değerin yüzde 54’ünü oluşturan KOBİ’ler için büyük önem taşıyor. Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını ve pazar kaybettiklerini gösteriyor. Oysa dijital pazarlama bir maliyet değil, stratejik bir yatırımdır” şeklindeki ifademiz öne çıkarıldı.