Negatif Anahtar Kelime Nasıl Belirlenir?
- Negatif anahtar kelimeler , standart anahtar kelime eşleme seçeneklerinin aksine, arama sonuçlarında belirlenen kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılan bir anahtar kelime eşleme seçeneği türü ve optimizasyon yöntemidir. Negatif anahtar kelime kullanımının en önemli sebebi, reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz anahtar kelimelerde görünmesini engellemektir. Google Ads’te anahtar kelimeler pozitif ya da negatif olarak ayrılmasa da bazı anahtar kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini istemiyorsanız “negatif anahtar kelimeler” kullanarak bunu engelleyebilirsiniz.
- Örnek: organik ekmek satan bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayalım ve “organik ekmek” kelimesiyle ilgili kullanıcı aramalarında reklamlarınızın görüntülenmesini istiyor olalım ama “çavdar ekmeği” ya da “kepekli ekmek” gibi anahtar kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini istemiyorsanız “çavdar”, “kepek” ve “kepekli” gibi kelimeleri negatif anahtar kelime listenize ekleyebilirsiniz.
Negatif Anahtar Kelimeler Neden Kullanılır:
- Tıklanma oranlarını yükseltmek(TO).
- Doğru hedef kitleye ulaşmak.
- Maliyeti minimuma indirmek (TBM).
- Yatırım getirinizi maximuma çıkarmak (ROI).
Bildiğimiz üzere bazı kelimeler birden çok anlam içerebiliyor. Bu nedenle yanlış hedef kitleye reklam yayını yapmamak içinde negatif anahtar kelimeleri tercih edebiliriz. Google Ads, bu durumun gereksiz tıklamalara neden olup maliyetleri olumsuz etkileyebileceğini düşünerek, negatif anahtar kelime eşleme seçeneğini geliştirmiştir. Negatif anahtar kelimeler büyük oranda arama ağı reklamcılığında (search) daha çok tercih edilse de Görüntülü reklam ağında da kullanımı yaygındır.
Negatif anahtar kelimeleri “Yalnızca Arama Ağı” ,“Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı” ve “Görüntülü Reklam Seçenekli Arama Ağı” kampanyaları için eklediğinizde bu sorguları yapan kullanıcılara reklamlarınız gösterilmez. Ayrıca hariç tutulan anahtar kelimeler için terimler eklediğinizde reklamınız bu terimleri arayan veya bu terimleri içeren siteleri ziyaret eden kullanıcılara gösterilmez. (“Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı” kampanyaları için kullanılır.)
- Standart anahtar kelimeleri belirlerken uyguladığımız titizliği, negatif anahtar kelimeleri belirlerken de uygulamalıyız. Zira yanlış belirlenen negatif anahtar kelimeler yarardan çok zarara da uğratabilir. Bu sebepten dolayı reklam kampanyalarımızın negatif anahtar kelimelerini belirlerken, bazı temel ve teknik unsurları göz önüne alarak, titiz bir çalışma yürütmeliyiz. Bu çalışma aşamasında aşağıda saydığımız iki aracı kullanarak veya dikkate alarak negatif anahtar kelimelerinizi belirlerseniz doğru bir çalışmanın ilk aşamasını yapmış olacaksınız.
- Negatif anahtar kelimeleri kullanırken, mevcut anahtar kelime eşleme seçeneklerinden de faydalanmanızı öneririz. Tam eşlemeli negatif anahtar kelimeler, sıralı eşlemeli negatif anahtar kelimeler ya da geniş eşlemeli negatif anahtar kelimeler, doğru kullanılmadığında performansı olumsuz etkileyebilir hatta reklamlarınızın gösterimini tamamen engelleyebilir.
Örnek: “organik ekmek” kelimesinde reklam yayınlamak istediğinizi ve “çavdar ekmek” kelimesinde reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğinizi varsayalım. Eğer çavdar ekmek kelimesini geniş eşlemeli negatif anahtar kelime olarak eklerseniz reklam yayınınız organik ekmek arayan kullanıcılara da gösterilmeyebilir. Bunun yerine [çavdar ekmek] tam eşlemeli negatif anahtar kelime kullanmanızı tavsiye ederiz.
Gelişmiş Örnek: “çavdar ekmek” sıralı eşlemeli negatif anahtar kelime kullanmayı tercih ederseniz aşağıdaki arama sorgularında reklamlarınız görüntülenmeyecektir.
- organik çavdar ekmek
- en ucuz çavdar ekmek
- çavdar ekmeğin faydaları
- kaliteli organik çavdar ekmek
- çavdar ekmek satan yerler
Anahtar Kelime Planlayıcı
- Anahtar kelime seçimi, bize çok çeşitlilik fırsatı sunarak yardımcı olan ve yanlış çalışmaların önüne geçmeyi engelleyen en kıymetli araçtır. Genel olarak, yeni reklam kampanyası oluştururken kelimeler ile ilgili fikir ve rapor sunduğu için kullanılır. Ads’in sayısız nimetlerinden sadece bir tanesi olan Anahtar Kelime Planlayıcı, standart anahtar kelimeler dışında negatif anahtar kelime belirlemede de etkilidir.
Arama Terimleri Raporu
- Reklamlarınıza tıklayan kullanıcıların, reklamınızı görmeden ve tıklamadan önce hangi arama terimlerini kullandığını detaylı şekilde sunan rapordur. Arama terimleri raporunu kullanarak, arama sırasında düşük performanslı kelimeleri negatif anahtar kelimelerinize ekleyerek, reklam performansınızı artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.
- Negatif anahtar kelimelerinizi Google Ads araçlarının desteği ve titiz bir çalışma sonucu belirledikten sonra, negatif anahtar kelimelerinizi reklamlarınızı optimize edebilmek için “reklam grubu” düzeyinde ve ya “kampanya” düzeyinde ekleyebilirsiniz.
Reklam Grubu Düzeyi
- Reklam grubu düzeyinde eklenen negatif anahtar kelimeler, sadece reklam grubunda ki reklamları etkiler.
Kampanya Düzeyi
- Kampanya düzeyinde eklenen negatif anahtar kelimeler, eklenen kampanyada var olan reklam gruplarında ki tüm reklamları etkiler.
Sonuç:
- Negatif anahtar kelime belirleme ve reklam kampanyalarınızı optimize etme sürecini, yeni kampanya oluştururken doğru anahtar kelime analizi ile titizlikle başlatmanız en verimli süreçtir. Bu sayede hem doğru anahtar kelimelerinizi başlangıçta belirlemiş olursunuz hem de negatif anahtar kelimelerinizi başlangıçta belirlediğiniz için gereksiz arama sorgularından kurtulursunuz. Aynı zamanda tıklama oranlarınızı yükselterek gereksiz maliyetlerden kurtulur ve yatırım getirinizi olumlu seviyede tutarak reklam yayınına başlamış olursunuz. Ardından yapacağınız haftalık ya da aylık anahtar kelime optimizasyonları kampanyanızın mükemmel seviyede ilerlemesine destek olacaktır. Size en uygun olan iki yöntemden birini seçerek (Anahtar Kelime Planlayıcı veya Arama Terimleri Raporu) negatif anahtar kelimeler belirleyebilirsiniz. Düzenleme işlemleriniz sonlandırdıktan sonra belirli aralıklarla negatif anahtar kelimelerinizi gözden geçirin. Yeni negatif anahtar kelimeler belirleyerek ilave edin ve performanslarına göre düzenleyerek reklam kampanyalarınızı sürekli optimize edin.
Örnek Anahtar Kelime Ve Negatif Anahtar Kelime Çalışması
- Not: Bir bant firmasına ait reklam grubu seviyesinde anahtar kelime ve negatif anahtar kelime çalışması örneğidir. Reklam Grubu Adı: Kaydırmaz Bantlar
Anahtar Kelimeler:
- “çift taraflı bant”
- “şeffaf çift taraflı bant”
- +çift +taraflı +bant +fiyatları
- +çift +taraflı +bant +sipariş
Negatif Anahtar Kelimeler:
- [çift taraflı bant nasıl çıkar]
- [bauhaus 3m çift taraflı bant klebeband]
- [bimeks çift taraflı bant]
- [mermer yüzeyden çift taraflı bant nasıl çıkar]
- nasıl
- [çift taraflı bant nasıl sökülür]
- [ısıtmak çift taraflı bantı bozar mı ?]