Google Ads Teklif Stratejileri’nden biri olan Hedef ROAS Nedir?
HEDEF ROAS bir teklif verme stratejisidir. Reklam harcamalarından elde etmek istediğiniz geliri hedeflemenizi sağlayan teklif stratejisine denir. Bu strateji, reklam harcamalarından elde ettiğiniz gelir hedefi dahilinde daha fazla dönüşüm değeri sağlamanıza yardımcı olur. Teklifleriniz, açık artırma sırasında verdiğiniz hedef ROAS değerine göre otomatik olarak optimize edilir. Yani kısaca, reklamlarınızdan elde ettiğiniz gelire göre hedefleme diyebiliriz.
- Nasıl Çalışır?
Google Ads, dönüşüm izleme yoluyla raporlanan dönüşüm değerlerini kullanarak sonraki dönüşümler ve ilişkili değerler hakkında tahminde bulunur. Sonrasında Google Ads, dönüşüm değerini en üst seviyeye çıkarmak için maksimum tıklama başına maliyet (maks. TBM) tekliflerini belirler ve aynı anda, hedefinize denk bir ortalama ROAS (reklam harcamalarından elde edilen gelir) elde etmeye çabalar.
Kimi kampanyalar daha yüksek bir ROAS ile neticelenirken kimi de daha düşük bir ROAS ile sonuçlanabilir. Google Ads, maliyet başına dönüşüm değerini genelde belirlediğiniz hedef ROAS’a denk tutmaya çalışır. Hedef ROAS’ı yüzde 500 olarak belirlediğinizi varsayalım. Google Ads, bu hedef ROAS’a ulaşırken teklifleri otomatik olarak ayarlayarak dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarmaya çalışır. Reklam açık artırmasındaki performansınızı iyileştirmek için teklifleri ayarlayan bu strateji, gerçek zamanlı sinyalleri (cihaz, tarayıcı, konum, günün saati vb.) kullanır. Öte yandan, ziyaretçilerin yeniden pazarlama listelerinizden herhangi birinde olup olmadığını kontrol ederek teklifleri otomatik olarak düzenler.
Yeni bir teklif stratejisi oluşturarak, bunu hangi kampanyalara uygulayacağınızı seçtikten sonra, Google Ads size bir hedef ROAS değeri önerir ve bu da son birkaç hafta içindeki gerçek ROAS performansınıza göre hesaplanır.
Belirlediğiniz hedef ROAS’ın, elde edeceğiniz dönüşüm değerini etkileyebileceğini unutmamak gerekir. Çok yüksek bir hedef belirlemeniz, reklamlarınızın alabileceği trafik oranını sınırlandırabilir.
Bunun için;
- Bu stratejiyi kullanmak istediğiniz her bir kampanyanın, maliyet verilerine ait geçmiş dönüşüm değerini temel alarak bir hedef ROAS belirleyin. Bu sayede, kampanyalarınızın elde ettiği reklam harcamalarından sağlanan gelir aynı kalırken, dönüşüm değerlerini en üst düzeye çıkarabilirsiniz.
- Maliyet başına dönüşüm değerine ait geçmiş verileri bulabilmek için, “Sütunlar” menüsünden Sütunları değiştir’i seçip “Dönüşümler” sütun listesinden Dönş. değeri/maliyet sütununu ekleyin. Ardından, hedef ROAS yüzdesine ulaşmak için maliyet başına dönüşüm değeri metriğini 100 ile çarpın.
Teklif sınırları
Teklif sınırları belirlemek, Google Ads’in tekliflerinizi hedef ROAS’ınıza en uygun tutara eşit olacak şekilde ayarlamasını da engelleyebilir. Teklif sınırları belirlerseniz, bu sınırlar sadece Arama Ağı açık artırmalarında değerlendirilir.
- Maksimum teklif sınırı: Hedef ROAS kullanan tüm anahtar kelime, reklam grubu veya kampanyalar için Google Ads’in belirlemesini istediğiniz en yüksek manuel TBM teklifidir.
- Minimum teklif sınırı: Hedef ROAS kullanan tüm anahtar kelime, reklam grubu veya kampanyalar için Google Ads’in belirlemesini istediğiniz en düşük maks. TBM teklifidir.
Ortalama hedef ROAS
Teklif stratejinizin optimize ettiği maliyet ağırlıklı ortalama ROAS, Ortalama Hedes ROAS’ınızdır. Normal bir zamanda hedef ROAS’ınızda yaptığınız değişikliklerin ortalamasını alır. Bundan ötürü de, ortalama hedef ROAS’ınız, ayarladığınız hedef ROAS’tan farklı olabilir.
Bu sayede, teklif stratejinizin hedeflendiği belirli zaman aralıkları için ROAS’ı ölçebilirsiniz. Bu metriği teklif stratejisi raporunuzda, bu teklif stratejisinin ulaşabildiği gerçek ROAS’ı temsil eden “Gerçek ROAS”ın yanında bulabilirsiniz. Ortalama hedef ROAS, hem standart hem de portföy teklif stratejilerinde kullanılabilir.
Bir örnek ile açıklamak gerekirse;
Kol saati satan e-ticaret sitenizin rakamlarını ölçtüğünüzü ve alışveriş sepetinin toplam değerini temel alarak tekliflerinizi optimize etmek istediğinizi düşünelim. Amacınız, reklamlara harcadığınız her 2 TL için 10 TL değerinde satış (dönüşüm değerini) elde etmek olsun. Bu durumda hedef ROAS’ınızı yüzde 500 olarak belirlersiniz. Bu, reklamlara harcadığınız her 2 TL için 5 katı gelir elde etmek istediğiniz manasını taşır.