Google Analytics Akıllı Liste Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Akıllı Listeler, dönüşüm sayısının artmasını sağlayan yeniden pazarlama kitleleridir. Bu liste, Google’ın makine öğrenimi sayesinde oluşturulur ve yeniden pazarlama stratejisiyle elde edilen dönüşüm sayısının artmasını sağlar.
Makine öğrenimi, sonraki oturumlarda hangi kullanıcıların dönüştürülme olasılığının yüksek olduğunu belirler. Google Analytics ise sonraki oturumlarda dönüşüm sağlama olasılığı en yüksek kullanıcıları belirlemek için makine öğrenimi uygular ve yeniden pazarlama kitlesini dönüşüm sayısını artırabileceğini düşündüğü yüksek potansiyelli kullanıcılara odaklanacak şekilde yönetir.
Makine öğrenimi, hedef kitle saptayabilmek için konum, cihaz, tarayıcı geçmişi, yönlendirici, oturum süresi ve sayfa derinliği gibi düzinelerce sinyal kullanır. Liste günlük olarak güncellenir ve otomatik olarak yeni kullanıcılar bu listeye eklenir. Google Analytics, Akıllı Liste’yi güncellemek için 90 günden uzun süre verilerinizi kullanamazsa benzer işletmeleri temel alan bir modele geçer.
Akıllı Liste Oluşturmak İçin;
-
Google Ads ve Google Analytics hesaplarının birbirine entegre edilmiş olması gerekmektedir.
-
Akıllı Listelerin yüksek verimde çalışabilmesi için web sitenin ayda en az 500 e-ticaret dönüşüm işlemi ve en az 10.000 sayfa görüntülenmesi alması gerekmektedir.
-
Aylık dönüşüm ve sayfa görüntüleme sayıları yukarıda belirtilen rakamların altında kalabilir bu durumda listenin oluşturulabilmesi için anonim dönüşüm verilerini Google Analytics ile paylaşmayı tercih eden ve benzer işletmelerden gelen dönüşüm verileri temel alınır.
Akıllı Listeler, web siteyi ziyaret eden veya dönüşüm gerçekleştiren kullanıcılar arasından bir sonraki oturumda dönüşüm gerçekleştirme ihtimali en yüksek olan bu kullanıcıların %5’inden oluşturulur.
Bu özelliği kullanarak ne kadar fark yaratacağımızı Google Analytics arayüzündeki “Dönüşümler” bölümünden görüntüleyebiliriz. Google Analytics üzerinden kitle belirlerken, sistem bize Akıllı Liste alternatifini otomatik olarak vermektedir.
Google Ads, kampanyamızı oluştururken kitle seçimi sırasında Akıllı Liste’yi hedef kitle olarak seçebilmemize olanak sağlamaktadır.