Google Ads’te Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gereken 15 Şey
1.Kimi Hedefleyeceksiniz? Hedef Kitleniz Kimlerden Oluşuyor?
- Reklam vermeye başlamadan önce mutlaka kimi hedefleyeceğinizi masaya yatırmalısınız. Bu, tüm reklam stratejinize etki edecek bir durumdur. Örneğin; bebek maması satan bir e-ticaret sitenizin olduğunu düşünürsek, öncelikli hedef kitleniz en az bir bebek sahibi olan ebeveynler olacaktır.
3.Reklam Verme Amacınızı Netleştirin.
- Ads reklamlarına başlamadan önce mutlaka reklam verme amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Reklam metinleriniz, görselleriniz, açılış sayfalarınız vb. hepsi bu amaçlara göre düzenlenmiş olmalıdır. Örnek verecek olursak, reklam verme amacınız bir ürün veya hizmet satışı, bir marka bilinirliği oluşturma, mağaza ziyareti veya bir uygulama indirme olabilir.
5.Anahtar Kelimelerinizi Belirleyin.
- Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama motorlarında yaptığı aramalarla eşleşir ve reklamlarınız tetiklenir. Belirleyeceğiniz anahtar kelimelerin ürün, hizmet veya markanızla ilişkili olması gerekir. Anahtar kelime analizi yapmak için piyasada kullanabileceğiniz birçok ücretli / ücretsiz araç bulunmaktadır. “Google Keywords Planner” bunlardan birisidir. Google Keywords Plannner’ı kullanarak yeni anahtar kelime fikirleri keşfedebileceğiniz gibi, anahtar kelimelerin aranma hacimleri ve ortalama maliyetleri hakkında da bilgiler edinebilirsiniz.
7.KPI’larınızı Belirleyin
- KPI: Anahtar Performans Göstergeleri, yani kısaca sayısal göstergeler anlamına gelir. Ads reklamlarınızın hedefinize ulaşıp ulaşmadığını görebilmek için ölçmeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri belirlemelisiniz.
9.Google Analytics Etiketinin Tüm Sayfalara Eklendiğinden Emin Olun
- Google Analytics verileri bir java script kodu ile çeker. Bu kodun olmadığı sayfalarda herhangi bir istatistik alamazsınız. Veri kayıplarını önlemek için eklemeniz gereken kodun tüm sayfalarda olduğundan emin olmalısınız.
11.Web Sitenizin Açılış Hızını Optimize Edin
- Web sitenizin açılış hızı hem ziyaretçilerinize daha iyi bir deneyim sunabilmek hemde Ads hesabınızın kalite puanını iyileştirmek açısından son derece önemlidir. Kimse yavaş yüklenen bir sitede zaman geçirmek istemez. Özellikle web sitenize çektiğiniz her kullanıcı için bir ödeme yapıyorsanız, bu maddeyi fazlasıyla dikkate almalısınız.
13.Reklam Verme Hedeflerinize Göre Açılış Sayfaları Oluşturun
- Landing Page’ler belirli bir kitleye veya hedefe yönelik özel olarak tasarlanmış sayfalardır. Asıl amaç, kullanıcıların dikkatini dağıtmadan istenilen etkinliğin (satın alma, kayıt olma, rezervasyon yapma vb.) gerçekleştirilmesini sağlamaktır. İyi tasarlanmış Landing Page’ler dönüşüm oranlarını ciddi şekillerde artırmada yardımcı olabilir.
15.Test, Test Ve Test
- Tüm kontroller tamamlandı, kampanyalar yayına başladı. Her şey bitti mi? Hayır. Asıl serüven şimdi başlıyor. Yaptığınız tüm planlamaları, reklam metinlerini, bannerlarınızı, landing pagelerinizi test etme zamanı geldi. Dönüşüm oranlarınız hiçbir zaman yüzde 100 olamayacağına göre, yaptığınız dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmalarınız da hiçbir zaman son bulmayacaktır. Her zaman uzman ekiplerden yardım almanızı tavsiye ederiz.Kolay gelsin.
2.Hedef Kitlenizi Tanıyor Musunuz?
- Bir önceki örnek üzerinden devam edelim. Yeni bebeği olmuş ebeveynleri hedeflemeye karar verdiğimizi düşünün. Peki bu kitle hangi sitelerde geziniyor? Hangi anahtar kelimeleri arıyor? Tüm bunların dijital analizini yapmak, reklamlarınızın daha odaklı bir kitleye gösterilmesini sağlayabilir.
4.Hangi Adwords Reklam Türlerini Kullanmayı Planlıyorsunuz?
- Hepimizin bildiği gibi Google Ads’te birçok kampanya türü bulunmaktadır. Peki bunların hangileriyle başlamayı planlıyorsunuz, karar verdiniz mi? Karar vermelisiniz; çünkü bunların her biri ayrı ayrı planlanması gereken reklam modelleri olacaktır. Bizim önerimiz, kullanabileceğiniz tüm reklam modellerini kullanmaya çalışmanız yönünde olacaktır. Aldığınız performansa ve yapacağınız testlere göre kampanyalarınızın önceliğini belirleyebilirsiniz.
6.Peki Ya Negatif Anahtar Kelimeler ?
- Negatif anahtar kelimeler, standart anahtar kelimelerin aksine, arama sonuçlarında belirlenen kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılan bir anahtar kelime eşleme türü ve optimizasyon yöntemidir. Örneğin Ads hesabınızda “erkek gömlek” anahtar kelimesinin olduğunu düşünelim. Kampanyalarınıza hiçbir negatif anahtar kelime eklemezseniz, kullanıcılar arama motoruna “erkek gömlek nasıl ütülenir, “rüyada erkek gömlek almak” gibi arama sorgularında da reklamlarınız tetiklenir. Bu tür gereksiz tıklamaların önüne geçebilmek için anahtar kelimelerinizle ilişkili negatif anahtar kelimeleri de analiz etmelisiniz.
8.Google Analytics Kullanın
- Reklam stratejilerinizde verdiğiniz kararların iyi mi yoksa kötü mü olduğunu anlamak ve ardından, ilerlemeye devam ederken değişikliklerin nasıl bir etkiye yol açtığını ölçümlemek adına websitenize gelen trafiği izlemelisiniz. Bu nedenle Google Analytics’e ihtiyacınız olacağını bilmelisiniz.
10.Dönüşüm İzlemeyi Kurduğunuzdan Emin Olun.
- Reklamlarınızın ne sıklıkla amacına ulaştığını görebilmeniz için dönüşüm izlemeyi kurmalısınız. Makro seviyede (satın alma, randevu alma, rezervasyon yapma) ve mikro seviyede (bülten üyeliği, test sürecini başlatma) hedefleriniz için ayrı ayrı dönüşümleri takip edebilirsiniz.
12.Web Sitenizin Mobil Uyumluluğunu Kontrol Edin
- Günümüzde insanların büyük bir çoğunluğu evde, iş yerinde, ulaşım halinde, sokakta vb. akıllı telefonları ile internete bağlanıyor. Bu oran her geçen gün yükselmeye devam ediyor. Durum böyle olunca Ads reklamlarına başlamadan önce web sitenizin farklı ekranlarda stabil olarak çalıştığından emin olmalısınız. Websitenizin mobil uyumluluğunu kontrol etmek için aşağıdaki linki kullanın:https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=tr
14.Call To Action Kullanımı
- (Harekete Geçirici Mesaj) CTA, sitenizi ziyaret eden kullanıcıları harekete geçirmek için kullandığınız mesajlardır. Call to Action’ları bir PDF indirmek, online rezervasyon yapmak, bir seminer kaydı oluşturmak gibi birçok alanda değerlendirebilirsiniz. Web sayfanızın uzunluğuna göre harekete geçirici mesajlarınızı birkaç kez kullanabilirsiniz.