Google Ads Teklif Stratejileri’nden Biri Olan Hedef EBM Nedir?
Öncelikle EBM’nin “Edinme Başına Maliyet” anlamına geldiğini ifade ederek başlayalım.
Peki nedir bu Hedef EBM?
Hedef EBM, bir dönüşüm için ödemek istediğiniz ortalama tutardır. Bu strateji, mümkün olduğunca fazla dönüşüm sağlamanıza olanak tanırken, teklifleri otomatik olarak optimize etmek için makine öğreniminden faydalanır.
Hedef EBM teklifi, kampanyanızın geçmiş verilerini kullanarak, her açık artırma için otomatik olarak en uygun teklifi belirler. 20 TL’lik bir Hedef EBM belirlediğinizi düşünelim. Bu durumda Google Ads, bu tutar oranında mümkün olduğunca çok dönüşüm sağlamanız için çalışır ve bunu otomatik olarak ayarlar. Yani, tıklamalar yerine dönüşümlerinizi maksimum seviyeye çıkarmak için çalışır. Tıklama başına ödeme yaparsınız. Ancak Google Ads, teklifinizi daha fazla dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacak şekilde otomatik olarak ayarlar.
EBM teklifi, reklamlarınızın açık artırma performansını iyileştirmek için cihaz, tarayıcı, konum, gün, saat ya da yeniden pazarlama listelerinizi kullanarak teklifinizi güncel tutar.
Örnek verecek olursak;
Hedef EBM kullandığınız kampanyanın günlük bütçesi 200 TL olsun. Bu bütçe ile de 20 adet satış yapmayı hedeflediğinizi düşünürsek, Hedef EBM teklifinizin 10 TL olması gerekir. Bu şekilde hedeflediğiniz satış sayısı üzerinden ilerleyebilirsiniz.
Kârlılık üzerinden düşünecek olursak ise;
Kendinize, satış başına harcayabileceğiniz reklam maliyetini sormanız gerekir. Bir satış için 10 TL harcamayı göze alıyorsanız Hedef EBM’yi 10 TL olarak verebilirsiniz.
Hedef EBM dönüşümlerinizin sayısını etkileyebilir
Eğer çok düşük bir hedef belirlerseniz, dönüşüm olabilecek bazı tıklamalar kayıp yaşamanıza ve dolayısıyla totalde daha az dönüşüm elde etmenize sebep olabilir.
Teklif Sınırları
Hedef EBM stratejiniz için teklif sınırı belirlemeniz çok doğru bir adım olmaz. Çünkü teklif sınırı belirlediğinizde, teklifinizin Google Ads tarafından otomatik olarak optimize edilmesini kısıtlayabilirsiniz. Ayrıca bu durum, Google Ads’in, teklifleri hedef EBM’nize en uygun olacak şekilde ayarlamasını de engelleyebilir.
- Maksimum Teklif Sınırı: Hedef EBM’yi kullanan tüm anahtar kelimeler, reklam grupları veya kampanyalar için Google Ads’in belirlemesini istediğiniz en yüksek TBM teklifidir.
- Minimum Teklif Sınırı: Hedef EBM stratejisini kullanan tüm kampanyalar veya reklam grupları için Google Ads’in belirlemesini istediğiniz minimum TBM teklifidir.
Ortalama Hedef EBM
Teklif stratejinizin optimize ettiği maliyet ağırlıklı ortalama EBM’ye Ortalama Hedef EBM denir. Ortalama Hedef EBM, cihaz teklif ayarlamalarınızın ortalamasını, reklam grubu hedef EBM’lerini ve zaman içinde hedef EBM’nizde yaptığınız düzenlemeleri kapsar. Bu sayede, teklif stratejinizin belirli dönemler için hedeflediği EBM’yi ölçebilirsiniz.
Cihaz Teklif Ayarlamaları
Hedef EBM için cihaz teklif ayarlamaları sayesinde; masaüstü, tablet ve mobil cihazlar için ayarlamaları belirleyebilir ve gerçekleşen dönüşümleri öncelik sırasında koyabilirsiniz.