Google Ads Reklam Yönetiminde Sıkça Yapılan Hatalar
Google Ads reklamları, internette satış yapmak, talep toplamak ya da markasını büyütmek isteyen işletmelerin/bireylerin ürünlerini, hizmetlerini ya da kendilerini dijital ortamda kullanıcılara sunmasını sağlayan en iyi dijital pazarlama kanallarından biridir. Gerek B2C gerekse de B2B modeller için Google Ads reklamcılığı biçilmiş kaftandır. Doğru kullanılmadığında ise maliyetleriniz beklentinizden çok daha yüksek olabilir. İyi yönetilmeyen bir Google Ads hesabı, yüksek maliyetli olduğu kadar Google Ads’e olan bakış açınızı da olumsuz yönde etkileyebilir ve bunun sonucunda reklamcılık faaliyetlerinizi azaltma, ara verme ya da tamamen duraklatma gibi kararlar vermenize neden olabilir. İnternette araştırma yapan on binlerce potansiyel müşterinizden vazgeçmiş olur ve önemli bir gelir kaynağı olan dijital pazarlama kanalından uzaklaşırsınız. Altın yumurtlayan tavuğunuzu kesmeyin 🙂 Bu yazımızda Google Ads reklamlarını kullananların sıklıkla yaptığı hatalardan bahsedeceğiz.
Ziyaretçileri Ana Sayfaya Yönlendirmek
Google Ads’te reklam vermenin temel amacı, araştırma yapan ve satın alma kararına yaklaşmış olan potansiyel müşterilerinizi web sitenize ya da dijital varlığınıza getirerek rakiplerinizden önce sizi ziyaret etmesini sağlayıp hedefinize ulaşmaktır. Bunu yaparken reklamlarınızın her birini ana sayfaya yönlendirirseniz, kullanıcılara arzu edilen bir deneyim yaşatamamış olursunuz. Kullanıcılar, her aramada ana sayfanıza gider ve aradığı şeye ulaşamazsa, kısa sürede web sitenizi terk edebilir.
Reklamlarınızı kullanıcının araştırdığı ürün ya da hizmet ile ilgili açılış sayfasına yönlendirmenizi tavsiye ederiz. Böylelikle reklamlarınızı tıklayan kullanıcılar , aradığına direkt olarak ulaşmış olur ve ziyaretçilerin sitenizden hemen çıkma oranını düşürmüş; bununla birlikte boşa para harcamamış olursunuz. Örneğin; renkli lens araştırması yapan bir kullanıcıyı, renkli lensler sayfanıza getirmek yerine; şeffaf lensler, çok satan ürünler, fırsat paketleri, renkli lensler ya da markaların kategorize edildiği bir sayfaya yönlendiriyorsanız; kullanıcının tekrar tıklama yapmasına neden olacak ve sadece bu sebepten ziyaretçilerinizin yüzde yirmisini kaybedeceksiniz. Bunun yerine ziyaretçiyi tüm renkli lenslerin listelendiği sayfaya yönlendirirseniz kullanıcının sayfada kalma süresini artırır, ihtiyacı olan ürünü bulmasına yardım etmiş olur ve ürünü sepetine ekleyerek satın alma sürecini rahatlıkla tamamlamasına yardım etmiş olursunuz.
Negatif Anahtar Kelime Kullanmamak
Reklamverenler genellikle kampanyalarını kurduktan sonra uygun gördüğü anahtar kelimeleri Google Ads hesabına ekleyerek reklam yayınlamaya başlar. Reklamınız için anahtar kelimeleri ekledikten sonra negatif anahtar kelimeler eklemeyi unutmamalısınız. Negatif anahtar kelime kullanmanın en önemli sebebi; ilgili kelimenin haricinde sitenize ziyaretçi getirebilecek ilgisiz trafiği ve oluşabilecek gereksiz maliyeti engellemektir. Hedef anahtar kelimelerin yanı sıra negatif anahtar kelimeler de ekleyerek işinize fayda sağlamayacak tıklamalardan kurtulabilirsiniz. Bu durum aynı zamanda kalite puanlarınızı artırmanıza da yardımcı olacaktır. Negatif anahtar kelime nedir?
Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanmamak
Anahtar kelime seçerken zorlanabilirsiniz ya da aklınıza fazla alternatif gelmiyor olabilir. Bunun için Google’ın bize sunduğu anahtar kelime planlayıcıyı kullanmanızı tavsiye ederiz. Birçok işletme başlangıçta araştırma yapmadan ve planlama yapmadan reklam vermeye başlar. Kampanyanıza göre size fikir önerisinde bulunan Anahtar Kelime Planlayıcı sayesinde, hem potansiyel anahtar kelimeleri tespit eder hem de yeni fikirler edinirsiniz. Alternatif anahtar kelimeler üreterek sitenize gelen ilgili ziyaretçi trafiğini artırabilirsiniz. Bu sayede hem arama hacimlerini tespit edebilir hem de alternatif anahtar kelimelerin tahmini ortalama tıklama başı maliyetleri hakkında bilgi sahibi olmuş olursunuz.
Reklam Uzantıları Oluşturmamak
Reklam metinlerinin önemi kadar, uzantılar ve araştırma sürecinde olan kullanıcılara sunduğunuz ekstra bilgiler de bir hayli önemlidir. Google Ads, reklam metinlerinize ilave olarak birden fazla reklam uzantısı ekleme seçeneği sunmanıza imkan sağlar. Reklam uzantılarını kullanarak, kullanıcının ilgisini üzerinize çekebilir ve reklam metinlerinde belirtemediğiniz bazı bilgileri bu şekilde kullanıcıya gösterebilirsiniz. Reklam uzantıları, reklamlarınızın tıklama oranının artmasına da yardımcı olur. Birçok reklamverenin dikkat etmediği reklam uzantısı konusuna önem vermenizi tavsiye ediyoruz.
Mobil Cihazlara Uyumsuzluk
Günümüzde mobil cihazların kullanım oranını ve bu cihazların oluşturduğu trafiğin yoğunluğunu biliyoruz. Reklamlarınızı mobil cihazlara uyumlu hale getirmemek, mobil cihazlardaki görünürlüğünüzü olumsuz yönde etkiler. Mobil reklamlar için arama uzantısı, yer uzantısı gibi bilgiler eklemek potansiyel müşterilerin size daha kolay ulaşmasını sağlayabilir.
Alternatif Reklam Metinleri Üretmemek
Her bir reklam grubu için birden fazla metin reklamı oluşturmak, reklamların etkileşim ve dönüşüm oranlarını kıyaslama imkanı sunar. Hangi başlıkları kullandığınız metin reklamların daha iyi dönüşüm getirdiğini ya da hangilerinin etkileşim oranının çok düşük olduğunu keşfedebilirsiniz. Böylece, performansı yüksek olan reklam metinlerini daha etkili biçimde kullanabilir ve performansı düşük olan reklam metinleri yerine yenilerini deneyebilirsiniz. Alternatif reklam metinlerini test etmemek, reklam alaka düzeyinizi ve tıklama oranlarınızı iyileştirmenize engel olur.
Arama Ağı Kampanyalarında Arama Terimi Optimizasyonu Yapmamak
Google’da yapılan her arama sorgusu milyonlarca sinyalin çalıştığı bir algoritma sayesinde görüntülenir. Görüntülenen bu sonuç sayfasına reklamlar da dahildir. Google reklamlarında kullanılan anahtar kelimeler ile web sitenize trafik çekmenizi sağlayan arama ağı kampanyaları, hedeflediğiniz potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar. Bununla birlikte, alakasız terimler ile eşleşen arama sorgularında da gösterilmenize ve etkileşim almanıza sebep olabilir.
Bundan ötürü; reklamlarınız yayınlanmaya başladığında, “Anahtar Kelimeler” bölümünden “Arama Terimi” kısmına tıklayarak, hedef kitleniz ile ilgisi olmayan arama sonuçlarının “Negatif Anahtar Kelime” olarak eklenmesi gerekir. Bunu da belirli periyot ve aralıklarla yapmanız önerilir. Bu düzenleme ile birlikte, sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgilenmeyen, alakasız kitleyi engellemiş ve buradan doğacak maliyeti de giderek azaltmış olursunuz. Bu sayede kampanya bütçenizi doğru hedef kitleye yönlendirerek daha fazla dönüşüm elde edebilirsiniz.
Alışveriş Reklamlarında Merchant Center Uyarılarına Dikkat Etmemek
E-ticaret sitesi olup Google’da reklam verenler, Google Merchant üzerinde verilen uyarılardan sadece kırmızı olanları; yani onaylamayan ürünlere ait uyarıları dikkate alıyor. Sarı renkteki uyarılar ise reklam vermeye engel olmadığından es geçiliyor. Google Alışveriş reklamlarında gerçek başarı Google Ads panelinde değil; Merchant Center’da ve web sitesi üzerinden elde edilir. Ürün açıklamalarının yeterli uzunlukta olması, ürün hakkında anahtar kelimelerin ilk paragrafa yer alması, GTIN (Global Trade Item Number) numaralarının girilmesi ve Google ürün katergorilerinin verilmesi gibi birçok etken, Google alışveriş reklamlarının daha alakalı kitleye gösterilmesi ile reklamların bütçelerinin daha etkili kullanılmasını sağlar. Alışveriş reklamları optimize edilirken Google Merchant Center uyarıları dikkate alınmalı ve temiz bir panel olmasına dikkat edilmelidir.
Reklam Görsellerini İyileştirmemek
Google Ads reklamlarında, ürün veya hizmete ilgi duyan kullanıcıları çekmek için kullanılan bir diğer yöntem de görüntülü reklamlardır. Bu reklam modelini, ilgili kullanıcıların görebilmesi için hedefleyebilir ya da web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları hedefleyerek yeniden pazarlama yapabilirsiniz. Reklamverenlerin bu kısımda yaptıkları en büyük hata; görüntülü reklamlar için kullandıkları görselleri yeniden pazarlama reklamları için de kullanmalarıdır. Halbuki, yeniden pazarlama reklamlarında kullanıcıları harekete geçirecek bir fırsattan, kampanyadan ya da indirimden bahsetmek oldukça faydalıdır. Bu sayede, kampanya ya da indirim ile kullanıcıyı tekrar web sitenize davet edebilir, ürün veya sunduğunuz hizmeti satın alması için teşvik edebilirsiniz.
Reklam Bütçesini Kontrol Etmemek
Google Ads reklamlarında reklam bütçesini doğru kullanmak son derece önemlidir. Bütçenizi boşa harcamak yerine daha verimli kullanmak için bütçe dağılımı doğru yapılmalıdır. Bunun için, açtığınız kampanyaları belli periyotlarla takip etmelisiniz. Bu sayede fayda sağlamayan veya tıklama başı maliyeti çok yüksek olan kampanyaları tespit edebilir ve maliyet olmaktan çıkarırsınız. Bütçenizi daha verimli kullanmak adına aşağıdaki örneğe göz atabilirsiniz:
- A kampanyası 20 TL ile 1 dönüşüm ve 100 tıklama getiriyor.
- B kampanyası 10 TL ile 3 dönüşüm ve 250 tıklama getiriyor.
Maliyeti yüksek ve getirisi düşük olan kampanyanın bütçesini düşürerek ya da tamamen kapatarak; daha az maliyetle daha fazla dönüşüm getiren kampanyanın bütçesini artırabilirsiniz.
Özetle, Google Ads’te yapılan önemli hataları sizlerle paylaşmak istedik. Reklam maliyetlerinizi artırıp orta ve uzun vadeli sıkıntılar oluşturabilecek konulardan zarar görmemek için bu yazımızda yer alan başlıkları dikkatlice okuyup, faydalanabilirsiniz. Eksikleri giderdikten sonra hataları da minimize ederek Google Ads hesabınızı iyileştirdiğinizde; hem daha fazla tıklama, hem de daha fazla dönüşümü çok daha efektif bir bütçeyle elde etme yolculuğunu başlatmış olursunuz. Unutmayın dijital pazarlama hiç bitmeyen bir yolculuktur.