Google Ads İle Kampanya Oluşturma
- Google Ads’i kullanmaya başladığımızda, öncelikli olarak kampanya ve reklam gruplarını belirlemeniz ve oluşturmanız gerekir. Sağlamış olduğunuz hizmetlere göre reklamlarınız için birden fazla kampanya oluşturabilir ve bunlar için farklı filtreler uygulayabilirsiniz. Doğru ve kullanışlı bir kampanya oluşturmak için öncelikle kampanya ayarları ile neler yapabileceğimizi gözden geçirelim.
Reklam Ajansının Hizmet Düzeyleri ve Uzmanlıkları Nelerdir?
- Reklam vermeden önce seçmiş olduğunuz reklam ajansının hangi alanda uzman olduğunu incelemeniz gerekir. Bu konuya dikkat ederek sizinle alakalı alanlarda uzman olan bir Ads reklam ajansı ile çalışabilir ve daha iyi verim alabilirsiniz.
- Bu konulara dikkat ederek alanında uzman, sertifikalı ajanslar ile çalışabilir, Google Ads reklamlarınızı doğru yerde, doğru zamanda, doğru kişilere gösterebilirsiniz. Aynı zamanda düzenli olarak raporlarınızı alarak ya da Google URL’si üzerinden hesabınıza bağlanarak reklam performanslarınızı öğrenebilirsiniz. Reklam performanslarınıza dayanarak ne kadar tıklama aldığınızı, ne kadar ücret ödediğinizi ve reklamınızın sizin için ne kadar faydalı olduğunu da ölçümleyebilirsiniz.
Ürün veya hizmetlerinizi ayırt etmeniz için kampanyalarınıza farklı isimler verebilirsiniz. Belirlemiş olduğunuz kampanya adını sadece sizin görebileceğinizi ve müşteriler tarafından gözükmediğini unutmayınız.
Seçmiş olduğunuz kampanya türleri size hangi ayarların gösterileceğini ve seçmiş olduğunuz kampanya türüne göre hangi ayarları kullanabileceğinizi belirler. Ayrıca kampanya türüne göre pazarlama hedefini de seçebilirsiniz. Kampanya türünü basit bir şekilde ayarlamak istiyorsanız “Standart” kampanya alt türünü ya da özellikler ile ilgili tüm bilgilere erişmek istiyorsanız “Tüm Özellikler” kampanya alt türünü seçmelisiniz.
Kampanya ağ ayarları, reklamlarınızın hangi alanlarda gösterileceğini belirlemenize yardımcı olur. Ağ türlerinden “Google Arama Ağı” türünü seçtiğinizde, reklamlarınızı Google arama sonuçlarında ve diğer Google sitelerinde gösterebilirsiniz. (Örneğin: Haritalar, Alışveriş vb. ) Aynı zamanda “Google Arama Ağı” türüne ek olarak “Arama Ağı İş Ortaklarını Dahil Et” seçeneği ile reklamlarınızı Google ile iş ortaklığı yapan Google haricindeki web sitelerinde de gösterebilirsiniz. Reklamlarınızın ağ türlerini değiştirmek için kampanya türünü değiştirmeli veya yeni bir kampanya oluşturmanız gerekir.
Ads’de oluşturduğunuz kampanya türleri, tüm cihaz türlerinde reklamlarınızın gösterilmesine izin verir. Masaüstü bilgisayarlar, mobil cihazlar ve tabletler olmak üzere istediğiniz cihaz türlerine göre kampanyanızı özelleştirebilir ve filtreleyebilirsiniz.
Kampanyanızın içerisindeki tüm reklamları hedeflediğiniz coğrafi bir konumda göstermenizi sağlar. Aynı zamanda dil seçeneği ile reklamlarınızı seçmiş olduğunuz dil arayüzünü kullanan kullanıcılar için filtreleyebilirsiniz. Seçmiş olduğunuz dil ve coğrafi konum dışında reklamlarınız gösterilmez. Farklı konumlarda ve farklı diller kullanan kullanıcıları hedeflemek için ayrı kampanyalar oluşturabilir ya da aynı kampanya içerisinde düzenlemeler yapabilirsiniz.
Google reklam teklifleri için birden fazla seçenek sunmaktadır. İsterseniz reklamlarınızı manuel olarak belirleyebilir ya da Ads’in sizin yerinize otomatik olarak teklif verme seçeneğini kullanabilirsiniz. Kampanya türlerine göre daha farklı sayıda teklif verme seçeneklerine ulaşabilirsiniz. Teklif seçeneğini belirlerken kullanıcılarınızın hangi etkileşimi için ödeme yapmak istediğinize dikkat etmeniz gerekir. Reklam yayınlama stratejinize göre kullanıcıların etkileşiminin uygun olduğu teklif verme seçeneğini kullanabilirsiniz.
Reklam bütçeniz, reklamlarınızın her gün için harcama limitine ulaşacağı ortalama tutar olarak belirlenir. Bütçe belirlemede Google herhangi bir alt veya üst limit belirlemez. Kampanyanızın bütçesi tamamen size bağlıdır, istediğiniz bütçeyi belirleyebilir ve dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.
Ads’in temel ayarlarının yanı sıra kampanya kurulumu yaparken “Tüm Özellikler” seçeneği ile gelen kampanyanızı daha kullanışlı kılan ayarlardır. Gelişmiş ayarlar ile reklamlarınızın zaman planlamasını yapabilir, başlangıç ve bitiş tarihleri ekleyebilirsiniz. İstediğiniz gün ve saatlere bölebilir ve dilediğiniz zaman bu ayarları değiştirebilirsiniz. Reklam yayını seçenekleri ile reklamlarınız gün içerisinde daha dengeli göstermeyi de gelişmiş ayarlar seçeneği ile seçebilirsiniz.
Bu ayarları kullanarak, işletmenizin hizmet verdiği alanlara göre kampanyalarınızı özelleştirerek doğru kitleye doğru zamanda ulaşabilirsiniz. Farklı reklam kampanyaları oluşturarak işletmenize fayda sağlayan kampanya türlerini deneyebilir, almış olduğunuz dönüşümlere göre doğru kampanya üzerinden de devam edebilirsiniz.
Reklam uzantıları müşterilerinize vermiş olduğunuz hizmet veya şirketiniz ile ilgili bilgileri göstermenizi sağlar. Reklam uzantıları reklamlarınıza daha detaylı bilgiler eklemenize ve daha kullanışlı göstermenize olanak tanır. Google birden fazla reklam uzantısı ekleme seçeneği sunar. Yer bilgisi, bağlantı sayfaları, telefon numarası ve açıklama uzantıları gibi uzantılar ile reklamlarınızı özelleştirebilirsiniz.