Dönüşüm Oranlarınızı Optimize Etmenize Yardımcı Olacak 5 Popüler Google Analytics Metriği
Web sitenizi veya açılış sayfalarınızı analiz etmek için kullanabileceğiniz birçok araç mevcut ve Google Analytics bunlardan biri. Bu yazıda dönüşüm oranlarınızın performansını optimize edebileceğiniz birkaç Google Analytics metriğinden bahsedeceğiz.
1. Hemen Çıkma Oranı
- Hemen çıkma oranı, ziyaretçilerin hiçbir etkileşime girmeden sitenizden çıkma oranını gösterir. Açılış sayfalarınıza çektiğiniz trafiğin kalitesini hızlıca ölçme imkanı sağlar. Hemen çıkma oranlarınızı yükseltebilecek birçok etken olabilir. Örneğin, açılış sayfalarınızdaki tasarımsal problemler, yanlış yönlendirmeler hemen çıkma oranlarınızı arttırabilir. Daha uzun açılış sayfalarında veya On-Page sitelerde yanlış kararlar vermemek için kullanıcıları etkileşime geçirecek event kurulumları yapabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar web sitesi ile etkileşime gireceğinden hemen çıkmış sayılmayacaklardır. Aynı zamanda bu tür sitelerde scroll kullanım oranlarını ölçerek trafiğinizi değerlendirebilirsiniz.
2. Oturum Süresi
- Dikkat etmeniz gereken ikinci Analytics metriği de ortalama oturum süresidir. Bu metrik ziyaretçilerin web sitesinizde ortalama ne kadar kaldığını gösterir. Oturum süresi ziyaretçinin ilk web siteye girişinden çıkış yaptığı zamana kadar olan süreyi içerir. Unutulmamalıdır ki, oturum süresinin fazla olması her zaman iyi bir şey değildir. Örneğin ziyaretçiler, ödeme sayfasında çok fazla zaman geçiriyorsa, kullanıcıları alışverişten vazgeçirmeye zorlayan yazılım ya da tasarım hataları olabilir.
3. Sayfa / Oturum
- Üçüncü metrik ise oturum başına sayfa görüntülenme sayısıdır. Ortalama oturum başına görüntülenen sayfa sayısını gösterir. Bu metriği hemen çıkma oranı ve ortalama oturum süresi ile birlikte değerlendirebilirsiniz. Aynı zamanda Google Analytics’i Ads hesabınız ile bağladığınızda açıklamış olduğumuz ilk 3 metriği Google Ads hesabınıza ekleyebilirsiniz.
4. Yeniler & Geri Gelenler
- Web sitenize gelen yeni kullanıcılar ile sitenizi daha önceden ziyaret etmiş kullanıcıların performansını karşılaştırmanıza yarar. Bu verilerden hareket ederek performansınızı arttıracak varsayımlar üretebilirsiniz. Örneğin, web sitenizi birçok kez ziyaret eden kullanıcıların dönüşüm oranlarının daha yüksek olduğu bir raporla karşılaşabilirsiniz. Böyle bir durumda segmentlere ayrılmış hedef kitleler oluşturarak remarketing kampanyaları oluşturup test etmek isteyebilirsiniz.
5. Cihaz Performansı
- Bahsedeceğimiz son metrik ise cihaz performansı olacak. Bu rapor ile ziyaretçilerin kullandığı cihazların web sitenizde nasıl bir performansa sahip olduğunu görüntüleyebilirsiniz. Raporu mobil, masaüstü ve tablet olarak ana üç kırılımda izleyebileceğiniz gibi, ikincil segmentleri kullanarak da cihazların ekran boyutlarını, modellerini ve kullanılan işletim sistemlerini kolayca izleyebilirsiniz.
Sonuç
- Yukarıda bahsetmiş olduğumuz metrikler her ne kadar başlangıç seviyesinde olsa da, size kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve dönüşüm oranlarınızı arttırmak için yaratıcı fikirler sunabilir.