Çevrim içi reklamcılık ve Google Ads
- Günümüzde bilgisayarların, akıllı telefonların ve tabletlerin kullanımı her geçen gün giderek artıyor. Kullanımın artması da çok sayıda çevrim içi kullanıcıya ulaşabileceğimiz anlamına geliyor. Yeni kullanıcılara ulaşmamız için çevrim içi reklamcılık ağlarını kullanmamızın bizler için faydalı olacağını söyleyebilirim.
- Peki çevrim içi reklamcılık ve Ads’ in avantajları nelerdir?
- Bizlere sunduğu kitle nasıl?
- Bu büyük kullanıcı kitlesinde maliyetlerimizi nasıl kontrol altında tutabiliriz?
- Reklam verebileceğimiz ağlar nelerdir?
- Tabii ki bu kadar büyük bir pazarda kaybolmak istemezsiniz. Makalemizde bu konulara ve çevrim içi reklamcılığın avantajlarına yer vereceğiz. Makalemizi okuduğunuzda doğru kitleye, doğru hedeflere ve verimli kullanıcılara nasıl ulaşabileceğiniz hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
- Google Ads, alakalı kullanıcılarla doğru alanda, doğru yerde ve doğru zamanda buluşmanızı sağlar. Bunun için bizlere birden fazla seçenek ve avantaj sunar.
Reklamlarınızı İlgi Alanlarınızdaki Kullanıcılara Hedefleme
- Anahtar kelimeler ekleyerek, kullanıcıların bu kelimeler ile arama yapmaları sonucunda web sitenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
- Yerleşim hedefleyerek, reklamlarınızı arama motorlarında, kişisel veya ticari sitelerde gösterebilirsiniz.
- Gün ve saat hedeflemeleri kullanarak, reklamlarınızı istediğiniz saatlerde istediğiniz günlerde yayınlayıp, duraklatabilirsiniz.
- Yaş, dil ve konum hedeflemeleri yaparak, reklamlarınızın hangi yaşta, hangi dili kullanan kullanıcılara ve hangi coğrafi bölgede arama yapan kullanıcılara gözükebileceğini seçebilirsiniz. Ads bu avantajlarının yanı sıra minimum bir reklam bütçesi belirlemeyerek bizlere aylık, günlük veya reklam başına ne kadar ücret ödeyeceğimiz hakkında avantaj sağlar. Ücretlendirme, yalnızca kullanıcılar reklamlarınızı tıkladığında gerçekleştirilir.
Ads’te Reklamcılık Ağını Siz Seçersiniz
- Ads’te reklam vermeye başladıktan sonra, kullanıcılar reklamınızı tıkladığında görebilirsiniz. Aynı zamanda kullanıcının ürün satın alma, uygulama indirme, telefonla işletmenizi arama gibi yaptığı eylemleri de izleyebilirsiniz. Bu sayede hangi kelimeler, hangi reklam metinleri sizler için daha verimli, bunları analiz edebilir ve yatırımlarınızı o yönde gerçekleştirebilirsiniz.
Ads’in Sizin İçin Ne kadar Faydalı Olduğunu Kontrol Edebilirsiniz
- Google Ads ile Arama Ağı reklamları verebilirsiniz. Arama ağı reklamları Google’da yapılan aramaların üst, yan ve alt kısımlarında gösterilir. Bunun yanı sıra “Google Arama Ağı İş Ortakları” seçeneğini de kullanabilir ve Google iş ortağı olan yüzlerce sitede de reklamlarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz.
- Dilerseniz arama ağı yerine Görüntülü Reklam Ağı seçeneğini de kullanabilirsiniz. Görüntülü reklam ağı, reklamlarınızın Google’ın iş ortağı sitelerinde, mobil sitelerde ve mobil uygulamalarda gösterilmesini sağlar. Görüntülü reklam ağı reklamları vererek marka bilinci oluşturabilir, ürün tanıtımı yapabilir, daha fazla kullanıcıya ulaşabilir ve ilgi alanlarına göre kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.
Reklamlarınız Nerelerde Gözükebilir?
- Reklamlarınızı yayına aldıktan sonra, reklamlarınız Google’da üst konumda, sağ tarafta ve sayfanın alt kısmında gözükebilir. Google bu sıralamayı açık artırma yaparak ve anahtar kelimelerinize kalite puanı belirleyerek yapar. Bu sıralamada üst konumlara gelebilmek için ilk sayfa teklifinin üzerinde teklifler belirlemeniz gerekir. Aynı zamanda kalite puanlarınızı da yüksek tutmalısınız.
Arama ağı reklamlarında, reklam biçimi olarak metin reklamlar ve uzantılı reklamlar ekleyebilirsiniz. Metin reklam biçimi standart olarak belirlenir. Reklam başlığı, reklam metni ve görülen URL’den oluşur. Uzantılı reklam biçimleri ile reklamınızı daha etkili hale getirebilirsiniz. Uzantılar reklamlarınızı görsel bakımdan zenginleştirir ve reklamınızın daha fazla tıklama almasını sağlayabilir.
Görüntülü reklam ağını kullanarak Ads’in bize sağlamış olduğu avantajlar sayesinde hedeflerinize ve istediğiniz kitleye göre Metin Reklamlar, Resim Reklamlar, Rich Media Reklamlar ve Video Reklamlar oluşturabilirsiniz.
Kullanıcılar akıllı cihazları ile internette arama yaptıklarında veya Google iş ortağı web sitelerini kullandıklarında, reklamlarınız kullanıcılara metin reklamlar, resim reklamlar ya da video reklamlar olarak gösterilebilir.
Bu makalemizde çevrim içi reklamcılığın ve Ads’in bizlere sağladığı avantajlarını görmüş olduk. Ads reklamları ile doğru yerdeki, doğru kullanıcılarınıza ulaşmanın ve reklamlarınızı kullanıcı kitlenize göre hangi biçimlerde yayınlayacağınız hakkında tecrübe sahibi oldunuz.
Çevrim içi reklamcılığın avantajları hakkında edindiğinize tecrübeye göre, bu pazardan yeni müşteriler kazanmaya ve Ads’in avantajlarından faydalanmaya başlayabilirsiniz.