Brand Lift nedir? Markanıza Nasıl Katkıda Bulunur?
YouTube’da video izlerken karşılaştığımız kısa çevrimiçi soru anketleri, Brand Lift Anketleridir. Reklamverenler tarafından ürün veya hizmetleri ile ilgili hazırlanan bu kısa anketler, reklamların tüketici üzerindeki algısını daha iyi anlamaya yardımcı olur.
Google Brand Lift ile video kampanyalarımızın marka metriklerini ölçebilir ve bu sayede video içeriklerimizi optimize edebiliriz. Brand Lift sayesinde tüketicinin markanız ile etkileşime girdiği andan itibaren olan yolculuğuna dair fikirler edinebilirsiniz. Brand Lift Anketleri, reklamlarınızın marka bilinirliği, kullanıcının satın alma amacı, reklamların hatırlanabilirliği, marka üzerinde düşünme gibi metriklere odaklanarak nasıl iyileştirmeler yapabileceğimize dair ölçümler yapar.
Brand Lift’ i Özel Kılan Nedir?
Hız: Kampanya kurulumundan birkaç gün sonrasında sonuçları görebilirsiniz.
Uygulanabilirlik: Detaylı gerçek zamanlı kırılımlara göre neyin işe yarayıp yaramadığını hızlıca öğrenebilir, kampanyalarınızı optimize edebilir veya daha sonraki kampanyalarınız için bu sonuçları kullanabilirsiniz.
Basitlik: Özel etiket veya kod bilgisi gerektirmez. Google hesap temsilcisi yardımıyla kurulum sağlanır.
Ücretsizdir
Nasıl kullanabiliriz?
YouTube yayınlarında kullanabileceğiniz ve Google’ın ücretsiz olarak sağladığı bir kitle analizi hizmetidir. Kullanabilmek için izlenmesi yüksek YouTube yayınına ihtiyacınız vardır. Brand Lift ile ilgili aksiyonları tamamlayarak ücretsiz olan bu analizi isteyebilirsiniz.
Süreç nasıl İlerliyor?
Reklam kampanyası kurulduktan ve yayınlanmaya başladıktan sonra Google Brand Lift anket sorularını kullanıcıların ekranına çıkarmaya başlar. Bu anketler reklamları gören kullanıcılara ve reklamları görmemiş ama gösterilecek kitleye uygun kullanıcıların karşısına çıkar. Reklamları gören grubun verdiği yanıtlarla görmeyen grubun verdiği yanıtlar arasındaki fark, reklamların reklam hatırlanabilirliği, bilinirlik, üzerinde düşünme ve benzeri önemli marka metrikleri üzerindeki etkisini belirler.
Elde edilen rapor ile ulaşabildiklerimiz;
- İnsanlar reklamımı hatırlıyor mu?
- İzledikleri video reklamlar markamdan haberdar olmalarını sağlıyor mu?
- İnsanlar markam veya ürünümle ilgileniyor mu?
- Video reklamlarım sayesinde markam ve ürünlerim düşünülüyor mu?
- Reklamımı görüntüleyen tüketiciler için markam uygun mu?
- Reklamımı görüntüleyen tüketiciler ürünümü satın almak istiyor mu?
Sonuçlar nasıl raporlanıyor?
Anket tamamlandığında Google, isim ve imza belirtmeden, toplu bir şekilde, ortalama 2000 yanıta ulaştıktan sonra reklam veren ile paylaşıyor.
Anket soruları nasıl sorulur?
Anket soruları videolar içinde belirsiz bir zamanda kullanıcıların karşısınıza çıkar. “Son zamanlarda aşağıdaki markalardan hangisinin video reklamını gördünüz?” gibi bir soru olacaktır. Markanız ve rakiplerinizden oluşan bir form ile tüketicilerin karşısına çıkabilirsiniz.
Sonuçlar iki farklı şekilde ölçülür
Brand Lift ile tüketicilerden gerçek zamanlı bilgiler toplanır.
Anketler: Marka ölçümlerine ulaşabilmek için reklamlarınızı ve reklamlarınızı görmeyen iki farklı gruba tek soruluk anket sorusu yansıtılır. Reklamınızdan haberdar olan ve olmayan grup için aynı sorudan oluşan bu anket sorusu, marka bilinirliği, üzerinde düşünme, tercih edilebilirlik ve satın alma yaratma gibi pek çok metriği incelemenizi sağlar.
Arama: Ankette olduğu gibi burada da iki hedef kitle grubu vardır. Reklamınızı gören ve görmeyen iki hedef kitlenin, markanız veya reklam anahtar kelimelerinizle ilgili arama yapıp yapmadığı analiz edilir. Bu iki grubun organik olarak yaptığı sonuçlar kampanyanızın marka bilinirliği, üzerinde düşünme, tercih edilebilirlik ve satın alma yaratma gibi pek çok metriği incelemenizi sağlar.
Reklam hatırlanabilirliği ve marka bilinirliğini artırmak için tercih edebilecekleriniz
Reklamın hatırlanabilirliği ve marka bilinirliğinin daha fazla olması için; markanın logosu olmalı, reklamda tanınan veya gülümseyen bir yüz reklam etkisini arttıracaktır, genel olarak komik reklamlar daha fazla hatırlanmayı sağlar fakat mizah marka için uygun değilse tonlu bir müzik ile desteklenebilir. Bu ölçümü reklamı müzikli ve müziksiz yaparak da görebiliriz.
Sosyal Medya