55 yaş üstü nüfus e-ticaret alışkanlığında Z kuşağına yetişti
55 yaş üstü nüfus e-ticaret alışkanlığında Z kuşağına yetişti
55 yaş üstü nüfus e-ticaret alışkanlığında Z kuşağına yetişti
Her geçen gün büyümeye devam eden dijital pazarlama, işletmelerin işlem sayılarını da yüzde 50 artırarak daha fazla satış imkanı sağlıyor. Konuya ilişkin görüşlerimize yer veren Platin Online, “Dijital pazarlama alanında sürekli gelişen teknolojilerin, şirketlerin iş hacimlerine yaptığı kaldıraç etkisi, kısa zamanda yüzde 50’lere ulaşıyor. Etkin insan kaynağı, doğru veri analizi ve doğru veri girişi ile şirketler hedeflerine çok daha hızlı ulaşabiliyor.” şeklindeki ifademize yer verdi.
McKinsey&Company tarafından yapılan araştırma dijital iletişim araçlarının potansiyel müşteriler üzerinde diğer iletişim araçlarına kıyasla yüzde 33 daha etkili olduğunu gösteriyor. Konu hakkındaki görüşlermize yer veren Marketing Türkiye'de, işletmelerin değişen tüketici alışkanlıklarına adapte olması ve taleplere hızlı çözüm üretilmesi için dijital pazarlama yöntemlerine geçiş yapmaları gerektiğine vurguda bulundu.
Değişen tüketici davranışları hakkında fikir veren Google Arama Trendleri raporunda, geçtiğimiz haftalarda yükselen aramalar incelendi. İstanbul başta olmak üzere birçok büyük şehirde tatil ihtiyaçlarını içeren aramalar yapıldığı tespit edildi. CNN Türk, KOBİ'ler için tasarladığımız projeler ve konuya ilişkin görüşlerimize yer verdi.
Kobi Aktüel Dergisi, özellikle küçük ve orta işletmeli firmaların dijital pazarlamada atacağı doğru adımlara ilişkin demecimize yer verdi. EG Bilişim Teknolojileri olarak, koronavirüs nedeniyle hedef kitlesine ulaşamayan KOBİ'leri dijital dünyada desteklemeye devam edeceğimizin de altı çizildi.
Pandemi sürecinde alışverişin online platformlara taşınmasıyla birlikte dijital reklam sektöründe hareketlenmeler yaşanmaya başladı. Dijital pazarlamanın bir maliyet değil, stratejik bir yatırım olduğu gerçeği bir kez daha tescillendi. Para dergisi, pandemi sürecinde değişen tüketici alışkanlıkları ve dijital pazarlamaya ilişkin yayınladığı yazıda görüşlerimize yer verdi.
Koronavirüs salgınının etkisiyle internet ve sosyal medya kullanımı ülkemizde her geçen gün artıyor. We Are Social 2020 verilerine göre, ülkemizde 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Yüzde 75’inin internet kullanıcısı olduğu ülkemizde şirketlerin dijital dünyada var olabilmeleri, hedef kitlelerine ulaşabilmeleri ve ürünlerini tanıtabilmeleri bu dönemde daha da önemli hale geldi.
Google, kısa bir süre önce yaptığı açıklama ile COVID-19’dan etkilenen kamu kuruluşlarına ve özel kuruluşlara destek olmak amacıyla 800 milyon üzerinde ABD doları taahhüdünde bulunduğunu duyurmuştu. Bu, Google Ads'i kullanan küçük ila orta ölçekli işletmeler için 340 milyon ABD doları tutarında reklam kredisini de içeriyor.
Yakın gelecekte dijital pazarlama nerede olacak? Uzaktan çalışma ve uzaktan eğitim modelini sürdürülebilir mi? Avantaj ve dezavantajları neler? Tüm bu sorular ve daha fazlasını ICT Media için değerlendirdik.
Koronavirüs günlerinde alışverişlerini markete gitmek yerine evden yapmayı tercih eden tüketiciler e-ticaret sitelerine akın etti. We Are Social raporuna göre, dünya genelinde sanal marketlerin trafiği yüzde 251 arttı. Deloitte’un raporuna göre ise Türkiye’de video konferans ve uzaktan eğitim sistemlerinde yaklaşık 15 kat büyüme gerçekleşti.
Koronavirüs döneminde dijital pazarlamaya ve iletişime ara veren şirketler, bu dönem sona erdiğinde müşterileri ile aynı iletişimi kurmakta zorlanabilir. Şirketlerin daha çok “Biz buradayız” demeleri gereken bir dönemdeyiz. Sabah Gazetesi’nden Timur Sırt görüşlerimize yer verdi.
Karantina döneminde evde kalıp umutlarımızı ve morallerimizi taze tutmaya çalışıyoruz. Farklı ülkelerin internette öne çıkan aramalarının açıklanmış olduğu Google Arama Trendleri’ne göre, Türkiye'de “kareoke mikrofonu”, “köpek sahiplenme” ve “şekerli kurabiye” aramaları arttı.
Google Arama Trendleri Raporu’nu TRT Haber için değerlendirdik. Rapora göre, koronavirüs salgını insanların tüketim alışkanlıklarını değiştirdi. Google Arama Trendleri Raporu, karantina döneminde internette en çok nelerin arandığını ortaya çıkardı. Türkiye'de "ekmek nasıl yapılır", İtalya’da “basit kurabiyeler”, Almanya’da ise “maya yapımı” aramaları öne çıktı.
Yapılan son araştırmalara göre, dünya çapındaki dijital reklam harcamaları 2020 sonunda 384 milyar dolara ulaşacak. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Şirketler, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğiliminde.
Google, koronavirüs salgınının başlamasından bu yana ülkelerdeki hareketliliğinin nasıl değiştiğine ilişkin “Covid 19 Topluluk Hareketlilik Raporları”nı yayımladı. 131 ülkeyi kapsayan rapora göre, Türkiye’de işe gitme oranında yüzde 45’lik bir azalma görüldü.
14 Şubat yaklaştıkça arama motorlarında sevgililer günüyle ilgili aramalar yoğunlaşıyor. “Çiçek” aramaları 2 hafta öncesinden artışa geçerek Sevgililer Günü'ne bir gün kala en üst sırada. “Tek taş”, “otel”, “restoran”, “tatil”, “yemek”, “gömlek” ve “çanta” aramaları Şubat ayının ilk iki haftasında zirvede.
Google Premier SMB Partners (Premier KOBİ İş Ortakları) sertifikasına sahip SEM ajansları arasında başı çeken EG Bilişim’in CEO’su Gökhan Bülbül, KOBİ’ler için benzersiz bir dijital pazarlama deneyimi sunduklarını söylüyor. Doğru zamanda doğru kullanıcılara ulaşmak, markayı bilinir kılmak ve müşterilerin doğrudan kuruluşa ulaşmasını sağlamak için Google AdWords’ün ideal bir model sunduğunu kaydeden Bülbül verdikleri hizmetin ayrıntılarını anlattı…
Türkiye’nin ilk Google SMB Premier Partnerlerinden olan EG Bilişim, 10 yılı aşkın tecrübesi, profesyonel ekibi ve hizmet aşkıyla, global dünyada yer almak isteyen işletmeleri, hızla değişen dijital dünyaya adapte etmeyi görev edinmiştir.
Dijital reklamcılık konusunda EG Bilişim’in neden doğru seçenek olduğunu görebilmek adına, başarılarımıza bir göz atın.