Akıllı Teklif Stratejileri ve Optimizasyon
Google’ın Akıllı Teklif Stratejileri ile kampanyalarınızı analiz edebilir, analizler ışığında kampanyalarınızda iyileştirmeler yapabilir ve kampanyanız için yeni fırsatları nasıl sağlayabileceğiniz konusunda fikirler edinebilirsiniz.
- Öncelikle, teklif stratejinizi hedeflerine göre belirlemelisiniz:
Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarmak
Dönüşümleri üst düzeye çıkarma akıllı teklif stratejisini arama ağı, görüntülü reklamlar ve video reklamlarda kullanabilirsiniz.
Hesabınızda kullanabilmeniz için dönüşümleri izliyor olmalı ve son 30 günde en az 30 adet dönüşüm sayısına sahip olmalısınız.
Bütçeniz dahilinde en fazla dönüşümü sağlamaya odaklanır.
Bütçe kısıtı olan hesaplar için tercih edilebilir.
Hedef Edinme Başına Maliyet
Hedef Edinme Başına Maliyet akıllı teklif stratejisini arama ağı, görüntülü reklamlar ve video reklamlarda kullanabilirsiniz.
Dönüşüm başına harcanacak değerin belirlenmesiyle Google’ın makine öğrenimi bütçeniz dahilinde en fazla dönüşümü sağlamaya odaklanır.
Bütçe kısıtlaması olmayan hesaplar için tercih edilebilir.
Hedef ROAS
Hedef ROAS akıllı teklif stratejisini arama ağı, görüntülü reklamlar ve alışveriş reklamlarında kullanabilirsiniz. Öncelikle hesabınızda dönüşümlerin takip ediliyor olması ve son 30 günde en az 50 dönüşümün de olması gerekir. Ciro takibini yapan e-ticaret sitelerinde ve bütçe sınırı olmayan hesaplarda kullanılması uygundur.
Reklam maliyetinizin reklamdan elde edilen satışa oranı ROAS’ınızı oluşturur.
ROAS= (Reklam geliri / Reklam Maliyeti ) *100 şeklinde hesaplanır.
Reklamınıza harcadığınız her 300 TL için 1000 TL gelir elde ettiğinizde;
ROAS değeriniz : (1000/300) *100= 333 olur, yani reklam yatırımınız %333 ciro elde etmiştir.
Bu şekilde hesaplamalar yaparak reklam ROAS değerinizi belirleyebilir ve Google’ a bildirebilirsiniz. Hedef ROAS akıllı teklif stratejisi elde ettiğiniz ROAS değerini korurken gerçekleşebilecek en fazla dönüşüm için çalışır.
- Ardından, aşağıdaki en iyi uygulamaları izleyerek kampanyanızı başarıya hazırlayın:
- Kampanyanızda birden çok dönüşümü takip ediyor olabilirsiniz, bu nedenle Dönüşümler sütununda doğru dönüşümün dahil edildiğinden emin olun.
- Dinamik arama ağı reklamları kullanmak artan trafiği kontrol etmenize olanak tanır.
- Hedef EBM ve Hedef ROAS teklif stratejileri bütçe kısıtı olmayan hesaplarda tercih edilir bu nedenle bütçe sınırınızın olmadığından emin olun.
- Bir reklam hesabında benzer hedeflere sahip ancak çok fazla dönüşüm getirmeyen kampanyalar bulunabilir. Bütçeyi etkili kullanmak amacıyla portföy teklifi stratejisini kullanın.
- Reklam anahtar kelimelerinizin aranma hacminin düşük olması tam eşleme kullanımından kaynaklı olabilir. Geniş eşleme anahtar kelimeler kullanarak aramalarda daha fazla gösterim alabilirken gözünüzden kaçan fakat kullanıcıların sıklıkla arattığı kelimeleri de fark edebilirsiniz.
- Veriye dayalı ilişkilendirme veya son tıklama olmayan bir ilişkilendirme modeli kullanarak kullanıcının ilk etkileşimini takip edin.
- Kampanyalarınızı reklam gruplarına bölün ve bu reklam gruplarında alakalı anahtar kelimelere yer verin. Alakalı reklam anahtar kelimeleri reklam metinlerinizi oluştururken tutarlı olmanızı sağlayacaktır.
- Performansı analiz etmek için Teklif Stratejisi Raporunu kontrol edin:
- Teklif stratejisi raporuna Paylaşılan Kitaplık üzerinden veya Kampanyalar sayfasındaki Teklif stratejisi türü sütununun altından erişebilirsiniz.
- Performansı analiz ederken doğru ölçümlere bakın:
- Hedef EBM’yi kullanırken, Gerçek EBM’yi Kampanya Hedef EBM’si ile karşılaştırın
- tROAS’ı kullanırken, Gerçek ROAS’ı Kampanya Hedef ROAS’ı ile karşılaştırın
- Dönüşümleri en üst düzeye çıkar’ı kullanırken, dönüşüm hacmini analiz edin
- Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkar’ı kullanırken, dönüşüm değerini analiz edin
- Performansı sınırlayabilecek potansiyel kaynakları keşfederek kampanyalarınızı iyileştirin
Yeterli bütçeniz olduğundan emin olun:
- Bütçeniz sınırlı olması nedeniyle Hedef EBM ve Hedef ROAS stratejilerini kullanmanız önerilmez ancak kampanyalarınıza bütçe ekleyerek bu teklif stratejilerini kullanabilirsiniz.
- Öneriler sayfasında yer alan bütçe fırsatlarını kontrol ederek hesabınızın performansını artıracak bütçe önerilerini görebilirsiniz.
Hedeflerinizin çok agresif olmadığından emin olun:
- Hedeflerinizdeki beklenmedik artışlar hesabınızda olumlu sonuçlar yaratmayabilir. Son 4 hafta ortalama EBM veya ortalama ROAS değerinizi hesaplayarak hedefinizi optimize edin.
Hedeflemenin çok dar olmadığından emin olun:
- Tam eşleme kullanarak potansiyel gösterimleri kaçıyor olabilirsiniz. Bir süre geniş eşlemeyi kullanarak doğru anahtar kelimeleri bulmayı deneyebilirsiniz.
- Geniş eşleme anahtar kelimelerin getirdiği arama sonuçlarını Arama terimleri raporu sayesinde tespit ederek kampanyanıza yararlı kelimeleri tespit edebilirsiniz.
- kampanya ve reklam gruplarınıza dinamik arama ağı reklamları ekleyerek daha etkili görünümler elde edebilirsiniz.
Performansı doğru seviyede değerlendirdiğinizden emin olun
- Portföy Teklif stratejisi kullanıyorsanız portföy performansınızı kontrol etmeyi unutmayın.
Herhangi bir dönüşüm izleme sorunu olmadığından emin olun
- Dönüşümler ancak doğru kurulduğunda ve raporlandığında kampanya hedeflerinize ulaşmanızı sağlar. Dönüşüm etiketinizin doğru yapılandırıldığından emin olun.
Kampanyada başka değişiklikler olup olmadığını araştırın
- Akıllı teklif stratejilerinden verim alıp alamadığınızı ölçümlemek için reklam ilişkilendirme modelleri, anahtar kelimeleriniz ve reklam metni gibi diğer reklam öğelerinizin değişikliklerini sabit tutun. Yaptığınız değişiklikler ve teklif stratejisi değişikliklerinin performansınıza olan etkisini ayrı ayrı gözlemleyin.
Nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz?
Öneriler sekmenizi görüntüleyerek Akıllı Teklif önerilerinin beklenen performansınız üzerindeki etkilerini kontrol edin.
- Kampanyanız için önerilen Teklif ve Bütçeleri uyguladığınızda optimizasyon puanınızın nasıl değişeceğini görün
- Performansınızı artırmak için gerekli sinyalleri En İyi Sinyaller altında görüntüleyin
- Öneriler sekmesinde görüntülediğiniz her bir öneriyi tek bir tık ile uygulayabilirsiniz.
Kampanyalarınız özelinde beklenen performans değişikliklerine göz atın.
Öneriler sekmesinde bütçeler, anahtar kelime fikirleri, hedefleme stratejileri gibi farklı pek çok öneriyi görebilirsiniz, her birini değerlendirin.
Farklı önerileri görüntüleyebilmek ve en iyi fırsatları uygulayabilmek için öneriler sekmesini kontrol etmeye devam edin.
Sosyal Medya