Tıklama Başına Maliyet
Tıklama Başı Maliyet (TBM) Nedir?
Reklam verenlerin, organik arama sonuçlarının üzerinde görünen sponsorlu bağlantılarda yer alabilmesi için, reklamının çıkmasını istediği anahtar kelimelere maksimum bir teklif vermesi gerekir. Bu maksimum Teklif, bir reklam verenin her tıklama için en yüksek ne kadar ödemeyi göze aldığını belirleyen en temel ögedir.
Aynı hedef anahtar kelime için rakiplerinizin verdiği teklifler karşılaştırılır ve kalite puanının da içinde olduğu birçok faktör göz önünde bulundurularak nihai tıklama başı maliyetiniz gerçekleşmiş olur. Yazımızın devamında kalite puanı bileşenlerini ve önemini, örnek kullanımlarla ayrıca ele alacağız.
Bildiğiniz gibi, internet kullanıcıları arama motorlarında ürün veya hizmetinizi aratan sorgularda bulunur. Bu sorgular anahtar kelime olarak nitelendirilen kelimelerden oluştuğu için siz de ürün veya hizmetinizi yansıtan anahtar kelimeler seçerek Google’da reklam yayınlayabilirsiniz.
Örneğin, “kahve makinesi” anahtar kelimesi için teklif verirsek, reklamımız Google sonuç sayfasının üst tarafında görünebilir. Reklama her tıklandığında ve bu sayede web siteye ziyaretçi gönderildiğinde arama motoruna bir ücret ödenir. Teklifin doğru yönetimi önemlidir; çünkü sitenize gelen ziyaretçi, ödediğiniz tutardan daha değerli hale gelir. Diğer bir deyişle, bir tıklama için 2 TL ödeyip 200 TL’lik bir satış elde edilmesi oldukça verimlidir.
Kârlı bir kampanya oluşturmak için bazı kriterleri bir araya getirmek gerekiyor:
- Doğru anahtar kelimeleri araştırmak ve seçmek.
- Anahtar kelimeleri iyi organize edilmiş kampanyalar ve reklam grupları halinde düzenlemek.
- Kalite puanını yükseltmek
- Alakalı, kaliteli reklam metinleri üretmek.
- Dönüşümler için optimize edilmiş hızlı ve mobil uyumlu açılış sayfaları oluşturmak.
Arama motorları alakalı, akıllıca hazırlanmış ve kalite puanı yüksek reklamları daha az maliyetlendirerek ödüllendirir. Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız kullanıcı dostuysa, Google sizden tıklama başına daha az ücret alabilir ve bu da işletmeniz için daha çok verimlilik demektir. Dolayısıyla karlılığınızı artırmak istiyorsanız, anahtar kelimelerinizi en efektif şekilde planlamalı, sitenizin açılış sayfasına ve kalite yönetimine dikkat etmelisiniz.
Reklamverenler için TBM önemli bir indikatördür çünkü ilgili içeriği aktif olarak arayan hedef kitleye, ürün veya hizmetlerin reklamının yapılmasına olanak sağlar. İyi tasarlanmış bir reklam kampanyasının potansiyel bir müşteriden elde edilecek dönüşüm değeri, gerçekleşen bir tıklamanın maliyetinden çok daha yüksek olacağından işletmenin kâr etmesine olanak tanır.
Tıklama Başına Maliyet ve Kalite Puanı İlişkisi
Tıklama başına maliyeti belirleyen en önemli faktörün verdiğimiz teklif değil de kalite puanı olduğunu söylemek doğru olacaktır.
FİRMA ADI | TEKLİF |
A FİRMASI | 2,00 |
B FİRMASI | 3,00 |
C FİRMASI | 2,00 |
D FİRMASI | 3,75 |
E FİRMASI | 4,75 |
Örnekte görmüş olduğunuz 5 farklı firmanın “kahve makinası” anahtar kelimesi ile reklam çıktığını düşünelim. Teklifi en yüksek olan E Firması’nın sayfanın en üstünde yer alarak rakiplerini geçeceğini düşünmeden önce sayfanın üst sırasında yer almak ve gerçek ödeme tutarımızı öğrenmek için “Kalite Puanı” faktörünü de dahil etmemiz gerektiğini unutmayalım.
Firma Adı | Teklif | Kalite Puanı |
A FİRMASI | 2,00 | 8 |
B FİRMASI | 3,00 | 6 |
C FİRMASI | 2,00 | 10 |
D FİRMASI | 3,75 | 7 |
E FİRMASI | 4,75 | 2 |
Teklif tutarlarımızı ve kalite puanlarımızı biliyoruz fakat hala reklam sıralamamız ve ödeyeceğimiz TBM tutarını bilmiyoruz. Gelin bunu bir ileriye taşıyalım ve reklam sıralamamızı etkileyen kalite puanının etkisini görelim.
Firma Adı | Teklif | Kalite Puanı | Sıralama Değeri | Sıralama |
A FİRMASI | 2,00 | 8 | 16 | 4 |
B FİRMASI | 3,00 | 6 | 18 | 3 |
C FİRMASI | 2,00 | 10 | 20 | 2 |
D FİRMASI | 3,75 | 7 | 26,25 | 1 |
E FİRMASI | 4,75 | 2 | 9,50 | 5 |
Firmaların “kahve makinası” anahtar kelimesi için verdikleri teklifler ve o kelimede sahip oldukları “kalite puanı” çarpımıyla reklam sıralamaları belirlendi. Şimdi sırada bu sıralamada ödeyecekleri tutarları belirlemek var. Reklam verenler belirledikleri teklif tutarlarıyla yalnızca ödemek istedikleri maksimum tutarları belirler. Kalite puanı gibi unsurların da hesaba katılmasıyla gerçekte ödeyecekleri tutar belirlenir.
FİRMA ADI | TEKLİF | KALİTE PUANI | Sıralama Değeri | SIRALAMA | TBM |
D FİRMASI | 3,75 | 7 | 26,25 | 1 | 2,85 |
C FİRMASI | 2,00 | 10 | 20 | 2 | 1,8 |
B FİRMASI | 3,00 | 6 | 18 | 3 | 2,66 |
A FİRMASI | 2,00 | 8 | 16 | 4 | 1,18 |
E FİRMASI | 4,75 | 2 | 9,50 | 5 | – |
Tabloda görüldüğü gibi 1. Sırada yer alan D Firması vermiş olduğu 3,75 TL teklife karşın yalnızca 2,85 TL TBM’ ye sahip oldu.Kendinden daha yüksek teklif veren rakibi E Firmasını ise bir hayli geride bıraktı. TBM her zaman vermiş olduğunuz tekliften düşük veya ona eşit olur çünkü rakiplerinizin teklifleri de hesaplamaya katılır. Örnekte de görüldüğü gibi ödeyeceğiniz TBM tutarında kalite puanı, reklam sıralaması ve rakip teklifleri etkilidir.
Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanını görmek için arama anahtar kelimelerinizin görüntülendiği sayfada “Sütunları Değiştir” seçerek, “Kalite Puanı’nı” tablonuza ekleyebilirsiniz.
Arama Ağı Tıklama Başına Maliyetleri Düşürmenin Yolları
- Kalite Puanınızı Artırın
Kalite puanının reklam sıralamasını ve ödeyeceğimiz tutar üzerindeki etkisini örnekte inceledik. Peki kalite puanımızı nasıl artırabiliriz?
- Anahtar kelimelerinizle alakalı reklam grupları oluşturun. Bu konuda tamamen profesyonel olmalısınız.
- Reklam gruplarınıza özel alakalı ve çarpıcı reklamlar oluşturun böylece aradığı kelime ile eşleşen, muhteşem uyumlu reklam metinleri ile tıklama oranlarınızı artırın.
- Anahtar kelimeleriniz ve reklam metninizle doğrudan uyumlu açılış sayfası kullanın. Arama sonuçlarında reklamınızdan etkilenen bir kullanıcıyı sitenize çekmeyi başardığınızda onu doğru açılış sayfasında karşılayabilmelisiniz.
- Sürekli Kontrol Edin
Teklifler, rakipler ve kullanıcı ihtiyaçları her zaman değişir. Değişimin farkında olmalı ve kampanyalarınızı planlarken gözden kaçırdığınız alakalı ve değerli tıklamaları keşfetmelisiniz. Ayrıca planlamadığınız alakasız arama terimlerini de sürekli olarak takip ederek ilgisiz kelimelerden gelen tıklamalara karşı hesabınızı korumalısınız. Reklam hesabınızda alakasız arama terimlerini tespit ederek negatif anahtar kelimelerinizi belirlemek TBM tutarlarınızı düşürürken, kalite puanınızı da yükseltecektir.
Görüntülü Reklamlar ve TBM
Görüntülü reklamlar ile görsel kullanarak, çeşitli parametreleri hedefleyerek reklam veririz. Bu parametreler işletmenizle benzer kullanıcılar, rakiplere benzer davranışlar sergileyen kullanıcılar, içeriklerine göre yerleşim hedefleme, belirlediğiniz anahtar kelimelerle alakalı içeriğe sahip yerleşimler ve müşteri kitlenizin ilgilendiği alanlar ve konular olabilir. Reklamlarınız bu parametreler özelinde planlanır ve görüntülü reklam alanı olan pek çok sitede ücretli olarak yerleştirilir.
Doğrudan sizi arayan kullanıcılar yerine sizinle alakalı olabilecek kullanıcılara ulaştığınızdan ortalama dönüşüm oranı arama ağı reklamcılığına göre daha düşük olabilir. Arama ağı reklamcılığına göre daha görsel ve video ağırlıklı olduğu için ürün veya hizmetiniz etkileyici görsellerle dikkat çekebilirse kullanmak mantıklıdır.
Yeniden Pazarlama ve TBM
Yeniden pazarlama, web sitenizle daha önce etkileşimde bulunmuş olan kullanıcılara ulaşmanın bir yoludur. Reklamlarınızı, Google veya iş ortağı web sitelerine göz atarlarken bu kitlelerin karşısına stratejik bir şekilde konumlandırmanıza olanak tanır, bu da marka bilinirliğinizi artırmanıza ve kitlelere satın alma işlemi yapmalarına yardımcı olur.
Web sitenizde yeniden pazarlama çalışmalarınızı yürütmek için sitenize küçük bir kod eklersiniz böylece siteye gelen ziyaretçilerinizi diğer sitelerde de takip edebilirsiniz.
Görsel reklamlardan farklı olarak sizin web sitesi geçmişinize göre kişiselleştirilmiş kampanyalar size gösterilir. İlk kez ziyaret ettiğiniz fakat satın almadığınız, sonrasında internette gezinmeye devam ederken karşınıza sürekli olarak çıkan güzel yaz elbisesini düşünün.
Farklı çeşitleri vardır:
Site yeniden pazarlaması: web site ziyaretçilerinizi hedef alır ve sitenizi bir kez ziyaret etmiş ziyaretçileri diğer sitelerde takip ederek kendinizi hatırlatırsınız.
Arama yeniden pazarlaması: ürün veya hizmetinizle ilgili belirli anahtar kelimeleri arayan kullanıcıları hedefleyerek kendinizden haberdar etmeye çalışırsınız.
Sosyal medya yeniden pazarlaması: İnternette ziyaret ettiğiniz bir sitenin reklamlarını çokça kez siteden ayrılır ayrılmaz Instagram veya Facebook’ta görmüşsünüzdür. İşte tam olarak burada sosyal medya yeniden pazarlaması devreye giriyor.
Diğer reklam çeşitlerinde olduğu gibi yeniden pazarlamada da maliyetlendirilirken TBM söz konusudur ve reklamlarınıza tıklanıldığında Google tarafından ücretlendirilirsiniz.
Tıklama Başı Teklif Modelleri
- Manuel Teklif Modeli
Reklamveren, hedef anahtar kelime için sabit bir teklif sunar. Bu teklif sabittir ama reklamveren istediği an sabit teklif tutarını artırabilir ya da düşürebilir.
Manuel Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifi verme sayesinde, reklamlarınızın tıklanma maliyetiyle ilgili maksimum fiyat belirleyebilirsiniz. Sadece kullanıcılar daha fazla bilgi almak adına reklamınızı tıklayacak düzeyde ilgili olduğunda ödeme yaptığınızdan, bu teklif verme yöntemi oldukça verimlidir.
Kampanyanızı oluştururken veya daha sonrasında teklif stratejinizi değiştireceğiniz kampanyanızın sol sabit sekmelerinden “Ayarlar” sekmesini seçerek teklif stratejinizi değiştirebilirsiniz.
- Geliştirilmiş TBM (GTBM)
Geliştirilmiş tıklama başına maliyet (GTBM) özelliği, verdiğiniz manuel tekliflerden daha fazla dönüşüm elde etmenize olanak sağlar. Web sitenizde satış veya dönüşümle sonuçlanması muhtemel tıklamalar için manuel tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar. Teklifleri dönüşüm başına maliyet ve reklam harcamalarından elde edilen gelir hedeflerinize göre otomatik olarak belirleyen Hedef EBM’den ve Hedef ROAS Akıllı Tekliften farklı olarak, GTBM, ortalama TBM’nizi, dönüşümler için optimize ederken belirlediğiniz maks. TBM’nin (teklif ayarlamaları dahil) altında tutmaya çalışır.
Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarında GTBM, dönüşüm başına maliyetinizi, manuel tekliflerinizin maliyetiyle aynı düzeyde tutmaya çalışırken daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Bununla birlikte, GTBM’yi dönüşüm değeri için optimize edecek şekilde ayarlayabilir, bu sayede yüksek değerli dönüşümlere öncelik vererek farklı dönüşüm işlemlerine doğru değerler atayabilirsiniz. Ayrıca, GTBM ile dönüşüm eğeri için optimizasyon yapma özelliği Arama Ağı ve Standart Alışveriş kampanyalarında kullanılabilir.
- Edinme Başına Maliyet (Hedef EBM)
Bu teklif stratejisi otomatiktir ve Google’a her dönüşüm için ne kadar ödemek istediğinizi belirtmeniz gerekir.
Hedef EBM: Reklam Harcamaları/ Dönüşüm şeklinde hesaplanır.
Bu denkleme göre Google anahtar kelimeleriniz için yeni TBM’ler belirler ve sizi hedefinize ulaştırmaya çalışır. Daha önceden yayınlanmış ve yeterince veri toplamış kampanyanız varsa Hedef EBM seçerek sizin için öneride bulunmasını sağlayabilirsiniz. Kampanyanızı yeni açıyorsanız başlangıçta Manuel TBM veya Geliştirilmiş TBM tercih edebilir daha sonra Hedef EBM kullanabilirsiniz. Google’ın size önereceği değeri öğrenerek bu teklif stratejisini kullanmaya başlamak en akıllıcasıdır. Teklifi düşük tuttuğunuzda Google hiç harcama yapmamanızı neden olur ve dolayısıyla hiç trafik alamazsınız.
- Hedef ROAS
Reklam harcamalarının geri dönüşü olarak tanımlayabileceğimiz Hedef ROAS, harcamaya karşılık beklediğiniz dönüşümü temsil eder.
ROAS: Dönüşüm Değeri / Maliyet x 100 şeklinde hesaplanır.
Bu teklif stratejisini kullanabilmek için hesabınızda dönüşümlerin kurulu olması gerekir ve bu dönüşümlere değer atanmış olmalıdır.
Örneğin bir güzellik merkezi sahibi olduğunuzu ve her rezervasyon formunun sizin için 10 TL olduğunu düşünürsek bunu Google Ads dönüşümler kısmına değer olarak belirtebilir ve Hedef ROAS’ı kullanabilirsiniz.
Reklamveren belirleyeceği ROAS değeriyle ne kadarlık bir maliyetle kaç katı sayıda ciro elde etmek istediğini sisteme tanımlamış oluyor.
Bu teklif stratejisini kullanabilmeniz için arama ve görüntülü reklamlarınızda son 30 gün içinde minimum 15 dönüşüm ve alışveriş reklamlarında son 30 gün içinde minimum 20 dönüşüm olması gerekir.
Hem hesabınızda gerekli dönüşümleri sağlamak hem de daha faydalı değerler belirleyebilmek için başlangıçta Manuel TBM veya Geliştirilmiş TBM tercih edebilirsiniz.
- Tıklama Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma
Bu stratejide Google bütçenizi esas alarak elde edebileceği en yüksek tıklama sayısına ulaşmaya çalışır ve mümkün olduğunda düşük teklifler verir. Ucuz olması nedeniyle alakasız trafiğe maruz kalabilirsiniz.
- Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma
Tıklama sayısını en üst düzeye çıkarmada olduğu gibi bütçenizi esas alarak maksimum dönüşümü elde etmenizi sağlar
- Hedef Gösterim Payı
Bu strateji, aramaların yüzde kaçında olmak istediğinizi, sayfanın neresinde bulunmak istediğinizi ve maksimum TBM’i belirtebileceğiniz ve ardından Google’ın otomatik teklif ürettiği bir stratejidir. Hedef Gösterim Payı teklif verme seçeneği seçtiğinizde reklamlarınızın sonuç sayfasında nerede görünmesini isterseniz, Google’ın sizi bu amacınıza ulaştırmaya çalışır.
Ardından, gösterim payı yüzdesi ve anahtar kelimelerinizin tıklama başına maliyeti için maksimum teklif sınırınızı manuel olarak girersiniz. Bu bilgileri girdikten sonra Google sizin için kampanyanızı optimize edecek ve en iyi sonuçları almanız için yardımcı olacaktır.
Sosyal Medya Reklamcılığı Ve Maliyetlendirmeler
Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin ve Pinterest olmak üzere reklamverenlerin reklamlarını yayınlamak için kullandığı pek çok farklı sosyal medya ağı vardır. Bu farklı sosyal ağlarda farklı reklam maliyetleri hesaplamaları söz konusudur.
Facebook Reklamcılığı ve Maliyetlendirme Terimleri
- TBM (tıklama başına maliyet): bir kullanıcının reklamınıza her tıklamasıyla oluşan maliyetinizdir. Web sitenize trafik almak istediğinizde TBM’ i seçebilir ve belirtmiş olduğunuz bütçe dahilinde mümkün olduğunca daha çok tıklama alabilirsiniz.
- EBM (edinme başına maliyet): İşlem başına maliyet anlamına gelen bu terim diğer dijital pazarlama kanallarında dönüşüm başına maliyet olarak bilinir. Facebook’ta reklamınıza tıklayan kullanıcının web sitenizde gerçekleştirdiği işlem için ödediğiniz tutardır. Burada ödemeye dahi olan işlem sizin sitenizde kullanıcının gerçekleştirmesini istediğiniz herhangi bir işlem (satın alma, form doldurma, vb.) olabilir.
- CPL (beğenme başına maliyet): Facebook reklamınızdan gelen her beğeni için oluşan maliyettir. Reklamınızın görüntülenmesi ardından sayfa beğenisiyle sonuçlanan her etkileşim için Facebook’a para ödersiniz.
- BGBM (bin gösterim başına maliyet): Yayınladığınız her Facebook reklamınızın 1000 gösterimi için oluşan maliyetinizdir. Erişim reklamlarında tercih ederek daha fazla kişinin reklamınızı görmesini sağlayabilirsiniz çünkü bu modeli seçtiğinizde Facebook olabildiğince çok kişinin önüne reklamınızı çıkarır.
- GBM (görüntüleme başına maliyet): Facebook’ta yayınladığınız video reklamlarınızın görüntülemesiyle oluşan maliyettir. Bu görüntülenmeler 3 saniye ve 10 saniye olarak iki ayrı metriğe sahiptir. Yani bir kullanıcı reklamınıza görür görmez geçerse reklamınız bu görüntüleme için maliyetlendirilmeyeceksiniz.
Maliyeti Etkileyen Faktörler
Reklam hedefiniz ve sektör, ülke, hedef kitle, reklam yerleşimi gibi daha bir çok Facebook reklam maliyetinizi etkileyen faktör bulunmaktadır. Bulunduğunuz sektör reklam maliyetlerinizi etkileyebilir. Giyim sektöründe nispeten daha düşük TBM’ler söz konusu olduğu gibi finans sektöründe TBM’ler daha yüksektir.
Sektörünüze bağlı olarak yılın zamanında reklam maliyetleri üzerinde etkisi vardır. Örneğin; tatil sezonlarında rekabet arttığı için maliyetlerinizde de bir artış olacaktır.
Kampanya hedefleriniz maliyetlendirmenizi etkiler. Facebook’ta 3 tür hedefleme seçeneği vardır.
- Bilinirlik: Marka bilinirliği ve Erişim hedefi ürün veya hizmetinize ilgi çekmek için kullanılır. Tıklama başına maliyet ödenir.
- Değerlendirme: Trafik, Etkileşim, Uygulama Yüklemeleri, Video Görüntülemeleri, Potansiyel Müşteriler Bulma ve mesajlar gibi kullanımı vardır. Sizi, ürününüzü veya markanızı bilen ve daha fazla bilgi öğrenmek isteyen kullanıcılar için uygundur. Edinme Başına Maliyet ödenir.
- Dönüşüm: Dönüşümler, Katalog Satışları ve Mağaza Trafiği gibi kullanımları vardır. Edinme başına maliyet veya bin gösterim başına maliyet ödenir.
Facebook Reklamları ve TBM
Google Ads’ de belirtmiş olduğumuza benzer şekilde Facebook Reklamları da teklife dayalı şekilde çalışır. Reklamınızın potansiyel maliyetini hesaplayabilmek için reklam teklifiniz, reklam alaka düzeyi, reklam kaliteniz ve tahmini eylem oranlarınız analiz edilir.
Facebook kullanıcılarına alakalı deneyimler sunarak onları mutlu etmeyi vaat ederken, reklamverenlere de hedef kitlelerine ulaşarak reklamlarından sonuç almalarını sağlıyor.
Teklif
Tıklama başına belirlediğiniz maliyet ile her tıklamada ödemek istediğiniz tutarı belirtirsiniz.
Bütçe ve kampanya hedeflerinize göre ödeyeceğiniz teklifler Facebook tarafından otomatik olarak belirleneceği gibi siz de bir tıklamanın değerinin kendiniz manuel olarak ayarlayabilirsiniz.
Yüksek TBM teklifleri verdiğinizde reklamlarınız daha fazla kişi tarafından gösterileceği gibi TBM maliyetlerinizi de artıracaktır. Tam tersi durumda TBM tekliflerinizi düşük tutmak reklam acık artırmasında kaybetmenize neden olabilir.
Ödemek istediğiniz TBM tutarı bütçeniz ile yakından ilgilidir. Her işletmenin veya her reklam kampanyasının reklam bütçesi farklıdır. Sizi en etkili şekilde başarıya götürecek teklifi belirlemek için test etmeyi unutmayın. Günlük harcamak istediğiniz tutarı belirleyin ve böylece belirlediğiniz bütçe dahilinde harcama yapacağınız için harcamayı kontrol altında tutabilirsiniz.
Facebook, reklamınızı yayınladığınız ilk zamanlarda agresif bir tutum sergileyerek hedef kitleniz, reklam zaman aralığınız, etkileşimin en yüksek olduğu zamanlar gibi belirlemeleri yapacak ve siz yol gösterecektir.
Test aşamasındaki kampanyanıza en az 3-4 gün zaman verin böylece kampanyanın optimizasyonun sağlanması için gerekli verileri toplamış olacaksınız
Tahmini Eylem Oranı
Kampanyanızın hedefini seçtiğinizde Facebook, reklamınızı bu hedefe yönelik olarak optimize etmeye çalışır. Örneğin tıklama hedefi seçtiğinizde Facebook reklamınızı tıklama eylemini gerçekleştirme ihtimalinin en yüksek olduğuna inandığı kullanıcılara gösterir.
Tahmini Eylem Oranınız, reklam maliyetinizi belirlemede rol oynar. Kaliteli bir reklamın daha fazla tıklama alacağı bir gerçektir ve yüksek kaliteli reklamların tahmini eylem oranları da yüksek olur bu da daha düşük maliyetle kazanacağınız anlamına gelir.
Facebook Reklam Yöneticisi’nden reklam alaka düzeyinizi kontrol edebilir ve alaka düzeyinizi artırmak için çalışabilirsiniz. Google Ads’de bahsetmiş olduğumuz kalite puanı faktörü gibi düşünebilirsiniz. Yüksek alaka düzeyi düşük TBM demektir ve bu sayede daha düşük bütçelerle daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
Alaka Düzeyini Artırmanın Yolları
- Hedef kitlenizi mümkün olduğunca belirleyin ve size uygun hale getirin
- Birden çok görüntü ve harekete geçirici mesaj ile kampanyanızı test edin
- Aynı kitleye her zaman farklı reklamlar göstermeye çalışın ve dikkatlerini çekin
- Hedef kitlenin ilgisini çeken ve dikkat çekici başlıklar kullanın
Kitle Çakışmasını Yönetin
Alaka düzeyini artıracak faktörlerden olan aynı reklam setlerinin farklı kitlelere gösterilmesi faktörü kitle çakışmasında etkili şekilde kullanılabilir. Aynı kitle için sürekli olarak teklif vermeyin. Farklı reklam kitlelerini test edin.
Bunu yapmak için Reklam Yönetecisi’nden Araçlar’ı, ardından Hedef Kitleler’i seçin. Ardından İşlemler’i seçin ve Kitle Çakışmasını Göster’i tıklayın.
Karşılaştırma yapmak amacıyla seçmiş olduğumuz Hedef Kitle 1 ile “hedef kitle 2” ve “hedef kitle 3” arasında çakışan kitleleri test etmek amacıyla Facebook Hedef Kitle Çakışması’nı kullandık.
Seçtiğiniz kitlelerinizin çakışıyor olması aynı hedef kitleye teklif vererek kendinizle yarıştığınız anlamına gelebilir.
Instagram Reklamcılığı ve TBM
Son derece aktif kullanıcı sayısıyla epey popüler olan Instagram, reklamverenlerin de gözde bir sosyal medya aracıdır. İnstagram reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi aracılığıyla oluşturulur.
Teklif Verme
Diğer reklam verme platformalarında olduğu İnstagram’da da TBM söz konusudur ancak yine diğer platformlarda olduğu gibi en yüksek TBM veren her zaman kazanmaz. Reklamlarınızın TBM’sini etkileyen alaka düzeyi, tahmini eylem oranı ve gerçek teklifiniz belirler.
Hedefler
Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden reklamlarınızı verebilirsiniz. Bu da Facebook kampanyalarınızı oluşturduğunuz adımları takip edeceğiniz anlamına gelir. Aynı Facebook’ta olduğu gibi kampanya hedefinizi seçmelisiniz. Instagram, doğru kişilere erişmeniz ve kampanya hedefinize ulaşmanız için alaka düzeyinizi artıracak ve daha düşük TBM ödemeniz için çalışacaktır.
Reklam Biçimi
Doğru reklam biçimi tıpki Facebook’ta olduğu gibi Instagram’da da önemli rol oynar.
- Fotoğraf Reklamlar: Özelleştirilebilir “Harekete Geçirici Mesaj” kullanma imkanı verir. Marka bilinirliği ve etkileşim oluşturmak için kullanabilirsiniz.
- Video Reklamlar: sürekleyici bir teması olan ve dikkat çekici görsellerden oluşan video reklamlar kullanılır. Marka farkındalığı artırmada kullanabilirsiniz.
- Hikayeler: Dikey görseller veya kısa videolar kullanarak reklamlarınızı kullanıcılara izletebilirsiniz.
- Karusel(Dönen Reklamlar) Reklamlar: kaydırılabilir gönderi olarak bildiğimiz tek seferde 10 adede kadar resim veya video eklememizi sağlayan yapıdır. Birden fazla ürün veya özellik sergilemek için uygundur. Tıklama ve dönüşümleri artırmakta etkilidir.
Youtube Reklam Maliyetleri
İnsanların gün içinde bir şeyler izlemek için aktif saatlerinin bir çoğunu Youtube’ da geçirdikleri düşünüldüğünde işletmeler ve reklamverenler kullanıcılara erişebilmek için bu mecrayı da aktif olarak reklam kampanyalarında kullanıyor.
- TBM (tıklama başına maliyet): bir kullanıcının Youtube reklamınıza tıklamasıyla oluşan maliyetinizdir.
- BGBM (bin gösterim başına maliyet): Yayınladığınız reklamınız için her 1000 gösterim için ödeme yaparsınız.
- GBM (görüntüleme başına maliyet): Video reklamlarınız bir kullanıcı tarafından 30 saniye boyunca veya video süresi kadar görüntülendiğinde ödeme yaparsınız.
- EBM(işlem başına maliyet): Kullanıcının yapmasını istediğiniz eylemi gerçekleştirmesiyle ödeme yaparsınız. Örneğin; web sitenizi ziyaret etmek.
Youtube Kampanyalarında hedefleme seçenekleri çok gelişmiş ve diğer tüm video mecralarından düşük birim maliyetli olduğundan markalar için tercih edilir. Günümüzde de internet trafiğinin büyük çoğunluğunun video içeriklerden geldiği düşünüldüğünde Youtube reklamları büyük öneme sahiptir.
Linkedin Reklam Maliyetleri
İş profesyonellerinden oluşan Linkedin, işletmeler arası organizasyonlar ve çalışan arayan şirketlerin potansiyel çalışanlarını bulmaları için kullanılan profesyonel sosyal medya ağıdır. İş ilanınız için en iyi adaya ulaşmak için reklam verebileceğiniz gibi olası satış yaratma amacıyla da reklam verebilirsiniz.
- TBM (tıklama başına maliyet): bir kullanıcının Linkedin reklamınıza tıklamasıyla oluşan maliyetinizdir.
- BGBM (bin gösterim başına maliyet): Yayınladığınız reklamınız için her 1000 gösterim için ödeme yaparsınız.
- CPS(gönderme başına maliyet): Linkedin aracılığıyla ağınızdaki insanlara veya ulaşmak istediğiniz yeni kitlelere sponsorlu e-postalar gönderebilirsiniz. Gönderdiğiniz her e-posta için ödeme yaparsınız.
- CPO (açılış başına maliyet): Göndermiş olduğunuz sponsorlu maliniz, maili alan kullanıcı tarafından her açıldığında ödeme yaparsınız.
Twitter Reklam Maliyetleri
Twitter’ daki reklamlarınızın BGBM tekliflerine ilişkin kamuya açık bilgilendirme bulunmamaktadır.
Twitter, tıklama başına maliyeti ise bağlantı tıklamaları ile ölçümler. Aynı kullanıcının gün içinde pek çok kez bağlantıya tıklaması her tıklamada maliyetlendirileceğiniz anlamına gelmez. Bu kullanıcı için yalnızca bir kez ödeme yaparsınız.
- CPE(etkileşim başına maliyet): kullanıcılar reklamınızla etkileşime girdiğinde ödeme yaparsınız. Buradaki etkileşim yorum yapmak veya reklamınızı retweelemektir.
- CPF(takip başına maliyet): Kullanıcılar reklamınız aracılığıyla sizi takip ettiklerinde ödeme yaparsınız.
- CPD (indirme başına maliyet): kullanıcılar reklamınız aracılığıyla indirme işlemi yaptığında ödeme yaparsınız.
Pinterest Reklam Maliyetleri
İşletmeler potansiyel tüketicilerine ulaşmak için Pinterest kullanırlar. Pinterest reklamları hedef pazara ulaşmak ve kullanıcılarla etkileşim kurabilmek için tercih edilir. Kullanıcıların Pininizi fark etmesini sağlayarak ürün, blog gönderisi veya başka bir özelliği tanıtabilirsiniz.
- TBM (tıklama başına maliyet): bir kullanıcının Pinterest reklamınıza tıklamasıyla oluşan maliyetinizdir.
- BGBM (bin gösterim başına maliyet): Yayınladığınız reklamınız için her 1000 gösterim için ödeme yaparsınız
Sosyal Medya