Uzun Kuyruklu (Long Tail) Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?
LONGTAIL KEYWORDS
Her web sitesi için önemli olan şeylerden biri arama yapıldığında üst sıralarda görünmektir. Rakiplerinizin de hedefleri aynı doğrultuda olduğu için onlardan farklı olmanız ve gelen kullanıcılara kendinizi göstermeniz gerekir. Bunun için en etkili yollardan biri olan anahtar kelimeler web sitenizin fark edilmesini sağlar. Ancak anahtar kelimelerde alternatif fazla olduğu için hangi kelimeyi nasıl kullanacağınızı bilemeyebilir hatta işinize yaramayan size zarar veren kelimeler yüzünden sorun yaşayabilirsiniz.
Örneğin ayakkabı sattığınız bir siteniz var. Ancak sitenizde sadece spor ayakkabı satıyorsunuz topuklu ayakkabı veya babet ayakkabı değil. Siz anahtar kelimelerinizden birini “ayakkabı” olarak belirlerseniz çok geniş olacaktır ve her çeşit ayakkabı arayan kullanıcılar sizin sitenize yönlendirilebilecektir. Bu tarz kelimelerde rekabetin çok olacağını ve bu yüzden tıklama başına maliyetin daha çok artacağını da hesaba katarsak her tıklama size fazladan para kaybına neden olacaktır. Aynı zamanda sitenize giren kullanıcılar istediği ayakkabıları bulamayacağı için siteden memnuniyetsiz ayrılırlar ve sizin site profilinizin bundan olumsuz etkilenir. Google sitenize giren kullanıcıların siteyi terk etme süresinin kısa olduğunu gördüğünde ise sitenizin puanını düşürebilir. Bu tarz olumsuzluklar size ve sitenize zarar vereceği için anahtar kelime analizinin doğru yapılması önemlidir.
Anahtar kelimelerinizi daha spesifik bir şekilde belirlerseniz örneğin ayakkabı yerine “spor ayakkabı” hatta daha da derinleşerek “bağcıklı spor ayakkabı” ya da “x marka spor ayakkabı” gibi terimler kullanırsanız ne aradığını bilen kullanıcılara erişmeniz daha hızlı olacaktır.
Bu tarz uzun kuyruklu anahtar kelimelerde (longtail keywords) tıklama sayınız düşse de hedef kitleniz belli olduğu için gelen kullanıcıların büyük çoğunluğuna satış yapabilirsiniz. Yani tıklama başına maliyet düşerken satışlarından elde ettiğiniz gelir artacaktır.
UZUN KUYRUKLU ANAHTAR KELİME (LONGTAIL KEYWORDS) NEDİR?
Yukarıda da bahsedildiği gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeler sitenize gelen ziyaretçilerin istediklerine ulaşmasına ve bu sayede satın alma eğilimlerinin daha fazla olabileceğine işaret eder. Çoğu kişi bu kelimeleri kullanmayı aranma hacminin az olmasından ve düşük rekabet oranından dolayı istemez. Ancak örnekte olduğu gibi sitenize sattığınız bağcıklı spor ayakkabıyı incelemek yerine topuklu ayakkabı isteyen biri gelirse bu size hiçbir fayda sağlamaz. Aksine yüksek rekabet içindeki kelime için harcadığınız TBM yüzüne zarar edersiniz. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi oluştururken uzun kuyruklu anahtar kelime seçmeniz sitenize gelen hedef kitleyi daha iyi yönetmenizi sağlar.
UZUN KUYRUKLU ANAHTAR KELİME NASIL OLUŞTURULUR?
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler oluşturmakta zorlanıyor ve nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız aşağıdaki bazı basit yöntemler size yardımcı olacaktır.
Google Otomatik Tamamlama: Google algoritması kullanıcıların benzer aramalarına göre kendini geliştirir ve arama çubuğuna bir kelime yazmaya başladığınızda otomatik olarak yazdığınız kelimeyle alakalı önerilerde bulunur. Örneğin halı yazdığınızda size “halı yıkama”, “halı modelleri” veya “halı saha” gibi farklı önerilerde bulunur. Eğer siz bir halı yıkamacıysanız o zaman kullanıcıların “halı yıkama” yazarak yaptıkları aramalar sizin için önemlidir. Bu sefer arama çubuğuna halı yıkama yazdığınızda çıkan önerileri inceleyin. “halı yıkama fiyatları”, “halı yıkama fiyatları İstanbul” gibi aramalarla karşılaşırsınız. Hizmetinizle ilgili aramaları arama çubuğundan kontrol ederek altta çıkan sonuçlara bakarsanız daha spesifik anahtar kelimeler bulabilirsiniz.
İlgili Aramalar: Yine aynı şekilde Google’ın arama motorundan faydalanarak bir arama yaptığınızda sayfanın en altındaki kısımda benzer anahtar kelimeleri görebilirsiniz. Kullanıcıların yaptığı aramaların benzer sonuçları ilgili aramalar kısmında sıralanıyor. Halı yıkama yazıp arattığınızda sayfanın en altına inip orada bulunan “profesyonel halı yıkama” veya “beylikdüzü halı yıkama fiyatları” gibi uzun kuyruklu kelime önerilerini gördüğünüzde işinize yarayabileceğini düşünebilirsiniz.
Kullanıcılar Bunları da Sordu: Bu özellik daha çok soru aramalarını içerir. Aynı örnekten gidecek olursak, halı yıkama yazıldığı zaman “evde halı nasıl yıkanır?” veya “yeni halı yıkamaya verilir mi?” gibi kullanıcıların merak edip araştırdığı konular gözükür. Eğer sitenizde bir bloğunuz varsa bu tarz sorulara cevaplar bulmanız ya da bunlara yönelik anahtar kelimeler seçmeniz sitenize trafik sağlayabilir.
Anahtar Kelime Araçları: Google anahtar kelime analizinin iyi yapılabilmesi için kendi de farklı araçlar çıkardı. Bu araçlardan bazıları Google Trends, Analytics, Search Console ve Google Ads Anahtar Planlayıcısıdır. Seo araçları olarak da bilinen ve kullanılan bu araçlar uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir.
Google Ads Anahtar Planlayıcısı’nda “halı yıkama” kelimesini yazdığınız zaman önerilen sonuçlar (örneğin; ipek halı yıkama) ve aynı zamanda aylık ortalama tıklanma sayıları, tıklama başına en düşük ve yüksek maliyetleri görmeniz hangi anahtar kelimenin daha etkili olabileceğini de gösterebilir.
Youtube Search Box: Youtube video izlemek için kullanılan bir platform olduğu için çoğu kişinin aklına anahtar kelimeleri burada aramak gelmez. Ancak Youtube arama kutusunu kullanarak da anahtar kelime fikirleri bulabilirsiniz. Diğer örneğimizden devam edecek olursak, spor ayakkabı yazdığınızda gördüğünüz sonuçlar uzun anahtar kelime bulmanıza veya sorularla alakalı bir blog yazıp sitenize kullanıcı çekmenize yardımcı olabilir.
- Eğer farklı sekmelerde anahtar kelime bulmakla uğraşmak istemiyorsanız Youtube arama kutusu ve Google arama kutusu sonuçlarına com sitesinin kullanarak tek sayfadan ulaşabilirsiniz.
Vikipedi Alt Konular: Vikipedi’de konunuzla alakalı bir araştırma yaptığınızda çıkan alt konular da size fikir verme konusunda yön gösterecektir. Örneğin, arattığınız spor ayakkabının altında çıkan türler ürünlerinizi kategorize etmenize bu kategorilere göre ayrı ayrı uzun kelimeler yazmanıza olanak sağlar. Sizin sattığınız türü ve o türe yakın olanları da araştırıp daha detaylı sonuçlar elde edebilirsiniz.
Alışveriş Siteleri, Haber Sayfaları, Forumlar: Bu tarz sitelerdeki yorum bölümlerini inceleyerek insanların neleri sevdiklerini veya şikayet ettiklerinin görebilir, kendinizi yorumlara göre geliştirebilirsiniz. Yorumlarda yazan daha açıklayıcı kelimelerde size uzun kuyruklu anahtar kelime fikirleri vermede yardımcı olabilir.
Ahrefs: Aherfs sitesi de Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ya benzer. Kendi içinde çeşitli özellikleri bulunan bir SEO aracıdır. Site url’i girerek organik anahtar kelimelerin hacimlerini görebilir buna göre rakiplerinizin üstünde olmak için farklı yollar izleyebilirsiniz. Rekabet analizi yaparak rakiplerinizle kendinizi kıyaslamanıza kolaylık sağlar. Günlük belirli bir kelime arama sayısı vardır bu yüzden aratacağınız kelimelere dikkat etmeniz gerekir. Konunuzla alakalı benzer sorguları da size göstererek farklı kelimeleri görmenizi sağlar. Site analizi, anahtar kelime gezgini, site denetimi, sıralama izleyici, içerik gezgini gibi araçlar sunar. Spor ayakkabı yazdığınızda çıkan uzun anahtar kelimeleri sizde kendi siteniz için kullanabilirsiniz.
Sorular kısmına tıklayarak da insanların spor ayakkabıyla ilgili ne tür sorular arattığını görerek sitenizdeki konuları genişletebilirsiniz.
Ubersuggest: Ubersuggest de anahtar kelime analiz araçlarından birisidir. Anahtar kelime fikirleri vermenin yanı sıra içerik fikirleri de veriyor.
answerthepublic.com: Genellikle blog yazılarına yol göstermek için kullanılan sitede Türkçe arama yapılmıyor ancak uzun kuyruk anahtar kelimeler için fikir verebilir.
UZUN KUYRUKLU ANAHTAR KELİMENİZİ NASIL KULLANABİLSİNİZ?
Uzun kuyruklu anahtar kelimenizin geçtiği bir içerik oluşturmak sitenize kullanıcı çekebilmenize kolaylık sağlayabilir. Eğer içerik yazmada zorlanıyorsanız anahtar kelimenizi arattığınızda onunla alakalı içerikler oluşturmuş siteleri inceleyebilir ve içeriğinize dair kafanızda bir taslak belirleyebilirsiniz. Önceden oluşturulmuş bir içeriğiniz varsa ve uzun kuyruklu anahtar kelimenizle alakalıysa kelimenizi o içerikte de kullanabilirsiniz.
Halihazırda bulunan uzun kuyruklu anahtar kelimenize benzer olarak görünen anahtar kelimelerinizi birleştirip daha detaylı bir uzun kuyruklu anahtar kelime de oluşturabilirsiniz. Bu sayede arama yapan kullanıcılarda hedef kitleyi daha net bir şekilde yakalayabilirsiniz.
Yapılan araştırmalara bakıldığında kullanıcıların yarısının sesli arama özelliği kullandığı görülmüştür. Kullanıcılar arayacakları kelimeleri yazmak yerine söylemeyi daha kolay bulduğu için sesli aramaların kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Kullanıcılar arattıkları şeyi söylediklerinde daha uzun anahtar kelimeler çıkıyor. Bu da uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizin gücünü gösterebilmek için bir avantajdır. Kelimelerinizi kullanıcıların sesli aramalarına göre belirlerseniz size fayda sağlar.
Özetleyecek olursak web siteniz veya içeriğiniz ne ile alakalı olursa olsun anahtar kelimeler en önemli stratejilerden biridir. Rakiplerinizin önüne geçmek, onlardan daha iyi bir olduğunuzu gösterebilmek sizin potansiyelinizi yükseltecektir. Bunun için hedef kullanıcıları belirleyip anahtar kelimelerinizi uzun kuyruklu anahtar kelimeler olarak geliştirebilirseniz gereksiz tıklanmanın oluşturduğu maliyetin önüne geçebilir ve sitenizde satışı sağlayabilecek ziyaretçilerin oranını artırabilirsiniz.
Sosyal Medya