Dinamik Yeniden Pazarlama Nedir?
Dinamik Yeniden Pazarlama Nedir?
Yeniden Pazarlama yöntemi reklam kampanyaları için son derece önemlidir. Çünkü bir şekilde sitemizle etkileşime girmiş kullanıcıların çoğu hemen satın alma işlemi gerçekleştirmezler. Bu potansiyel müşterileri yalnızca Google arama ağı ve web sitemizle değil, Google görüntülü ağ reklamcılığı ile de desteklemeliyiz. Geleneksel yeniden pazarlama reklam modeli sayesinde “sepeti terk eden”, “belirli ürün sayfasını ziyaret eden”, “sitede belirli zaman geçirmiş” kişileri hedefleyebiliyoruz. Böylece, sitemize gelen kullanıcıların gezindikleri internet sayfalarında onların karşılarına çıkıp hem satın almalarını hem de marka hatırlanırlığını yükseltmiş oluyoruz.
Dinamik Yeniden Pazarlamanın Farkı Nedir?
Standart yeniden pazarlama kampanyalarında müşterinizin ilk olarak sitenizde ne ile ilgilendiğine bakılmadan yalnızca web sitenizde gerçekleştirdiği eylemler baz alınarak reklamlar oluşturulur, buna karşılık dinamik yeniden pazarlamada baktıkları ürün özelinde reklamlar oluşturulur ve kullanıcının tekrardan sitenize gelip satın alması amaçlanır.
Özellikle e-ticaret sitelerinde binlerce ürün bulunur ve bu binlerce ürün için hedef kitle özelinde benzersiz reklamlar oluşturmak zorlayıcı olabilir. Dinamik yeniden pazarlama ile Google, web sitenize gelen ziyaretçilerin davranışlarına göre ürününüzün fiyatını, resmini ve seçtiğiniz metni içeren dinamik olarak reklamlar oluşturacaktır. Bu sayede müşteriye doğrudan ilgilendiği ürünle ilgili benzersiz teklifler yaratabilirsiniz. Örneğin; farklı markalarda gözlük satan bir e-ticaret sitesi olduğunuzu varsayalım. Potansiyel müşteriniz bir X marka güneş gözlüğü bakıp sitenizden ayrıldığında, X marka güneş gözlüğü köşeli model için özel bir görsel ve fiyatla reklam sunabilirsiniz.
Yeniden pazarlama kampanyalarını kullanarak ürünlerinize ilgi gösteren kişileri hedefleyebilir, bu sayede daha ucuz ve daha etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz.
İnternetteki potansiyel müşterilerinize alakalı ve popüler ürünlerinizi göstererek daha kısa sürede satış amacınıza ulaşabilirsiniz.
Dinamik Yeniden Pazarlamanın Reklamlara Sağladığı Avantajlar
Dinamik yeniden pazarlama kullanarak reklamlarınızı müşterinizin ilgilendiği ürünleri ya da kategorileri ona tekrar göstererek satın alma yolculuğunu optimize edebilirsiniz.
- Daha yüksek tıklama oranı: Alaka düzeyi tıklama oranını artıran en önemli faktörlerden biridir. Reklamınız doğrudan o ürünle ilgilenen kişiye gösterildiği için tıklama oranınız artar.
- Daha yüksek dönüşüm oranı: Alakalı reklamlar göstererek tıklama oranlarını artırdığınız gibi reklam dönüşümlerini de artırırsınız.
- Bütçenizi daha etkili kullanılırsınız: Yüksek dönüşüm sağlayacak kullanıcılara ulaşarak alakasız tıklamalardan kaçınabilirsiniz.
Neden Dinamik Yeniden Pazarlama Kullanmalısınız?
Internet mağazamızda pek çok müşteri türleri bulunur. Örneğin; belirli kategorileri ziyaret eden kullanıcılar, anasayfa ziyaretçileri, sepete ürün eklemiş fakat satın almamış kullanıcılar, tüm ziyaretçiler vb. Her birine özel reklam üretmek son derece yorucu bir iştir.
Otomatik Veri Toplama
Reklamlarınız aracılığıyla yeniden pazarlama kampanyası oluşturduğunuzda Google Merchant Center hesabı ile ürün Feed’inizden veriler toplanır. Bu veriler ürün kimliklerini, ürün resimlerini, ürün fiyatlarını ve daha fazlasını içerir. Tüm bu veriler otomatik olarak toplanır.
Otomatik Optimizasyon
Kendinize göre özelleştirmiş olduğunuz şablonlar ile reklam oluşturabilirsiniz. Bu şablonlar kullanıcı özelinde gösterilen ürünler ile değişiklik gösterir.
Sadık Müşteriler Kazanabilirsiniz
Kişiselleştirilmiş reklamlar bir mağazada sizin zevkinize göre ürün öneren mağaza görevlilerine benzer. Sizi tanır, isteklerinizin farkındadır ve hatta hangi fiyat aralığında ürün önereceğini dahi bilir.
Alışveriş Sepetindeki Terk Etmeyi Azaltın
Alışveriş sepetine ürün eklemiş fakat satın alma gerçekleştirmemiş kullanıcıları hedefleyerek, mevcutta ilgilendiği ürünleri kullanıcılara hatırlatmak alışverişin tamamlanması için harika bir yoldur.
Tüm Envanterinizi İçerir
Ürün feed’inizdeki tüm ürünleriniz dinamik yeniden pazarlama reklamları için uygundur. Ürün fiyat ve stok durumları otomatik olarak güncellenir.
Marka Bilinirliği
Müşterilerinize markanızı hatırlatarak tanınırlık sağlayabilir size daha fazla güven duymalarınını sağlayabilirsiniz.
Google Ads Dinamik Yeniden Pazarlama Nasıl Oluşturulur?
- Veri Feed’i oluşturun.
Ürünlerinizi .CSV veya .XLS dosyası halinde Google Ads’e yükleyin. Ürün Feed’iniz ürün ve hizmetlerinizin özellikleri belirten kaynak niteliğindedir. Ürün kimliği, resim URL’i, ürün sayfası URL’i, ürün açıklaması ve ürün fiyatı içerir.
Google Ads’de ürün feed’inizi oluşturmak için Araçlar > Diğer Araçlar > İş verileri’ne gidin.
Ardından, Yeni Oluştur’u seçin ve “Dinamik görüntülü reklam feed’i” alanından sektörünüzü seçin:
Daha sonra verilerinizi buradaki hazır şablonları kullanarak yükleyebilirsiniz.
- Dinamik yeniden pazarlama etiketini ekleyin.
Veri Feed’inizi yükledikten sonra kitle kurulumunuzu yapmalı ve dinamik yeniden pazarlama etiketini web sitenize eklemelisiniz.
Google Ads > Araçlar > Paylaşılan Kitaplık > Kitle Yöneticisi’ ne gidin.
Sol menüden “Kitle Kaynakları”nı seçin ve Google Ads etiketi ekle’yi seçin.
Takip eden ekranda “ Kullanıcıların web sitenizde gerçekleştirdiği belirli işlemlerle ilgili veriler toplayarak kişiselleştirilmiş reklamlar gösterin. “ seçin. İşletme türünüzü seçin. Kaydet ve Devam ET’e tıklayın.
Etiketinizi yüklemek için 3 seçeneğiniz var. Bu 3 seçenekten birini tercih ederek Google Ads Etiketinizi web sitenizin her sayfasına ekleyin.
Bu global bir etiket olduğu için web sitenizin tüm sayfalarına eklemeniz gerektiğini unutmayın.
-
- Google Merchant Center dinamik yeniden pazarlamayı etkinleştirin.
- Ardından Kampanya Oluştur diyerek kampanyalarınızı oluşturmaya başlayın.
Hedef kılavuz olmadan devam et’i seçin. Reklam türünüzü seçin. Burada ek ayarları görüntüleyerek Dinamik Reklamları etkinleştirin.
Burada seçilecek olan işletme türü Etiket için seçtiğimiz tür ve Google Merchant Center kimliğinizle aynı olmalıdır.
Veri Feed’inizi seçin ve kaydedin.
Ardından hedefleme seçiminizi yapın. “Hedefleme” bölümündeki seçimleriniz, dinamik yeniden pazarlama faaliyetinizin devreye girdiği yerdir.
Hedef Genişlemesi alanının “Kapalı” olarak seçilmesi gerekiyor. Buradaki alan kapalı olarak seçilmediğinde yeniden pazarlama kitlelerimizle benzer olan kitlelere de reklamlarımız gösterilmeye başlar ve bu şekilde benzer kitlelerin dinamik yeniden pazarlama kampanyalarımıza dahil ederek alaka düzeyimizde sapmalara sebep oluruz.
Reklam oluşturma alanımızda “Duyarlı Görüntülü Reklam” alanını seçmeliyiz. Veri Feed’imizin de seçili olmasına dikkat etmeliyiz.
Duyarlı Görüntülü reklam seçerek reklam alanlarımızın kullanıcıya özel olarak kişiselleştirmesini sağlayabiliriz. Logo, şirket adı, en az bir başlık ve açıklama girmemiz gerekir.
Ardından kampanyanızı oluşturun.
E-Ticaret altyapısına sahip olmayan siteler de Dinamik Yeniden Pazarlama kampanyası oluşturabilir mi?
Google veya diğer reklam mecraları e-ticaret altyapısı olmayan siteler için de bu yöntemi kullandırabiliyor. Ancak bunu yapabilmek için aynı altyapıyı hazır hale getirmek gerekiyor.
Nedir Bu Altyapı? Nelerden Oluşur?
- ID Number: Her ürünün bir ID numarası olması gerekiyor. Sistem, kullanıcının hangi ürüne baktığını bu ID sayesinde tanıyor.
- Title (Başlık): Kullanıcılara gösterilen her ürün veya hizmet bir başlık içermelidir.
- İmage URL.: reklamlarınızda gösterilecek her görsel için bir link oluşturmalısınız. Dinamik yapıdaki reklamlarınız kullanacağı görselleri sitenizden otomatik olarak çekebiliyor.
- Final URL: Kullanıcının reklama tıkladığında ulaşacağı sayfanın linkini belirtmelisiniz.
- Price (Fiyat): Her bir ürün ya da hizmetin fiyatı belirtilmelidir.
Bu altyapı için siteler otomatik RSS uzantılı ürün XML linki oluşturabiliyor. Yani web yazılımcılar bir XML linki üretiyor ve bu linkin içerisinde, her bir fiyat türü için hangi bilgileri alacağı ve aktaracağı belirleniyor. Otomatik bir sistem oluyor ve bu linki reklam panelinden yükleyebiliyoruz. Ardından sistem kullanıcıları hareketlerini izleyerek webteki gezintilerine göre dinamik reklam çıkarmaya başlıyor.
Bunu manuel yani ‘fake feed’ şeklinde yapabiliyoruz. Yukardaki bilgilerin hepsini manuel olarak bir excel dosyasına yazıyoruz. Sonrasında ise bunu tekrar sisteme yüklüyoruz. Aslında sistem çok kullanışlı ve çok daha doğru çalışıyor. Çünkü manuel olarak işlem sağladığımızda ya da bir değişiklik yaptığımızda bunu yine bizim manuel olarak düzeltmemiz gerekiyor. Oysa xml linki olduğunda hangi üründen hangi görseli ve hangi bilgileri çekeceği konusu otomatik hale geliyor. Ayrıca sistem bunu her gün güncelliyor. Bu sayede iş hem garantiye alınmış oluyor hem de hata yapma riski ortadan kalkarak zamandan tasarruf edilmiş oluyor.
Sosyal Medya