Açılış Sayfası Deneyimi Nedir?
Açılış Sayfası Deneyimi Nedir?
Açılış sayfası, gerek organik arama sonuçları gerekse de reklamları tıklayarak sitemize gelen kullanıcıları karşılayan sayfamızdır. Dijital pazarlama kampanyaları için son derece önemli olan açılış sayfası deneyimi, reklamınızı tıklayan kullanıcılara ilgili sayfaların ne kadar alakalı ve faydalı olduğunu gösterir.
Açılış sayfalarının kullanıcılar tarafından kullanışlı ve anlaşılır olması oldukça önemlidir. Google kullanıcılara iyi deneyim yaşatan siteleri yüksek kalite puanıyla ödüllendirir.
Google Ads bu sayfayı otomatik algoritmalar aracılığıyla analiz eder. Kullanıcılara sunduğunuz olumlu ya da olumsuz bir deneyim, reklam sıralamanızı ve dolayısıyla da reklam açık artırmasındaki TBM’nizi (Tıklama Başı Maliyet) ve aynı zamanda konumunuzu etkiler.
Açılış sayfalarınızda kullandığınız bilgilerin reklam metinlerinde kullanılan ifadelerle alakalı olması gerekir. Ayrıca açılış sayfalarında kullandığınız anahtar kelimelere yönelik özelleştirmeler yapmanız kullanıcı deneyimi olumlu etkileyecektir. Burada çoğu reklamcının açılış sayfası olarak anasayfayı seçmesi yanlıştır. Kullandığımız anahtar kelime özelinde açılış sayfaları hazırlamak reklam gelirlerimizi artıracaktır.
Reklam Maliyetlerinizi Azaltmak İçin Açılış Sayfası Deneyimini Geliştirin
Google düzenli olarak reklamların kalitesini değerlendirir. Burada asıl amaç; ziyaretçilerin aradığını kolayca bulabilmesidir. Kullanıcılara doğru ve ilgili içeriği göstermeyi hedefleyen Google, algoritmalarını bu yönde sürekli geliştirmektedir. Bu nedenle reklamlarınızın kalitesi değerlendirilirken bazı kriterler göz önünde bulundurulur. Bu kriterlerin en önemlilerinden biri de açılış sayfası deneyimidir.
Açılış sayfası deneyiminizi geliştirerek hem reklam maliyetlerinizi düşürebilir hem de dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz. Aşağıda yer alan ipuçlarını değerlendirmek web sitenize fayda sağlayabilir.
- Kullanıcılara Alakalı, Faydalı ve Özgün İçerikler Sunmak
Google açılış sayfasında kullanıcının yapmak istediği eylemi kolayca gerçekleştirebilmesini ister. Web sitenize gelen kullanıcılara ürün veya hizmetlerinizle ilgili aktaracağınız alakalı, faydalı ve özgün içerikler dönüşüm oranlarınızın artmasına katkı sağlayacaktır. Açılış sayfanızın, reklam metniniz ve anahtar kelimelerinizle doğrudan alakalı olduğundan emin olmalısınız. Örneğin; kadın yazlık elbiseleriniz için hazırladığınız bir reklamda açılış sayfanız yalnızca kadın yazlık elbiselerden oluşmalıdır. Kullanıcıyı anasayfanıza yönlendirmemeli veya diğer kategorilerdeki ürünlerinizi de göstererek aradığı “yazlık mavi elbiseyi” bulmasını zorlaştırmamalısınız.
Açılış sayfanızda reklamını yaptığınız bir ürün ya da hizmetle ilgili yararlı bilgiler verin. Web sitenize özgü avantajlı özellikler veya içerikler sunmaya çalışın. Gerçekleşmesini istediğiniz dönüşüm (satın alma, kayıt olma veya form doldurma gibi) için teşvik etmeyi unutmayın.
- Web Sitenizin Güvenirliğini Artırın
Markanız ya da işletmenizle ilgili tüm bilgileri soru işaretine yer vermeden açık bir şekilde paylaşın. Kullanıcıların işletmenizin ne iş yaptığını kolayca anlamasını sağlayın ve bunu net bir şekilde ifade edin. Kullanıcılardan özel veya kişisel bilgi talebinde bulunuyorsanız sebebini açıkça belirtin ve bu bilgileri nasıl kullanacağınızı şeffaf bir biçimde açıklayın. Sitenizde “hakkımızda”, “referans” ve “iletişim” sayfasının olması kullanıcılara sayfanızın güvenilir olduğu hissi verir.
- Site İçi Gezinmeyi Kolay Hale Getirin
Mobil cihazlarda ya da bilgisayarda site içi gezinmeyi kolaylaştırın. Açılış sayfanızı ve diğer sayfalarınızı kullanıcıların aradığı bilgiye kolayca erişebileceği şekilde düzenleyin. Ürün veya hizmetlerinizin kolayca temin edebilmesine imkan sağlayın. Ekranın sol veya üst kısmında görünen içeriği (başlık ya da aksiyon butonları) ön plana çıkararak müşterilerin aradıklarını hızlı ve kolayca bulmasına yardımcı olun.
- Mobil Uyuma Özen Gösterin
Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mobil cihazlarda aktif olduğunu unutmayın. İçeriklerinizin çok fazla olması mobilde hoş bir görüntü yaratmayacaktır. Daha sade ancak etkileyici içerikler kullanın, içeriğinizin okunabilir ve tıklanabilir olmasına dikkat edin. Kullandığınız görsellerin ve tasarımın mobil optimizasyonunu sağlayın ve kullanıcıların sitede gezinmesini kolaylaştırın. Aradığını bulmakta zorlanan kullanıcılar hızlıca sitenizden ayrılacaktır.
- Aksiyon Butonları (CTA – Call To Action) Kullanımına Özen Gösterin
Sayfanıza gelen kullanıcıları harekete geçirmek ve dönüşüm elde etmek için aksiyon butonları kullanın. Kullandığınız CTA’ların dikkat çekici, açıklayıcı ve alakalı içeriklerden oluştuğundan emin olun. Açılış sayfalarında kullanılan harekete geçirici mesajlar neredeyse tektir ve kullanıcının dikkatini çeker. Küçük bir örnek ile ifade etmek gerekirse;
- “Avantajlı Fiyatları Gör!”
- “ %100 Su Geçirmez Yağmurluk”
- “Ücretsiz Kargo”
- “Güvenli Ödeme”
- Hemen Başvurun!
Amacınız kullanıcının satın alma eylemini teşvik etmek olduğundan, onun dikkatini dağıtacak kadar çok eylemin olduğu, siteniz içinde herhangi bir yere gidebileceği anasayfanızı açılış sayfası olarak tercih etmeyin.
- Kullanıcıdan Ne İstediğinizi Açıkça İfade Edin
Açılış sayfalarında kullanılan harekete geçirici butonlar veya kullanıcı formaları kolay fark edilebilirliği dışında açıklayıcı da olmalıdır. Kullanıcıdan mümkün olduğunca az ve paylaşmaktan çekinmeyeceği bilgiler isteyin. Bu sayede kullanıcıları tedirgin etmeyerek dönüşümleri artırabilirsiniz.
- Açılış Sayfanızın Yüklenme Hızını Artırın: Görsel Kullanımına Dikkat Edin
Sitenizde yer alan görselleri doğru kullanmak fark yaratmanızı sağlar. Bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında, açılış sayfanızın hem bilgisayar hem de mobil cihazlarda hızlı yüklendiğinden emin olun. Sayfa hızınız iyi bir kullanıcı deneyimimin olmazsa olmazıdır ve kalite puanı bileşeni için de çok önemlidir.
Web site hızınızı buradan test edebilirsiniz:
Google yaptığı bir araştırmada kullanıcılara; “Mobil web tecrübesi deneyiminde sizi en çok rahatsız eden öğe nedir?” diye sorduğunda katılımcıların %46’sı “sayfaların geç yüklenmesi” yanıtını vermiştir. Yapılan bir diğer araştırmada ise, 1 saniyede yüklenen mobil bir sayfa ile 3 saniyede yüklenen bir mobil sayfanın dönüşüm oranlarında %22’ye varan (negatif) farklılık ortaya çıkmıştır.
- Ürün veya Hizmetlerinizle İlgili Bilgi Verici İçerikler Paylaşın
Dönüşüm oranlarınızı artırmak ve iyi bir açılış sayfası deneyimi yaratmak için ürün veya hizmetlerinize yönelik bilgi verici içerikler paylaşın.
Örneğin; perde satışı yapan bir e-ticaret siteniz varsa “Stor perde nasıl takılır?” gibi içeriklerle kullanıcıların sitenizde daha uzun süre kalarak bilgi almalarını sağlayın. Yani amacınız yalnızca satış yapmak olmasın; ziyaretçilerin web sitenizde vakit geçirerek iyi bir deneyim elde etmesini sağlamaya çalışın. Bu sayede hem marka bilinirliğinizi hem de dönüşüm oranlarınızı daha fazla artırmış olursunuz.
Müşteri yorumlarına yer verebilirsiniz. Hakkınızda yapılan referans yorumlar potansiyel müşterileriniz için son derece önemlidir.
Ayrıca, sitenize canlı sohbet hizmeti ekleyebilir, ürün veya hizmetleriniz ile ilgilenen potansiyel müşterilerinizin sorularını yanıtlayabilirsiniz.
Sosyal Medya