Apple IOS 14 güncellemesi kullanıcıları ve reklamverenleri nasıl etkileyecek?
Apple, IOS 14 güncellemesiyle birlikte kişinin cihazında kullandığı verileri 3.parti şirketlerin kaydetmesini kişinin onayına bıraktı. Kullanıcılar kendileriyle ilgili izleme izinlerini onaylaması gerekecek. Veri gizliliği ile ilgili hassasiyete çözüm getiren Apple, güncellemeyle birlikte pazarlamacıların reklam kampanyalarını yürütürken kullanmış olduğu Pixel kodunun takip edilebilirliğini değiştirecek. Veri izlemelerinin çoğu tüketici tarafından reddedileceği düşünüldüğünde reklam kişiselleştirmesi yapamayan, dönüşümleri takip edemeyen ve doğrudan potansiyel müşterilerine ulaşamayan reklam verenler için bir hayli endişe verici bir durum.
Diğer bir yandan kullanıcıların veri izlemelerini açmamaları bir daha reklam görmeyecekleri anlamına gelmiyor. Aksine izlemeler kapalı olduğunda ilgi alanlarıyla doğrudan ilgili reklamlar görme ihtimalleri bir hayli düşük olacak. Bu da kullanıcı deneyiminde alakasız reklamlarla birlikte bir düşüş yaşanabileceği anlamına geliyor.
Reklamverenler için IOS 14 Güncellemesi
Ürünleri veya hizmetlerini Facebook aracılığıyla tanıtan küçük işletmeler bu güncellemeden kötü etkilenecek. Kendi reklam kampanyalarını müşterilerine ulaştırmada en etkili ve uygun fiyatlı yöntemi kullanamayacak olmak eriştikleri kitleyi epey sınırlandıracak.
Kullanıcıların bir çoğunun IOS işletim sistemi kullandığı düşünüldüğünde reklam ve reklamlardan gelir etme stratejilerinin değiştirilmesi gerektiği bir gerçek.
Facebook reklamları kullanan işletmeler, web sitelerindeki ve diğer uygulamalardaki uygulama aksiyonlarını Facebook Pixel ile izleyebiliyor. Pixel kodu olayları internet tarayıcısı üzerinden alır, ilgili sayfalarda bulunan script kodları sayesinde gerçekleştirilen olayları takip eder. Kullanıcı ilgili sayfada sepete ürün ekler, satın alma gerçekleştirir veya sitenizi terk eder. Reklam verenler bu bilgileri günün sonunda anlamlandırır ve hangi reklamın işe yaradığını, nerede iyileştirme yapılması gerektiğini tespit eder. Yine yerleştirilen Pixel kodlarını yeniden pazarlama kampanyalarında kullanarak belirli davranışları sergileyen kullanıcılara yeniden ulaşır.
Kullanıcı davranışları izlenemediğinde, hedefleme işlevinde zayıflama ve veri miktarında azalma meydana gelirken reklamlarda daha masraflı hale gelecektir.
IOS 14 Kullanıcıları için IOS 14 Güncellemesi
Her ne kadar sürekli reklam görmekten sıkıldığımızı ifade etsek de kendimizle alakalı reklamlara maruz kalmak günün sonunda bizi mutlu eden ve satın alma amacımıza hizmet eden bir durumdur. IOS 14 güncellemesiyle Facebook’ un izleme iznini reddeden bir kullanıcı bu durumdan yararlanamayacaktır. Örneğin; izinleri reddeden bir kullanıcının takip ettiği bir influencer çok şık bir spor ayakkabı linki paylaştı. Kullanıcı bu bağlantıya tıkladı ve ilgili linkin olduğu web sitesinde dolaştı. Fiyatıyla ilgili bir endişesi oluştu ve satın alım gerçekleştirmeden siteden ayrıldı. Veri izleme izinlerini reddettiği için bu sayfa sahibi ve Facebook, kullanıcının sitede neye baktığını, hangi ürünleri sepete eklediğini veya satın alımıyla ilgili bilgilere sahip olamadı. Verilerini izleme izni vermeyen bu kullanıcı, aynı sitenin kendisi için oluşturduğu yeni kampanyalardan ve indirim haberlerinden bir haber olurken, web site sahibi de kullanıcının davranışlarını inceleyemediğinden nerede hata yaptığının farkına varamadığı için site ve reklam iyileştirmelerinde yeteri kadar veri toplayamayacak.
E Ticaret Alt Yapıları Ve Reklamverenler İçin İpuçları
- Cihaz hedefleme
IOS ve Android kullanıcılarını ayrı ayrı hedefleme özelliği epeydir kullanılır bir özellik. IOS 14 güncellemesinin yalnızca Apple kullanıcılarını etkileyeceği düşünüldüğünde, android kullanıcılarınız bu durumdan etkilenmeyecektir. Veri izlemeyi onaylayan IOS kullanıcıları ve hali hazırda Android kullanıcıları için halen mevcut durum geçerli olacak.
IOS cihazları hedeflemek toplanan verilerin eksik veya tamamlayıcı olmadığı düşünüldüğünde kampanyaları doğru raporlamanızı ve anlamlandırmanızı zorlaştırabilir. Bunu engellemek için yalnızca Android cihazları hedefleyerek kampanyalarınızı yayınlayabilirsiniz.
- Alan Adınızı doğrulayın
İşletme alan adınızı doğrulatmalısınız. Alan adı doğrulaması ile piksel kodlarınız tarafından toplanan veriler doğru şekilde Facebook’a aktarılacaktır. Diğer bir yandan Facebook, Dönüşümler API’sı kullanmanın web sitesi veya uygulamalardan gelen dönüşümleri toplayabileceğini söylüyor. Facebook Piksel ile tamamen aynı olmasa da benzer bir özellik sunduğu ve çerez kullanmadığı için herhangi bir gizlilik endişesi yaratmayacaktır.
- En önemli 8 Piksel aktivitenizi belirleyin
Her doğrulanmış domain adresi için en fazla 8 dönüşüm kullanabilirsiniz. Facebook sizin için yüksek önceliğe sahip pikselleri seçer, yeniden sıralamak ve seçimleri değiştirmek için “Etkinlik Yöneticisi’ neden” önem verdiğiniz Piksellerinizi seçin. Burada belirlediğiniz öncelik sırası raporlama esnasında önemli olacaktır çünkü kullanıcının nerede hangi eylemleri gerçekleştirdiği değil yalnızca daha yüksek öncelikli Pikselinizdeki olay rapor edilecektir. Bu kayıp adımlar anlamına gelebilir.
Sosyal Medya