Yeni Google Analytics ile Tanışın!
Büyük küçük milyonlarca işletme, müşteri tercihlerini anlamak ve onlar adına daha iyi deneyimler oluşturmak için Google Analytics’e güveniyor. Ticaretin giderek dijitalleşmesi ve işletmelerin dijital pazarlamaya yaptıkları yatırımın her bir kuruşunu değerlendirmek istemesi, dijital analiz araçlarından elde edilen bilgileri daha da kritik hale getiriyor.
Ancak, müşteri davranışının hızla farklılaşması ve değişen endüstri standartları nedeniyle, ihtiyaç duyduğunuz analizlere ulaşmak her zamankinden de zor bir hal aldı. Bu durumun farkında olan Google, gelecekte karşılaşılabilecek zorluklara hazırlıklı olmak için ihtiyaç duyulacak temel müşteri analizlerini sağlayan yeni ve daha akıllı bir Analytics deneyimini hayata geçiriyor.
Pazarlama yatırımlarınızı iyileştiren daha etkin analizler
Yeni nesil Analytics, Google’ın gelişmiş makine öğrenimi modellerini uygulayarak, yeni müşteri ihtiyaçları nedeniyle artan ve talep gören ürünler gibi verilerinizdeki önemli eğilimler konusunda sizi otomatik olarak uyarır.
Örneğin, pazarlama bütçelerinin kritik olduğu bir dönemde müşterilerinizi elde tutabilmeniz ve daha verimli bir şekilde yatırım yapabilmeniz için müşteri kaybı olasılığını hesaplar. Bununla birlikte belirli bir müşteri grubundan kazanabileceğiniz potansiyel gelir gibi tahmine dayalı yeni metrikler de ekleniyor. Bu, dönüşüm oranı daha yüksek müşterilere ulaşmak için hedef kitleler oluşturmanıza; bazı müşterilerin neden diğerlerinden daha fazla harcama yapabileceğini (daha fazla harcama olasılığı) anlamak ve analizler yapmanıza olanak tanır. Böylece sonuçları iyileştirmek için hızlıca harekete geçebilirsiniz.
Bu yeni yaklaşım, uzun süreli reklamveren isteklerine yanıt vermeyi de mümkün kılıyor. Yeni Analytics, uygulama ve web etkileşimlerini birlikte ölçebildiğinden, uygulama içi ve web üzerinden katılımlı görünümlerden elde edilen dönüşümleri de rapora dahil edebiliyor.
Ayrıca Google arama, Google dışı ücretli kanallar, sosyal medya ve e-posta gibi organik kanallardan gelen dönüşümlerin yanı sıra YouTube video görüntülemelerinden gelen dönüşümleri görmek pazarlama faaliyetlerinizin etkisini anlamanıza yardımcı olur.
Müşterilerin işletmenizle nasıl etkileşim kurduğuna dair daha eksiksiz bir anlayış
Yeni Analytics, cihaza veya platforma göre parçalanmış ölçümler yerine size müşteri odaklı bir ölçüm sağlar. Örneğin, kullanıcıların önce web üzerindeki bir reklamdan işletmenizi keşfedip keşfetmediğini, daha sonra da uygulamanızı yükleyip oradan alışveriş yapıp yapmadığını görebilirsiniz. Ayrıca, edinmeden dönüşüme ve elde tutmaya kadar tüm müşteri döngüsünü daha iyi anlayabileceksiniz. İnsan ihtiyaçları hızla değiştiğinde ve yeni müşteriler kazanmak ve onları elde tutmak için gerçek zamanlı kararlar vermeniz gerektiğinde bu kritik bir önem arz eder.
Örneğin, kullanıcı edinme raporunda hangi kanalların yeni müşteri çektiğini görebilirsiniz. Ardından bu müşterilerin gerçekleştirdiği işlemleri, dönüşümden sonra devam edip etmediklerini anlamak için etkileşim ve elde tutma raporlarını kullanabilirsiniz.
Google Analytics’in geleceğine hoş geldiniz
Bu yeni nesil deneyim, dijital analizinizi tamamen yeni bir seviyeye taşıyacak.
- Özünde makine öğrenimiyle, pazarlama faaliyetlerinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz analizlerin, verilerinizden otomatik olarak elde edilmesi amacıyla oluşturuldu.
- Uygulamadaki ve web ‘deki verileri bir araya getirerek, edinmeden elde tutmaya müşteri yaşam döngünüzün tamamını daha kapsamlı bir şekilde anlamanızı sağlıyor.
- Gelecekte bu deneyim çerezler veya tanımlayıcılarla ya da onlar olmadan işleyeceği için, verilerinizde eksiklikler olsa bile müşterileriniz hakkında bilgi edinebileceksiniz.