Ücretsiz Google Alışveriş Reklamları Başlıyor
Koronavirüs salgınıyla birlikte perakende sektörü sert bir darbe aldı. Fiziki mağazaların kepenklerini kapatmasının ardından, dijital pazarlama satıcılara işletmelerini ayakta tutma imkanı veriyor. Temel ihtiyaçların yanında kıyafet, oyuncak ve ev eşyaları gibi ürünlerin internet üzerinden satışı sürekli artıyor. Bu zor dönemde hayat mücadelesi veren işletmeler için dijital pazarlama tüketicilere ulaşma fırsatı sunarken, birçok işletmenin mali gücü buna imkan vermiyor.
Bu zorluklar karşısında Google, alışveriş sekmesindeki arama sonuçlarında ağırlıklı olarak ücretsiz reklamlara yer vereceğini duyurdu. Bu uygulamayla tüketicilerin ihtiyaç duydukları ürünleri stoklarında bulunduran ancak kullanıcıların keşfetmekte zorlandıkları online satıcılar, halihazırda Google alışveriş reklamı verme koşulu olmaksızın tüketiciyle buluşacak.
Dijital satıcılar, Google’ı kullanarak alışveriş yapan milyonlarca tüketiciye, herhangi bir reklam bedeli ödemeden ürünlerini teşhir edebilecek. Tüketiciler ise Google Alışveriş sekmesinden daha fazla ürüne ve mağazaya ulaşabilecekler. Reklam verenler için bu uygulama, mevcut reklam kampanyalarını ücretsiz olarak genişletme olanağı sunuyor. Merchant Center ve alışveriş reklamlarını kullanmakta olan satıcıların ise ücretsiz alışveriş reklamlarından faydalanmak için herhangi bir işlem yapmalarına gerek olmayacak.
Özetle; bir satıcı Google’da reklam yayınlamasa dahi ürünlerini ücretsiz olarak listeleyebilecek. Bu sayede küçük işletmeler her gün Google’a giren milyonlarca kişiye ürünlerini ücretsiz olarak gösterebilecek.
Bu sayede;
- Ürünlerin Google platformlarında gösterilmeye uygun olmasını sağlamayla ilgili ipuçları bulunabilecek.
- Google platformları kapsamı dışında kalmak için uygulayarak Merchant Center’a gidip ürün feed’leri Google platformları hedefinden kaldırabilir.
- Google platformlarında ücretsiz yayınlanan sonuçlar ülkemizde kullanıma sunulduğunda Merchant Center’a raporlama araçları dahil edilecek.
İşleyiş şekli
Bu program, kullanıcıların mağazada satılan ürünlerle ilgili sonuçları Google Görseller, Google Alışveriş sekmesi, Google Lens ve Google Arama gibi çeşitli Google platformlarında görmesine olanak tanır. Google Arama dizininde sitelere ücretsiz olarak yer verildiği gibi, katılımcı satıcılara da Google platformlarındaki sonuçlarda ücretsiz olarak görünme olanağı sunuluyor.
Bu olanaktan yararlanabilmek için Google platformlarında ürün gösterme politikalarına uymanız ve şu iki ölçütten birini karşılamanız gerekiyor:
- Web sitenizde yapılandırılmış veri işaretleme varsa ürünleriniz programa doğrudan katılmadan Google platformlarında otomatik olarak gösterilir. Bu özelliği dilediğiniz zaman devre dışı bırakabilirsiniz.
- Google Merchant Center üzerinden bir feed gönderirseniz Merchant Center’da ilgili programı seçerek Google platformlarına katılabilirsiniz.
Ücretsiz alışveriş reklamlarının gelişi, Google alışveriş sonuçlarında daha fazla ürünün gösterilmesiyle birlikte rekabeti artıracak. Bu da e-ticaret siteleri için SEO çalışmalarına yeni bir zemin hazırlıyor.
Değişiklikler ABD’de uygulamaya koyuldu. 2020 yılı bitmeden tüm dünyada yürürlüğe girmesi planlanıyor. Google Yardım Merkezi’nden ücretsiz alışveriş reklamlarıyla ilgili detaylara ulaşılabilir.