Google Ads Reklam Metni Optimizasyonu Nasıl Yapılır ?
- Reklam metni Ads’in sizlere sağladığı en basit reklam türü seçeneğidir. Bir başlık, bir görünen URL ve iki açıklama satırından oluşur. Reklamlarınız kalite puanını etkilediği gibi reklam maliyetlerinizi düşürmenize de yardımcı olur. Reklam metinlerinizin anahtar kelimelerle alakalı olması ve kullanıcıların arama sorgusuyla eşleşmesi, tıklama oranınızı artırarak maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar.
- Reklam metinlerinizi yazarken kulağa hoş gelmesinden çok, reklam metni optimizasyonu yaparak daha teknik düşünmeli ve buna göre reklam metinleri yazmalısınız. Reklamlarınıza ödeyeceğiniz ücretteki düşüş ya da yükselişler kalite puanınıza bağlıdır. Kalite puanının artması için de birincil amaç tıklama oranlarınızı optimize etmektir. Yayınladığınız reklam metinlerini, daha yüksek tıklama oranı alabileceğini düşündüğünüz yeni reklam metinleri ile test etmeniz de sizler için faydalı olacaktır. Reklam metinlerinizde yaptığınız değişikliklerin ya da testlerin ne kadar uzun süreceği size bağlıdır.
- Fakat reklam metinlerinizi bir ya da iki saat gibi kısa bir sürede denememeniz gerekir. Eğer reklam metinlerinizin testini manuel olarak yapıyorsanız yeni reklam metninin en azından 30 – 40 tıklama almasını beklemelisiniz. Dönüşümünü takip ettiğiniz kampanyalarınız varsa, bu kampanyalarınız için de reklam metinlerinde yaptığınız değişiklikleri birkaç dönüşüm alana kadar denemeniz gerekir.
- Reklam metinlerinizi optimize ederken dikkat etmeniz gereken 5 önemli etken vardır.
Özellik
İşletme hedefiniz, ürün veya hizmet satmak ya da sadece marka bilinirliğini artırmak olabilir. Unutmamanız gereken şey, tanıtımını yaptığınız ürün ya da hizmetin özelliklerinden bahsetmeniz. Özetleyecek olursak tercik edilme sebebinizi açıkça belirtmelisiniz.
Harekete Geçirici Mesaj (Call To Action)
Reklam metinlerinde en önemli etkenlerden biri de harekete geçirici mesajlardır. Reklam metinlerinizde harekete geçirici mesajlar kullanarak diğer reklamverenler ile aranızda fark yaratabilirsiniz. “Kaçırmayın”, “Hemen Alın”, “Fırsatları Görün” gibi harekete geçirici mesajların getirisi, diğer reklamlara kıyasla çok daha fazla olabilir.
Fayda
Bir kullanıcının sizi tercih etmesi için onlara sağladığınız hizmetin faydalarından bahsetmelisiniz. Yaptığınız indirimlerden ve kampanyalardan bahsederek, arama yapan kullanıcıların ilgisini çekip sitenizi ziyaret etmesini sağlamalısınız.
Dikkat Çekici Reklam Başlığı
Reklamlarınızın metinleri kadar başlıkları da büyük önem taşır. Kullanıcılar arama sorgularındaki önce başlığa odaklanırlar. Bu nedenle etkili reklam başlıkları oluşturmak, reklamlarınızın tıklama oranlarını arttırmanıza yardımcı olacaktır.
Görünen URL
Reklamverenler, genellikle reklam metinlerini hazırladıktan sonra görünen URL kısmında ana sayfasını göstermektedir. Fakat görünen URL’nizde reklam metninize göre uyarladığınız anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Bu sayede anahtar kelimeler ile reklam metniniz arasındaki alaka düzeyini artırabilirsiniz.
Google Ads reklamlarını oluştururken, reklam karakterlerini olabildiğince fazla kullanmanızda fayda var. Ürün veya hizmetlerinizle ilgili ne kadar fazla bilgi ve detaya girerseniz, arama yapan kullanıcıların reklamınızı tıklama olasılığını da artırabilirsiniz.
Aynı zamanda reklam metinlerinizi hazırlarken kullanamadığınız bazı kelimeler bulunur. Burada Ads kural ihlallerine takılmamak için, reklam yönetiminin profesyonelce yapılması çok önemlidir. Reklam metinlerinizi bu etkenlere dikkat ederek optimize etmeniz maliyetlerinizi oldukça azaltacaktır. Reklam metinlerinizi hazırlarken, diğer reklamverenlerin reklam metinlerini de göz önünde bulundurmanız sizin yararınıza olacaktır.