Google Ads Gmail Reklamları
Gmail reklamları, gelişmiş hedefleme ile kullanıcılara mesaj şeklinde bir reklam göstermemizi sağlar. Gmail hesabına giriş yapan kullanıcılara, mail kutusu sekmesinin üstünde daraltılmış yatay şekilde bir reklam gösterilir. Tıklama yapıldığında, mail boyutunda açılarak genişletilmiş bir reklama dönüşür. Gmail reklamları oluştururken harici site, uygulama pazarı, tıkla ve ara bağlantıları gibi çeşitli bağlantılar da kullanılabilir. Ads reklamlarının tümünde olduğu gibi gmail reklamlarında da belli politikalar geçerlidir.
Gmail Reklamlarına Özel Olarak Yasaklanmış İçerikler
Google, gmail reklamlarının benzersiz yapısı ve kullanıcılarla nasıl etkileşimde bulunduğunu göz önünde alarak, özel ek bir politika gereksinimi duymuştur. Gmail reklamlarını uygularken aşağıdaki baremetlerin herhangi birini içermediğinden emin olmalısınız.
- Yetişkinlere yönelik içerik
- Yetişkinlere uygun arkadaş bulma hizmetleri
- Alkol ve alkol markalı içerik
- Din
- Cinsel eğilim
- Irksal veya etnik bilgiler
- Vücut tipi ve kişilik türüne göre hedefleme
- Google ve Google hizmetlerinin (doğrudan veya dolaylı olarak) kullanımı
- Sağlık sorunları ve kaygıları
- Kısa yoldan zengin olma
- Politika
- Kozmetik prosedürler
- Tıbbi cihazların satışı dahil tıbbi hizmetler
- Kilo verme
- İlişki desteği
- Evlat edinme
- Mali sıkıntı/borç erteleme
- Spiritüel yetenekler ve rehberlik
- Google’ın kendi takdirine göre belirlediği diğer kısıtlayıcı kategoriler
- Madde bağımlılığı
- Cenaze ve ölüm
- İntiharı önleme
- Bilgisayar izleme ve casus yazılımlar
- İş güvenliği soruşturmaları
- Devlet arşivleri
- Kumar
- Davalarla ilgili hukuki hizmetler
- Genel hukuki hizmetler, aile ve suç hukuku
- Korkutma taktikleri
Gmail Reklamları İçin Teknik Gereksinimler
Google, kaliteli ve kullanıcı deneyimi yüksek reklamlar sunmamıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra ilgi çekici ve daha profesyonel reklamlar sunmamızı da sağlar. Google, reklamlarınızı daha ilgi çekici ve profesyonel bir hale getirmek için aşağıda listelenen teknik özelliklerde reklamlar yayınlamamıza izin verir.
- Gönderilen tüm reklam öğesinin alanları resim ve görünen url alanlarında yer alan reklamvereni temsil etmelidir.
Daraltılmış Reklam Alanı Gereksinimleri
- Reklam Veren
- En fazla 15 karakter olmalıdır.
- Reklam verenin alanı veya tanınmış bir adı olmalıdır.
- Tıkla ve indir özellikli gmail reklamlarında gönderen adı alanı, reklam verenin tanınmış adı veya indirilebilir bir uygulama olmalıdır.
- Reklam Konusu
- Daraltılmış reklam başlığı en fazla 25 karakter olmalıdır.
- Bir teklif, dikkat çekici bir duygu ya da indirim yüzdesi gibi bilgiler içerebilir.
- Açıklama
- En fazla 100 karakter olmalıdır.
- Güçlü ve harekete geçirici ya da kısa özet şeklinde mesaj içerebilir.
- Görünen Url
- En fazla 32 karakter sınırı vardır.
- Reklam verenin kısa url si örneğin www.egbilisim.com.tr şeklinde olmalıdır. Görünen url ye göre açılış sayfası url si daha uzun olabilir.
- Açılış Sayfası Url'i
- Herhangi bir karakter sınırlaması yoktur.
- Tıklandığı zaman genişletilmiş olarak gözüken reklamlarda görünen url açılış sayfası url si olarak kullanılır. İsterseniz bu alanda tıklama izleme url si de kullanılabilir.
- Resim
- En fazla 144×144 piksel boyutundan olmalıdır.
Genişletilmiş Reklam Alanı İçin Gereksinimler
- En az bir tane resim içermelidir.
- Javascript etiketleri kullanılmamaktadır. (<script>)
- Stil şeklindeki sayfalara izin verilmemektedir. (<link> ve <style>)
- Flash resimler kullanılamaz.
- HTML5 kullanımına izin verilmemlidir.
- Ses dosyası kullanılamaz.
- iFrame kodu kullanılamaz.
- Animasyonlu resimler kullanılamaz. (animasyonlu GIF)
- Resim şablonu 650piksel x [300piksel – 1000piksel] boyutlarında olmalıdır.
- Tekil tanıtım şablonu 300piksel × [200piksel~500piksel] boyutlarında olmalıdır.
- Çoklu ürün şablonu ürün başına 180piksel x 180piksel boyutunda olamalıdır.
- En az bir tane url içermelidir, url yapısı “http://” veya “https://” ile başlamalıdır. En fazla 15 tane url eklenebilir.
- Genişletilmiş reklam türlerinde tüm eklenen url ler ads ve gmail reklam politikalarına uygun olmalıdır. Her bir url açılış sayfası olarak kabul edilir.
- Url leri izlemek için kullanılan statik izleme özelliği harici tıklamaları izlemek için kullanılır ve gösterim izleme pikselleri ile dinamik izleme url lerine izin verilmez.
- Genişletilmiş gmail reklamlarına bir html formu ekleyerek dönüşüm adımlarını kısaltabilirsiniz. Bu formu oluştururken html ve desteklenen css kullanarak oluşturmanız gerekir.
- Genişletilmiş reklam öğesine aynı zamanda gizlilik politikanızın bir bağlantısını eklemeniz ve ads sorumsuzca veri toplama ve kullanma politikasına uymanız gerekir.