Görüntülü Reklam Ağı
Google Görüntülü Reklam Ağı
- Öncelikle hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacak (GDN-Google Display Network) Görüntülü Reklam Ağı hedeflemeleriyle ilgili şunu bilelim; nokta atışı hedeflemelerle internet reklamcılığı yapabileceğiz ve hatta Google Ads bize potansiyel yeni müşteriler bulacak ama hariç bırakma seçenekleriyle de hazırlamış olduğumuz reklamları kusursuz hale getirebileceğiz. Hassas konularla alakalı ve gerçekten reklamınızla ilgilenebilecek bir kullanıcıya ulaştığınızı düşünelim. Reklamınızın bu içerikle ilişkili bir web sayfasında gördüğünü düşünün. Bahsettiğimiz kurulu düzeni oluşturmak için Google, internetteki davranış ve eğilimleri gibi konulara göre kullanıcıları kategorize ediyor. Size sadece hangi kombinasyonu kullanmak istediğinizi seçmek kalıyor. Şimdi konumuzun özünü oluşturan Google Görüntülü Reklam Ağı hedeflemeleriyle ilgili akıllıca tasarlanmış manevralara bir göz atalım.
Görüntülü Reklam Ağı Hedefleme Seçenekleri
Anahtar Kelime Hedefleme
- Görüntülü reklam ağında anahtar kelime hedefleme seçeneği kullanan bir reklamveren, bu kelimelerin geçtiği web sitelerinde reklamının görünmesini sağlayabilir. Örneğin ”uzun ömürlü akü” anahtar kelimesini hedeflediğiniz zaman, Google tarafından yedek parça satan e-ticaret siteleri ya da inceleme ve tartışma içeriği olan web sitelerinde reklamınız görüntülenebilir. Bu web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar içeriğe zaten ilgili oldukları için oradalar, bu sebeple reklamınız ile etkileşimde bulunmak isteyebilirler.
Yerleşim Hedefleme
- Tavuk satan bir fastfood firması düşünün; vermek istediği reklamlar için yerleşim seçerken, gıda ve tüketim üzerinden ilerleyecek ve bu tür web alanlarını tercih edecektir. Fakat dünya kupasıyla ilişkilendirilmiş bir kampanyanın reklamını göstermek için, bu değişken duruma özel futbol ve dünya kupasıyla alakalı yerleşimleri de hedefleyebilir. Ya da başka bir sektörden başka bir içerik bu örnekteki gibi genişletilmiş reklam planlamalarıyla oluşturulabilir. Anahtar kelime hedeflerken, web sitelerini değil de kelimelerin geçtiği alanları hedefleyebileceğimizi biliyoruz. Yerleşim hedefleme kullandığımızda ise doğrudan bu web sitelerini belirterek, reklamımızın görüntülenmesini sağlayabiliyoruz. Bu web siteleri rakiplerimize ait olsa bile.
İlgi Alanı Hedefleme
- Google; kullanıcıları, internetteki davranış ve eğilimleri gibi konulara göre kategorize ediyor demiştik. Hedefleme için kullanılabilen, önceden tanımlanmış birçok ilgi alanı bunun için hazır olarak bekliyor. Özel yakın ilgi alanı ve pazardaki kitleler gibi seçeneklerle genişletilebilen bu hedefleme biçiminde, Google size yeni potansiyel müşteriler bulabiliyor. Bunun için belirlenen web alanlarıyla etkileşime girmiş kullanıcıların davranışları, Google tarafından oldukça tanıdık. Bu sebeple benzer yeni kitleler önerebiliyor. “İlgi alanı hedefleme” kullandığımızda, bu web siteleriyle etkileşime geçmiş kullanıcıları kategorize etmiş olan Google’ın kitlelerine ulaşma imkanımız oluyor. Sonuçta satın almaya daha yatkın kullanıcılara ulaşmak istersiniz. Merak edenler için söyleyelim; Google platformları sizin özel bilgilerinizi herhangi bir kimse ile paylaşmaz ve herhangi bir insan müdahalesi yoktur. Google Ads Yeniden Pazarlama Kampanyaları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz bir Ads uzmanı ile konuşmanızı ve ajansımız ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.
Kitle Hedefleme
- Bütün bunların sonucunda web sitesi ziyareti gerçekleştiren kullanıcıları, davranışlarına göre biz de kategorize edebiliriz. Bu bir anlamda dijital pazarlamanın pazarlık evresi gibidir. Analytics sayesinde web sitesindeki kullanıcıların davranışlarını kitleler olarak ayrı ayrı kaydedebiliyoruz. Mesela bir e-ticaret sitesinde satın alma sayfasına ulaşan ama alışverişi tamamlamayan bir kullanıcı düşünelim. Bu tür davranışlarda bulunan kullanıcıları tam olarak kaybetmiş sayılmazsınız. Bu kadar yaklaşmışken satışla sonuçlanmayan her işlem için kullanıcıya yeniden elinizi uzatmak isteyebilirsiniz. Kısacası, kitle hedefleme ile etkileşimde bulunan her kullanıcıyı davranışlarına göre daha sonra strateji belirlemek adına kategorize edebiliyoruz.
Konu Hedefleme
- Sağlık, finansal yatırım ya da otomotiv gibi konu başlıkları milyonlarca insanı kapsıyor. Seçtiğiniz konuya göre bir grup web sitesine ve bu alanlarda reklamınızın yayınlanması imkanına erişirsiniz. İlgi alanı tek tek kullanıcılara ulaşırken, konu hedefleme web sitelerinin temalarına göre reklam yerleştirmesi yapar.
Demografik Hedefleme
- Bütün bu parametreler son olarak yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumu gibi seçeneklerle daraltılabilir. Artık hedefleme seçeneklerinin ne olduğunu bildiğinize göre stratejinizi belirlemeyi düşünebilirsiniz. Stratejinizi belirlerken ihtiyaçlarınızın karşılandığını bilirseniz bu bir fark yaratabilir.
Site Kategorisi Hariç Tutmaları
- Bir reklamverenin hedef kitlesiyle kurmak istediği temas noktalarına uymayan yerleşim ve web sitelerinin engellenmesini içeren kampanya bazlı hariç tutmalardır. Normal şartlarda filtre etme ihtiyacı duymadığınız bir reklamın sağladığı konfor güven vericidir. Detaylı düşünüp ‘’Bu reklamım uygunsuz yerlerde görünüyor olabilir, ne yapmalıyım?’’ diye düşündüğünüzü hayal edin. Haklı olarak şiddet, trajedi, kumar gibi içeriklerin yanında görünmek istemeyebilirsiniz.
Hariç Tutma Seçenekleri
- Yalnızca 35 yaş üstü kullanıcılara hizmet sunabiliyorsanız 18-24 ve 25-34 yaş aralığındaki grupları hariç tutmak isteyebilirsiniz. Bu hem maliyet hem de istatistik olarak doğru okunamayacak bir tabloyu engeller. Bu, harcama yapan ama amaçlamadığınız şekilde yarar sağlamayan yerleşimleri hariç tutmak anlamına geliyor. Demografik hedefleme buna bir örnekti. Bu örnekte olduğu gibi; anahtar kelime, yerleşim, ilgi alanı, kitle veya konu benzeri hariç tutmalar söz konusu. Sonuçta bu süreç her veriyi kaydedip sürekli o verilere göre manevra yapabilme lüksü sağlayacaksa doğru bir yönetim önemlidir. Bazı hariç tutmalar, istatistik verilerine ihtiyaç duyabilir.
Hedefleme Ve Gözlem
- Belirli hedefleme seçenekleri için ”hedefleme” seçeneğini kullanabileceğiniz gibi ”gözlem” seçeneğini de kullanabilirsiniz. Bu belirli hedefleme seçenekleri; yerleşim, ilgi alanı, konu, kitle ve demografiden oluşur. Görüntülü reklam kampanyalarının doğru şekilde hedeflenmesi oldukça önemli görünüyor öyle değil mi?
Hedefleme Seçeneği
- Vücut geliştirme ve sağlıklı yaşam için seçtiğiniz hedefte, reklamlarınızı sadece kadınlara gösterebilirsiniz. Bunu sadece bilim sayfalarında, sadece kadınlar olarak belirlediğinizi düşünün.
Gözlem Seçeneği
- Ya da reklamvereniniz tarafından erkekler ve kadınlara gösterilen, fakat kadınlar için yüzde 50 daha yüksek teklif ayarlaması yapılmış bir kampanya. Reklamınız her gösterildiğinde hedefleme seçeneklerine ne şekilde uyduğuna göre teklif değişebilir. Bu örnekte değişken kadındı ve reklamveren kadınlara gösterilen reklamlarda yüzde 50 daha yüksek teklif ayarlaması yaptı. Belki de kadınların daha yüksek dönüşüm oranları sağladığını düşünüyor olmalı.
Dönüşüm; bir ürünü satın alan ya da yönlendirdiğiniz sayfadaki formu dolduran müşterilerin yapmış olduğu faaliyete verilen isimdir. (Başarı sayacı gibi de düşünebilirsiniz)
- Bu, alışveriş sepetine ilk kez ürün atan kullanıcılar da olabilir. Kullanıcılar web sitenizden alışveriş yapmadan çıkarsa, muhtemelen yeniden pazarlama reklamları dijital pazarlık yapma yönteminiz olacak. Başka bir senaryo üretelim; diyelim ki kadın modası ve kadın ayakkabıları için Anahtar Kelime Hedefleme girdiniz.Güzellik ve moda ilgi alanı için yüzde 15’lik bir teklif artışı seçtiniz. Güzellik ve moda ilgi alanında bulunan kullanıcılar kadın modası ve kadın ayakkabıları ile alakalı bir sitede gezinme halindeyken, onlara yüzde 15’lik bir teklif artışıyla reklamınızı gösterdiğinizi bilmiyor olacaklar. Halbuki, onların diğerlerine göre daha yüksek değere sahip olduklarını siz biliyorsunuz. Sonuç olarak ”hedefleme” seçeneğinde, ”yalnızca bu yerleşimleri veya ilgi alanlarını hedefliyorum” diyerek, kimi aradığınızdan emin olduğunuzu gösteriyorsunuz. Fakat daha genel amaca yönelik bir reklamınız olsaydı, neredeyse herkesi kucaklayan bir hedeflemeniz olabilirdi. Haftanın belirli günlerinde belli potansiyel davranışlar sergileyen, birbirinden farklı kullanıcı tiplerine yönelik ”gözlem” seçeneğini kullanarak teklif verebilirdiniz.Bazı kullanıcılara yüksek, bazılarına düşük teklif ayarlaması yapabilirdiniz. Belli yaş gruplarına ayrı ayrı ulaşabildiğiniz için mutlusunuz. 35 – 44 yaş arasındakileri işiniz için daha değerli bulsanız da (teklif ayarlamaları +% 100), 18 – 24 yaş arasındakiler için de teklif vereceksiniz (teklif ayarlaması -50%)
Google Ads’in Yeni Müşterileri Bulmasına İzin Ver
- Görüntülü reklam kampanyaları için, Ads’in yeni müşterileri otomatik olarak bulmasına izin verme seçeneği, Google’ın hedefleme ölçütlerinize benzer yeni kullanıcıları bulmasına izin vermeniz anlamına geliyor. Ayrıca bu, reklamverenin, reklamlarının sunulduğu yer ve kime hizmet verdikleri konusunda daha az kontrole sahip olduğu anlamına da gelebilir. Çünkü Google yeni müşteriler bulmak için inisiyatif alacaktır. Bu inisiyatifi daha agresif yada daha tutucu şekilde almasını sağlayabileceğimizi de unutmayalım. Agresif seçeneği muhtemelen daha fazla gösterim ve büyük ihtimal daha fazla tıklama getirebilir. Görüntülü reklam kampanyanız için doğru hedefleme seçeneklerini seçtiğinize emin misiniz?