Google Ads Kalite Puanları Nasıl Arttırılır?
- Google Ads reklamlarınızda anahtar kelimeleriniz için yüksek maliyetler mi ödüyorsunuz? İşte bu makale tam da size göre olabilir. Bu makalemizde kalite puanlarımızı yükselterek Ads’te tıklama başı maliyetleri düşürmek ve üst sıralarda kalmak için yapmamız gerekenleri ele alacağız.
- Anahtar kelimelerinizin kalite puanları ne kadar iyi olursa, düşük maliyetlerle istediğiniz konumlarda olabilirsiniz. Bu yazımızı okuduğunuzda kalite puanlarınız için iyileştirmeler yapabilir ve yüksek maliyetlerden kurtulabilirsiniz.
- Kalite puanı çok önemlidir çünkü Google her zaman kullanıcılarına doğru, güvenilir ve alakalı bilgileri göstermeye özen gösterir. Bunun için anahtar kelimelerinizin her birini, ayrı ayrı gereksinimlerini kontrol ederek puanlama yapar. Bu puanlama biz ve diğer reklamverenler arasında rekabete dönüşür ve sıralamamızı etkiler. Bu yüzden kalite puanlarımız ne kadar iyi olursa rekabette de o kadar güçlü ve üst konumlarda olabiliriz.
Kalite Puanlarınızı Artırmak İçin Anahtar Kelimelerinizi Gruplandırın
- Kampanyalarınızı nasıl hizmet ve ürünlere ayırarak ilerliyorsanız, reklam gruplarınızı da bu şekilde ayarlamanız gerekir. Her bir anahtar kelime grubuna ayrı reklamlar belirlemeniz, kullanıcıların sitenizle ne kadar alakalı olduğunu anlamasını yardımcı olur. Böylelikle lalite puanınızın alaka düzeyini artırabilirsiniz.
Anahtar Kelimelerinizi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
- Anahtar kelimelerinizi seçerken kullanıcıların daha çok hangi anahtar kelimelerini tercih ettiklerini belirlemelisiniz. Tek kelimeden oluşan genel aramalar kullanıcıların yaptıkları farklı aramalarda da gözükebilir, fakat kullanıcının aradığı kelime ile alakalı olmadığından tıklanmayabilir. Bu da reklamınız gösterim alıp tıklama alamamasını, yani TO (Tıklama Oranı )’nı etkiler. Kalite puanınız da bu yüzden düşebilir. Genellikle iki veya üç kelimeden oluşan anahtar kelimeler seçmeniz kalite puanlarınız için daha etkili olabilir.
Reklam Metinleri Kalite Puanınızı Etkiler Mi?
- Reklam metinleriniz Google Arama Ağı’nda sizi en belirgin kılan etkenlerden biridir. Kullanıcı, yaptığı aramada ilk olarak reklam metninizi görür ve okur. Alakalı olması durumunda sitenize giriş yapar. Bu yüzden reklam metinlerinizi seçerken anahtar kelimelerinizi başlık kısmında kullanmaya özen gösterin. Alaka düzeyiniz ne kadar iyi olursa, kalite puanlarınızın da o kadar iyi olacağını unutmayın. Reklam metninizin içerisinde de anahtar kelimelere az da olsa yer vermelisiniz. Reklam metinlerinizde kullanıcıları web sitenize çekebilecek harekete geçirici mesajlar bulundurmanız da faydalı olabilir. “Hemen Alın!” , “Fiyat Teklifi Alın!” , “Ücretsiz Deneyin!” gibi mesajlar kullanıcıları etkileyebilir ve sizleri diğer rakiplerinizin önüne geçirebilir.
Reklam Metinleri Yazarken Karakter Sınırına Takılmayın
- Reklam metinlerini yazarken bazen karakter sınırına takılıp istediğimiz kelimeleri kullanamayabiliriz. Fakat ayrı ayrı reklam metinleri yazarak kullanıcılar için hangi metinlerin daha etkili olduğunu bulabiliriz. Birden fazla reklam eklemek her zaman faydalıdır. Kullanıcılar farklı farklı aramalar yaptıkları için bunları tek bir reklam metninde toplamanız doğru olmaz. Birden fazla kullanıcı yapısını tetikleyecek, birkaç reklam yazmanız kalite puanlarımız için daha faydalı olacaktır.
Yaptığımız Bu Değişiklikler Ne Kadar Faydalı Oldu?
- Anahtar kelimelerimizin kalite puanlarını artırmak için yaptığımız değişikliklerin faydalı olup olmadığını görmek pek de zor değil. Anahtar kelimelerimizin konumlarının yükseldiğini, düşük maliyetler harcadığını zaman içerisinde fark edeceksiniz. Fakat yapmış olduğunuz değişiklerin sizin için ne kadar uygun olduğunu kontrol etmelisiniz. Yapmış olduğunuz birden fazla reklamı inceleyip, hangi reklamın daha fazla ilgi çektiğini, hangi reklamın hiç gösterim almadığını analiz etmelisiniz. Arama terimlerinizi kontrol etmeli, ürününüzle veya hizmetinizle alakasız olan kelimeleri
negatif anahtar kelimelere eklemelisiniz. Gereksiz, tıklama almayan kelimeler hem kalite puanınızı düşürür hem de kampanya performansınızı kötü etkiler. Kampanyalarınızı düzenli olarak kontrol ve analiz etmeniz, sizlere sık sık yeni fikirler ve düzenlemeler yapmanız gerektiğini hatırlatacaktır. - Bu yazımızda reklamlarınızı nasıl iyileştireceğinizi ve kalite puanlarınızı nasıl etkili bir şekilde yükselteceğiniz hakkında yapılması gerekenlerden bahsettik. Ads kullanıcıları için en önemli etkenlerden biri olan maliyetlerinizi bu şekilde düşürebilirsiniz.