EG’den Yeni Yıl Mesajı!
Kişiselleştirilmiş Pazarlama
Kişiselleştirilmiş Pazarlamayı geçmiş dönemde başarılı bir şekilde uygulamış şirketler olduğunu biliyoruz. Bu kavramı, müşterilere, ilgilendikleri ürünlerle alakalı özel indirimler sunmaktan tutun, doğum günlerine özel içerik oluşturmak, hatta markanın ürünlerinde müşterilerin isimlerine yer vermeye kadar gidebileceğini düşünün. Müşterilere kendilerini özel hissettiren, özgün pazarlama yöntemlerini uygulayan markalar, rakiplerine göre çok daha önde olacaktır.
İçerik Pazarlama
2019 yılında hedeflediği noktaya gelmek isteyen markaların, üzerinde çalışması gereken en önemli nokta; online ortamda hedef kitlelerine uygun içerik üretebilmek (content marketing) olmalıdır. Web sitesi, sosyal medya, Youtube vb. kanallar aracılığıyla hedef kitlesini anlayarak, özgün ve ilgili içerik üretebilenler önümüzdeki yıl daha hızlı büyüyen markalar olacak. Hedef kitlesine hitap edemeyen diğer markalar ise hızlı bir şekilde küçülmeye gidecek.
Chatbotlar
Chatbotları öne çıkaracak olan nokta insanlarla konuşabilen bir yazılım olması. Chatbotlar markaları kişileştirerek insanlarla olan etkileşimini geliştirecek ve insanlar bu sayede markalarla duygusal bir bağ kurmaya başlayıp ihtiyaç anlarında ona ulaşabileceklerini bilecekler. Bu da markalar için uzun ömürlü olmaları sağlayacaktır.
Canlı Video
YouTube, Twitch, Facebook ve Instagram’ın canlı video hizmetleri kullanımı gün geçtikçe artıyor. İnsanlar giderek daha fazla canlı video izliyor ve bunu daha çok severek benimsiyor, inanıyor. Bu yüzden markaların bu alanda daha etkin yer alması gerekiyor.
Yerel İşletmeler Ve Dijital
Google’da yapılan “yakınımda” iiçerikli aramalar son bir yılda yüzde 100’ün üzerinde artış gösterdi. Sadece bu veri bile, büyük küçük demeden tüm işletmelerin dijitalde varlık göstermeleri gerektiğini açıklıyor. Kullanıcılar, gerek sosyal medya gerekse de internet sitesinden, diledikleri anda işletmelerle etkileşime geçmek istiyor. İşletmelerin bu duruma ayak uydurması gerektiğini düşünüyoruz.
Whatsapp Reklamları
2019 yılının dijital pazarlama trendleri arasında WhatsApp reklamları dikkat çekiyor. Bildiğiniz gibi Facebook ve Instagram, kullanıcıların ilgi alanlarına göre reklam pazarlaması yapıyor. Whatsapp’ta da reklam gösterimi bu algoritmayla sağlanacak. Facebook ve Instagram’daki hikâye paylaşma özelliğinin birebir WhatsApp’ta da olması kurum ve şirketlere bu özellik üzerinden reklam ve tanıtım yapma şansı vererek, potansiyel müşterilere ulaşımı da kolaylaştıracak.
Marka Bağlılığı
Başarılı işletmeler marka bağlılığının ne denli önemli olduğunun bilincindeler. New User mevcut ciroyu arttırabilecek önemli bir unsur olsa da, Returning User mevcut ciroyu korumak adına oldukça önemlidir. Peki mevcut müşterimizi nasıl elde tutabiliriz? Bunu başarabilmenin en önemli yolu, müşteriyi sadece para kaynağı olarak görmemek. Müşterinin markanızla alakalı her fikrini önemsemek, sorunlarını dinlemek ve çözmek oldukça önemlidir. 2019’da müşterilere, sadece ürünlerini aradıkları zaman ulaşan ya da sadece belirledikleri zamanlarda ulaşılabilir olan firmalar çok büyük yara alacaktır.
Çok Kanallı Pazarlama
Özellikle e-ticaret kısmında ciro artışını sağlamak, iade oranlarını düşürmek ve kullanıcıyı elde tutmak için Omnichannel Marketing daha fazla önem arz edecek. Omnichannel Marketing (çok kanallı pazarlama) ile tüm kanallarda alışveriş deneyimi hız kazanacak ve gelişecektir. Offline ve online pazarlamanın entegre olarak ilerlemesi de bu kanallar ile birlikte daha fazla sağlanacak.
Makine Öğrenmesi
Makine öğrenmesi, akıllı algoritmalar son yıllarda online pazarlamanın kalbine doğru ilerlemeye başladı. Google’ın geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği smart shopping ve smart display network kampanya modellerini buna örnek olarak gösterebiliriz. Sonuç olarak, makine öğrenimi ve yapay zeka ile entegre çalışan online pazarlama modellerinin önemi gitgide artacaktır.
Arttırılmış & Sanal Gerçeklik
Arttırılmış gerçeklik(AR) ve sanal gerçeklik(VR) online olarak uzaktaki kullanıcılara gerçeğe yakın bir deneyim yaşatma şansı veriyor. Satışı yapılmak istenen evleri 360 derece sanal turla gezdirme, kıyafetleri müşteri satın almadan üzerinde denetme ve daha birçok şeyi uzaktan deneyimleme şansı sunmakta. Pazarlama dünyası için önemli olan bu teknolojinin pahalı olduğunu da belirtmek gerekiyor.
Hızlandırılmış Mobil Sayfalar
Accelerated Mobile Pages, yani Hızlandırılmış Mobil Sayfaların kullanımı, web sayfası trafiğinin özellikle mobil platforma kaydığı bu günlerde daha da önemli hale gelecek. Kullanım oranı henüz dünyada az olsa da, Google altyapıyı çok hızlı geliştiriyor. 2019’un üçüncü çeyreğine kadar geliştirilen uygulama ve araçlarla, AMP ile kodlanan sayfaların sayısında hatrı sayılır bir artış olacaktır. Google Ads ve SEO ile markalarına yatırım yapan firmaların, web sayfalarında AMP kullanma fikrine hızlıca adapte olması gerekiyor.
Sesli Aramalar
Amazon Echo, Google Home gibi dijital yardımcıların kullanım oranlarının artması, sesle komut verme alışkanlıklarını da artırmaya başladı. Google’da sesle yapılan aramalar her ne kadar şu an için yüzde 10 seviyelerinde olsa da, çok kısa süre içerisinde hızlı bir büyüme göstereceğinden eminiz. Arama motoru pazarlaması stratejinizi oluştururken önünüzdeki bu değişimi göz ardı etmemelisiniz.